Fikk abortpille ved en feil

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
ei jeg kjenner er gravid i uke 16. Ble skikkelig dårlig og skulle på sykehuset. Skulle få noe medisin.. de gav henne F E I L medisin... nemlig en abortpille... det hele endte "bra" hun er fortsatt gravid, men det er stor mulighet for at barnet har tatt stor skade av det. I uke 20 skal hun ta nye undersøkelser av babyen. Det kan både være hjerneskadet eller ødelagt, og da får hun valget om å fjerne det.

Fy faen det er utilgivelig!! At et sykehus klarer å gjøre en så grov feil

Trodde dem på sykehuset skulle være godt opplært til dette når det gjelder alle medikamenter [emoji849][emoji849] hva som blir gitt, hva dem bør gi og ikke gi.

Er lite koselig for hu som kanskje må velge å ta det bort for att dem ga hu feil medisin [emoji26][emoji26]

Jeg er nesten uten ord. Jeg håper virkelig hun melder inn sykehuset til fylkeslegen sånn at de får tatt en ordentlig gjennomgang av rutiner!

Fy fader, det er ille! Sånt skal jo ikke skje. Håper inderlig den lille i magen ikke har tatt skade av det. Hadde satt advokat på saken. Stakkars jente[emoji53]

What???
Da jeg fikk abortpille ble det tydelig forklart hva det var og hva den gjorde, ble plassert i hånden min med beskjed om at jeg selv bestemte om jeg ville ta den.

Ja, det er helt forferdelig. Har nok gått litt fort i svingene..

Det er ikke i Norge. Hun bor i Danmark

Helt forferdelig!

Hvordan skjedde feilen egentlig? Trodde de at hun var en pasient som kom for å ta abort? Eller var det funnet fram feil type medisin?

Får virkelig håpe at ingen har fått noe skade. Abortpillen bør taes før uke 9 og er man lenger får man flere piller. Man skal ha de som svelges og de som skal opp i skjeden . Siden hun var så langt på vei som 16 uker, vil ikke en tablett støte ut fosteret og dosen var minimal.

Stoffet i abortpillen er noe av det samme hormonet som kvinnen har i kroppen når man har en sa. Så får håpe at det ikke tar noe skade, men alt kan man ikke se på ul heller.

Synes dette er en merkelig feil å gjøre. Selv på vetrinærkontoret, har man avlivning og andre farlig medikamenter i egen safe. Mens vanlig medisin er i et annet rom . Ligger det en pille eller sprøyte med noe vi ikke vet hva er, skal det kastes, vi kan ikke anta at det var medisin kollagen blandet opp .

Skremmende med slik rutine på et sykehus . Hvordan vet de i ettertid at det var feil pille? Hadde jo klikka i vinkel selv.

Selv var jeg gjennom en Flagyl kur med piller opp i høna over flere dager. Jeg visste ikke at jeg var gravid heller, før 2-3 uker senere. Da jeg fant det ut leste jeg på flagyl pakka at man ikke måtte ta de når man var gravid. Leste meg opp til abort og misdannelser . Hjelpes hvor redd jeg var. Heldigvis kunne sykehuset bekreftet at det ville gå bra :) det gjorde det også :)

Får virkelig håpe at ingen har fått noe skade. Abortpillen bør taes før uke 9 og er man lenger får man flere piller. Man skal ha de som svelges og de som skal opp i skjeden . Siden hun var så langt på vei som 16 uker, vil ikke en tablett støte ut fosteret og dosen var minimal.

Stoffet i abortpillen er noe av det samme hormonet som kvinnen har i kroppen når man har en sa. Så får håpe at det ikke tar noe skade, men alt kan man ikke se på ul heller.

Synes dette er en merkelig feil å gjøre. Selv på vetrinærkontoret, har man avlivning og andre farlig medikamenter i egen safe. Mens vanlig medisin er i et annet rom . Ligger det en pille eller sprøyte med noe vi ikke vet hva er, skal det kastes, vi kan ikke anta at det var medisin kollagen blandet opp .

Skremmende med slik rutine på et sykehus . Hvordan vet de i ettertid at det var feil pille? Hadde jo klikka i vinkel selv.

