Fibromyalgi?

friele

Elsker forumet
Noen her som har dette?? Hvor hardt rammet er dere? Noen med uføretrygd pga det?

Jeg fikk diagnosen for ca 10 år siden..Jeg har det ganske tøft..Har vært under attføring og rehabilitering i alle de åra...Vært utprøvd i mange jobber og stillinger..Før jeg fikk barn klarte jeg kanskje 20-25%jobb,men etter jeg fikk barne mine er jeg blitt mye værre...

Jeg klarer meg ikke selv hjemme lengre.Mannen jobber to uker vekke og må da ha hjelp til å ta meg av barna.Klarer ikke husarbeid nesten...

Jeg er og plaget med at ca en gang i året får jeg betennelse i ett ledd,og det hovner opp til tredobbel størrelse,og er så vondt at jeg er sengeliggende i ca 6 mnd.Har måttet gå på morfin endel ganger...

Jeg kjenner at jeg holder på å miste forstanden ang alt dette...Jeg er så utslitt...

Nav vil liksom ikke gå videre,de bare prøver å prøver å prøver...Jeg vet jo at det må til,men 10 år!!!
Jeg har aldri blitt bedre,bare værre...

Er det noen her som kan dele sine erfaringer med meg?

Moren min fikk vite at hun hadde dette i sommer. Vært syk i mange år, føre legen tok henne på ordet og testa henne ut... Så har desverre ikke så mye erfaring med dette enda[:(]

Jeg fikk diagnosen i april i år. Har gått hjemme siden og er på yrkesrettet attføring nå. Føler jeg har det samme problemet som deg. Skal velge nytt yrke nå, men har ingen aning om hva kroppen tåler. Regner med at det blir mye utprøving av forskjellige yrker. Samtidig føler jeg at jeg ikke strekker til hjemme, selv om jeg er hjemme hele dagen. Har perioder jeg har mer smerter enn vanlig, men har jo konstant vondt.

10 år er jo drøyt da. Det sliter jo ikke bare på kroppen, men også det psykiske. Man aner ikke hva som kommer til å skje de neste åra. Siden jeg egentlig bare er i startfasen har jeg ingen tips til deg.

Revmatologen jeg var hos anbefalte meg å prøve triggerpunkt behandling hos fysioterapaut. Jeg kunne bli vesentlig bedre av det, men ikke helt bra. Det er ikke mange som driver med det. Han jeg går hos skulle visst kunne det, men han gjør det ikke, så jeg vet ikke om det har noen virkning.

Håper det ordner seg for deg snart[:)]

ORIGINAL: PrinsessaMi

Jeg fikk diagnosen i april i år. Har gått hjemme siden og er på yrkesrettet attføring nå. Føler jeg har det samme problemet som deg. Skal velge nytt yrke nå, men har ingen aning om hva kroppen tåler. Regner med at det blir mye utprøving av forskjellige yrker. Samtidig føler jeg at jeg ikke strekker til hjemme, selv om jeg er hjemme hele dagen. Har perioder jeg har mer smerter enn vanlig, men har jo konstant vondt.

10 år er jo drøyt da. Det sliter jo ikke bare på kroppen, men også det psykiske. Man aner ikke hva som kommer til å skje de neste åra. Siden jeg egentlig bare er i startfasen har jeg ingen tips til deg.

Revmatologen jeg var hos anbefalte meg å prøve triggerpunkt behandling hos fysioterapaut. Jeg kunne bli vesentlig bedre av det, men ikke helt bra. Det er ikke mange som driver med det. Han jeg går hos skulle visst kunne det, men han gjør det ikke, så jeg vet ikke om det har noen virkning.

Håper det ordner seg for deg snart[:)]

Det er helt grusomt å ikke kunne strekke til hjemme.Og når du da skal ut å jobbe for å bevise at du ikke klarer det,blir det ikke bedre...Er så fryktelig nederlag hver gang det ikke går..Og det tar på psyken å ikke klare dine egne barn...[:(]
En har jo så lyst å fungere som normalt.Men jeg vet hvertfall mannen min er drittlei av at jeg er totalt ødelagt etter utprøving...

