fibromylargi?

solstråla

Gift med forumet
sliter med mye muskel og leddsmerter, som blir værre ved bruk, og legen vil utrede meg for dette..

men dere som har denne diagnosen, er dere mye slitne også?
gjør jeg for mye, får jeg vondt, og blir også helt utskjørt...
 og hvordan fikk dere misstanken om denne sykdommen?

jeg har det. blir veldig lett trøtt å sliten siden eg går å har mye vondt.

ja, er det jeg blir også... presser jeg meg for mye en dag, kan jeg sove til langt på dagen i flere dager etterpå, og enda være stuptrøtt om kvelden! 

det e sån eg e å.. men eg har leddgikt å. e noe dritt for å si det mildt[:@][:@][:'(][:'(]

oi... begge deler?
men, hvordan finner man ut om det er fibromylargi, da?
jeg har ikke sagt ja til å undersøke dt enda, har en drøm om at det skal gå bort av seg selv..[8|]

unnskyld om jeg kupper tråden din litt, men jeg bare lurer.. er dette noe man kan få helt plutselig eller er det noe som er medfødt?
for de siste årene har jeg slitt mye med vondt i muskler.. ikke så mye ledd annet enn ofte i knærne.. gjerne hvis det er kaldt og det er ikke på et punkt men det stråler oftest oppover i låret og hofta...
prøvde å prate med legen om det, men han bare lo av meg...

jeg har slitt mye med muskel og leddsmerter før også, men da i forbindelse med en depresjon.
så når det nå kom tilbake, samtidig som jeg ble sykemeldt grunnet utbrendthet, trudde vi jo at det var det samme..
men, jeg har blitt mye bedre av sykemeldingsgrunnen, og smertene har bare blitt værre!
og før ble de jo bedre om jeg rørte på meg, når blir de værre... derfor legen sier fibromylargi..

men jeg har som sagt ikke sagt ja til å utrede dette enda, har så lyst til å prøve meg i jobb en gang til først...[&o]

ORIGINAL: solstråla

sliter med mye muskel og leddsmerter, som blir værre ved bruk, og legen vil utrede meg for dette..

men dere som har denne diagnosen, er dere mye slitne også? ja, sover utrolig mye, 12 timers søv holder ikke her.kan ikke huske sist jeg følte meg uthvilt. + rotete hukommelse,indrefrost, svimmling, og hodepine nesten hver dag, og kvalme innimellom.  
gjør jeg for mye, får jeg vondt, og blir også helt utskjørt... samme her, blir smerte helvete delux. Tåler nesten ikke noe, om noen dulter  borti meg så føles det som om noen har knust til meg alt de kan. Har veldig uro pga smertene som vandrer gjennom kroppen konstant.
og hvordan fikk dere misstanken om denne sykdommen? jeg har alltid hatt symptomene på det, men har blitt veldig mye verre ved hver fødsel, nå om dagen er det så gale at jeg ikke klarer jobbe, kjennes ut som jeg har influensa x10... håper jeg blir bedre snart, vil tilbake i arbeidslivet igjen, er sykemeldt en mnd til

Jeg var sån som håpet det skulle gå over av seg selv, men det gjorde aldri det, ble heller verre og verre... men det tragiske er at det finnes ikke noe skikkelig medisin mot dette.
Fibromylagi er noe stort dritt[:@][:@][:@][:@][:@][:@]

huff, ja.... er det som skremmer slik...[&:]
vill ikke at det er dette, vil heller at  det er psykisk slik at det går over etterhvert!!![:o][:o][:o][:o][:o]

Lav dose av sarotex hjalp meg en stund i jobb, det fungerer som smertestillende når en har fibromyalgi.
fungerer desverre ikke på alle..

skremmende mye kjent her... [:o]
skal lese meg opp litt om dette, og hvis ikke jeg blir bedre igjen innen kort tid, skal jeg nok kontakte legen igjen...[:o]

Hei [:)]
Kan desverre ikke svare deg på det du spurte om, men vil bare komme et lite tips til du/dere som har fått/får diagnosen fibromyalgi. Mamman min har det ,og ho har blitt mye(!) bedre med et tilpasset kosthold. Har ikke satt meg inn i akkurat hva det innebærer (hva ho spiser/ikke spiser osv.), men vet iallfall at ho har blitt "kvitt" mye av smertene etter at ho la om kostholdet. Kan evt spørre ho om litt mer detaljer for de som måtte ønske å vite mer. [:)]

Det er en pyton sykdom som desverre er ganske så utbredt. Heldigvis finnes det en del "småtriks" for å dempe den litt. Håper uansett du finner fort ut av det!

men dere som lever med dette...
hvordan kombinerer dere dette med å ha små barn??

jeg har et nært familiemedlem som har hatt me i over 10 år. Hun har søkt lenge og drevet research på en 'kur' for dette. Det er mange nordmenn som reiser til england og tar 'lightening process'. Det er også folk i norge som har tatt den utdannelsen i england som kan hjelpe folk i norge. De hjelper personer med det dere har også. Ville søkt litt så det!

jeg er 100 % sykemeldt fra før, og skal over på rehabiliteringspenger i april..
men håper virkelig å komme  ut i skole eller jobb etterhvert...

hm.... leste litt om symptomer og tips og råd her, mye som stemmer gitt... får vell kanske krype til korset..[:(]

Vil også som Cici03 anbefaler her, anbefale trening og kostholdsendring. Jeg blir dårlig hvis jeg spiser mye feit mat, men holder meg "frisk" over lengre perioder når jeg trener og passer på kostholdet.
Har vært til Healer 3 ganger, og føler meg veldig mye bedre. Smertene er der litt enda, men det er mye stive muskler som er grunnen til det, og skal til fysioterapaut snart for å få løsna opp på det.
Det går mye på psyken, smertebildet mitt iallefall. Er jeg litt nedfor og lei, blir jeg kjempesliten og vond, men er jeg glad og positiv blir smertene bedre[:)]
Er en kjedelig diagnose, iallefall siden så mange leger og helsepersonell fortsatt ikke tror det er en sykdom, men finner du bare rett lege og riktig livstil for deg, så går det fint ann å leve ett godt liv og ha barn selv om man har fibromylargi[:)]

jeg har bestillt meg time hos legen i dag, og kommer også til å prøve meg frem me ang mat og slik, for å se om jeg kan få det bedre..
det jeg har fått med meg til nå, er mindre fett og sukker, mindre koffein og mer antioksidanter..
noe mer[:)]?

Back
Topp