Selv var jeg gjennom en Flagyl kur med piller opp i høna over flere dager. Jeg visste ikke at jeg var gravid heller, før 2-3 uker senere. Da jeg fant det ut leste jeg på flagyl pakka at man ikke måtte ta de når man var gravid. Leste meg opp til abort og misdannelser . Hjelpes hvor redd jeg var. Heldigvis kunne sykehuset bekreftet at det ville gå bra :) det gjorde det også :)

Hmmm stemmer dette da?
Den første pillen man svelger avslutter livet. Kroppen støter noen ganger ut av seg selv fordi det dør, men pillen i seg selv gjør ikke noe for å støte det ut. Derfor får man piller vaginalt i tillegg. De pillene du får oppi er riestimulerende og ikke noe annet.
Med mindre jeg har helt feil info, er ikke noe medisinsk fagperson.

Har venninner som er sykepleiere. Ikke alltid det er gode rutiner på medisinoppbevaring over alt dessverre. Har hørt om morfin og alt mulig som ligger tilgjengelig for alle.

Aner ikke. Dette er kusinen min. Hun hadde fått feil medisin. Har ikke snakket med henne selv, men snakket med tante i tlf. Slik jeg forsto det kan de ikke fastslå om dette har tatt skade på fosteret eller ei. De skal ta UL og en del undersøkelser i uke 20 sa de. De skulle også skjekke hjernen på barnet. Om det er dårlige nyheter må hun ta valget om å bære fram eller ei.
Hun er langt nede og orker ikke forholde seg til det. Så derfor jeg ikke har snakket med henne. Hun vet ikke at vi vet. Men tante trengte å prate.

Hmmm stemmer dette da?
Den første pillen man svelger avslutter livet. Kroppen støter noen ganger ut av seg selv fordi det dør, men pillen i seg selv gjør ikke noe for å støte det ut. Derfor får man piller vaginalt i tillegg. De pillene du får oppi er riestimulerende og ikke noe annet.

Har venninner som er sykepleiere. Ikke alltid det er gode rutiner på medisinoppbevaring over alt dessverre. Har hørt om morfin og alt mulig som ligger tilgjengelig for alle.

Kanskje det er den første pillen hun har fått da.. jeg vet ikke. Fosteret lever fremdeles. Men de er redd det er skadet

Hmmm stemmer dette da?

Stemmer det du sier ja. Første pillen man tar (oralt). Avslutter livet. Så tar man piller inn i skjeden som støter det ut.

Jeg syns dog dette var en utrolig merkelig feil. Hvordan kan noen gi piller til en annen person uten å vite hva de gir.

Stakar. Til alle som ikke trur de kan glemme eller gjøre feil. Når jeg tok abort så glemte de å gi meg smertestillende. Det stod i papirene deres at jeg hadde fått det. Lå 2 timer i smerter før noen skjønte at jeg ikke fått noe. Feil kan desverre skje. Dette er noe sykehuset burde bli anmeldt for.

Stakar. Til alle som ikke trur de kan glemme eller gjøre feil. Når jeg tok abort så glemte de å gi meg smertestillende. Det stod i papirene deres at jeg hadde fått det. Lå 2 timer i smerter før noen skjønte at jeg ikke fått noe. Feil kan desverre skje. Dette er noe sykehuset burde bli anmeldt for.

Ja mennesker gjør feil. Men å gi abortpiller til noen som ikke vil ta abort da! I uke 16.
Det er jo stor forskjell på å glemme å gi smertestillende, og å gi helt feil piller.
Helt merkelig spør du meg. Nå vet ikke jeg hvordan piller og medisiner ligger på sykehuset. Men det burde jo være litt system i hvor de forskjellige pillene ligger

Ja mennesker gjør feil. Men å gi abortpiller til noen som ikke vil ta abort da! I uke 16.
Det er jo stor forskjell på å glemme å gi smertestillende, og å gi helt feil piller.
Helt merkelig spør du meg. Nå vet ikke jeg hvordan piller og medisiner ligger på sykehuset. Men det burde jo være litt system i hvor de forskjellige pillene ligger
Ja og nei. Med sønnen min så fant de ikke klyster til han. De lette ganske lenge. Blir nok kaos innimellom i både system og rutiner når det er travelt.

Ja og nei. Med sønnen min så fant de ikke klyster til han. De lette ganske lenge. Blir nok kaos innimellom i både system og rutiner når det er travelt.

Men det er jo nettopp derfor det er viktig med et godt system og gode rutiner. Så det blir enklere å finne det man skal ha mår det er travelt

Back
Topp