Jeg skal på møte i morgen ang min fremtid,jeg gruer meg ihjel...Får bare det samme svaret jeg alltid har fått tenker jeg..Du er for ung,du kan omskolere deg,du må prøve mer....
Jeg har da ikke mindre vondt om jeg er ung...Omskolering klarer jeg ikke pga alt Fibromyalgi innebærer og jeg vet bare ikke om jeg har det i meg å prøve mer nå.....

Jeg håper det kan virker for deg med trigger akkupunktur[;)]
Jeg er en av dem som alt mislykkes med av behandling desverre...

Og jeg håper virkelig at du kommer noe vei med attføringen og at du blir hørt[;)]

Jeg skal også på nav i morgen. Gruer meg til å sitte der, men gleder meg til å komme i gang.

Jeg har heller ikke hatt noen virkning av de behandlingsmetodene jeg har prøvd.. Fysioterapauten jeg går hos nå spurte meg hva jeg tenkte, om når jeg kom til å bli bra. Jeg svarte han helt ærlig, Jeg håper jeg kan bli bedre, men tror ikke jeg blir helt kvitt smertene. Da fikk jeg kjeft kan du tro. Nei, det var helt feil innstilling. Men hvor optimist er man når man har hatt flere runder hos fysioterapaut, kiropraktor og akupunktur og ikke noe har noen virkning.. Tror ingen kan forstå hvordan vi har det hvis de ikke har FM selv.
Får stadig høre at jeg kunne jo gjort noe. Akkurat som jeg syns det er digg å gå hjemme. Ja, det var det de første 14 dagene, men dette er jaggu ingen ferie. Blir bare så irritert. Men de sier kanskje det fordi det ikke syns på kroppen min at jeg har vondt. Man kan jo ikke syte og klage hele dagen lissom.

ORIGINAL: PrinsessaMi

Jeg skal også på nav i morgen. Gruer meg til å sitte der, men gleder meg til å komme i gang.

Jeg har heller ikke hatt noen virkning av de behandlingsmetodene jeg har prøvd.. Fysioterapauten jeg går hos nå spurte meg hva jeg tenkte, om når jeg kom til å bli bra. Jeg svarte han helt ærlig, Jeg håper jeg kan bli bedre, men tror ikke jeg blir helt kvitt smertene. Da fikk jeg kjeft kan du tro. Nei, det var helt feil innstilling. Men hvor optimist er man når man har hatt flere runder hos fysioterapaut, kiropraktor og akupunktur og ikke noe har noen virkning.. Tror ingen kan forstå hvordan vi har det hvis de ikke har FM selv.
Får stadig høre at jeg kunne jo gjort noe. Akkurat som jeg syns det er digg å gå hjemme. Ja, det var det de første 14 dagene, men dette er jaggu ingen ferie. Blir bare så irritert. Men de sier kanskje det fordi det ikke syns på kroppen min at jeg har vondt. Man kan jo ikke syte og klage hele dagen lissom.

Ja en skal helst ha gips på hele kroppen om en skal bli trodd[:'(]
Nei jeg er heller ingen optimist ang dette,en gir opp etterhvert....

Nei det er ikke mange som forstår hvis ikke de har det selv kan jeg love....

Ja de som tror det er ferie å bare være hjemme,skulle gjerne få lov å ha noen uker i mine sko....Det er ikke en eneste ting jeg kan gjøre uten at jeg har smerter.Ting alle tar forgitt...Jeg blir så sint når slik blir sagt....
Dette tar på psyken og,det er så fryktelig trist når en ikke klarer hverdagslige ting lengre,eller ta seg av barna.Kan ikke være med på ting pga dette,en blir liksom sittende alene med alt inni seg,for en ikke vil syte å klage til alle....

Heldigvis har jeg en mann som forstår,men det er kjempe tøft for han og dette.Han har mer enn en gang måtte komme hjem fra jobb,for jeg ikke klarer meg alene med barna....

Uff ble mye klaging dette,men jeg vet åssen du har det*klem*
Håper du finner noe som virker.
Ønsker deg en så god dag som du kan klare å ha[:D]

Back
Topp