Fibromyalgi

mammamilla

Forumet er livet
Septemberlykke 2021
Noen som har det her inne??
Legen min mente jeg hadde mange av de samme symptomene..

Noen som vil fortelle meg litt om det?
Hvordan merket du at du fikk det, og hvordan fikk du diagnosen?
Har lest litt på nettet og ser at jeg har veldig mange symptomer.. [:'(]

da er vi på samme stadiet vi to...
er under utredning for det nå selv, ikke noe morro!
legen min fikk misstanke, da smertene jeg hadde i muskler og ledd bare ble værre ved bruke, og aldri forsvant...[:'(] 

ORIGINAL: solstråla

da er vi på samme stadiet vi to...
er under utredning for det nå selv, ikke noe morro!
legen min fikk misstanke, da smertene jeg hadde i muskler og ledd bare ble værre ved bruke, og aldri forsvant...[:'(] 

Er det jeg også sliter med..
Pluss hodeverk, kald i beina, svimmel, beina og armene har hovna skikkelig opp, kvalme osv osv [:'(]
Har du tatt prøver for å utelukke andre ting? Jeg har tatt blodprøver og vært å tatt tester av nerver
men alt er fint.. USJ [:'(] Nå er jeg sykemeldt for jeg har ikke sjangs til å jobbe med så sterke smerter [&o]

tappet 7 reagensrør i går! hehe..
er også mye kvalm, svimmel, sliter med hukommelsen og konsentrasjon, hovne føtter og hender, og får lett vondt i hodet.. sliter også veldig med å våkne om morgenen..

har vært sykemeldt i snart et år alt, var utbrendt, og var først når jeg begynte å bli utvilt og bedre psykisk at vi begynnte å tenke på fibro..

tappet 7 reagensrør i går! hehe..
er også mye kvalm, svimmel, sliter med hukommelsen og konsentrasjon, hovne føtter og hender, og får lett vondt i hodet.. sliter også veldig med å våkne om morgenen..

har vært sykemeldt i snart et år alt, var utbrendt, og var først når jeg begynte å bli utvilt og bedre psykisk at vi begynnte å tenke på fibro..

Ja jeg trodde også at jeg var utbrent..
Men har slitt med smerter i rygg og nakke fra 6. klasse..
Men nå har det jo gått ut i hele kroppen.. Operert armene også uten at det hjalp [:'(]

Sliter også med søvnen.. Både det å sovne og det å våkne eller så sover jeg ikke i det
hele og våkner om nettene hele tiden.. [&o] 

Har du prøvd forskjellige piller? Jeg har fått noen nå, men føler jeg blir drita av dem [&:]

jeg tar et melatonintilskudd om kvelden for å hjelpe til med søvnen, men likevell hender det at jeg døgner...
og med to små barn er ikke dette lett!![:o]

jeg tar et melatonintilskudd om kvelden for å hjelpe til med søvnen, men likevell hender det at jeg døgner...
og med to små barn er ikke dette lett!![:o]

Nei det forstår jeg veldig godt [&o]

har heldigvis en mann som gjør det som må gjøres...
og i morgen skal jeg begynne med diverse kosttilskudd, som kan hjelpe å forebygge! håper hvertfall det...

sjekket legen din disse punktene på kroppen din som skal være vonde hvis det er fibro?

Jeg har det, har alltid hatt symptomer på det oppgjennom tenårene, men slo skikkelig ut etter jeg fikk ungene. Når jeg fikk diagsnosen så måtte jeg først ta masse blodprøver hos legen for å utelukke annen sykdom, deretter ble jeg henvist videre til rematolog som sa det ikke var noe tvil om at jeg hadde fibromylagi. fikk diagnosen ganske fort.
det er ett helvete å leve med til tider... jævla dritt sykdom..[:@]

lykketil[:)]

har heldigvis en mann som gjør det som må gjøres...
og i morgen skal jeg begynne med diverse kosttilskudd, som kan hjelpe å forebygge! håper hvertfall det...

sjekket legen din disse punktene på kroppen din som skal være vonde hvis det er fibro?

Vet ikke.. Han sjekket skuldre, armer og nakke og skrev i henvisning til fysioterapeuten
at jeg hadde trykkømhet lik fibromyalgi?? [8|][&:]

ORIGINAL: Thothamon..

Jeg har det, har alltid hatt symptomer på det oppgjennom tenårene, men slo skikkelig ut etter jeg fikk ungene. Når jeg fikk diagsnosen så måtte jeg først ta masse blodprøver hos legen for å utelukke annen sykdom, deretter ble jeg henvist videre til rematolog som sa det ikke var noe tvil om at jeg hadde fibromylagi. fikk diagnosen ganske fort.
det er ett helvete å leve med til tider... jævla dritt sykdom..[:@]

lykketil[:)]

Det har vært et helvete til nå..
Og det er ikke en sykdom jeg håper jeg har..

Men noen ganger hadde det vært greit å visst at jeg hadde en sykdom,
slik at alle kan slutte å se så domt på meg når jeg nå er syk igjen [:(]

jeg nektet en god stund legen å sjekke ut, men i år har det bare blitt vondere og vondere, så tilslutt fant jeg ut at det jo er greit å vite...

jeg nektet en god stund legen å sjekke ut, men i år har det bare blitt vondere og vondere, så tilslutt fant jeg ut at det jo er greit å vite...

Ja, veldig greit å vite om man har en sykdom [:)]

Jeg holdt på frem og tilbake hos leger i 5 år med forskjellige leddsmerter å sånn, før det "gikk opp" for legen min at det faktisk kunne være noe galt.
Så pga lang journal ho slegen med forskjellige leddsmerter og leddgikt i familien ble jeg sendt til spesialt på Buskerud Sykehus.
Da tok hun en undersøkelse på meg, ved å trykke på forskjellige punkter, og fikk da vite at jeg hadde Fibromylagi.
Ett ganske ekstremt tilfelle sa hun.

Hvordan det slår ut på folk tror jeg er litt forskjellig fra person til person egentlig.
Men det kan vel sammenlignes med leddgikt på visse punkter.

Back
Topp