fibromyalgi

tuttifrutti

Gift med forumet
jeg lurer på om jeg har fibromyalgi, eller en annen reumatisme sykdom =(

det har gått opp for meg, at det virkelig ikke er normalt å ha det slik som jeg har det, så jeg har bestilt legetime, fått time om 14 dager.
håper virkelig å bli tatt på alvor. man kan ikke se plagene mine =(

akkurat nå så brenner det i begge håndleddene, albuen og nakken, og litt i ankelen. så flytter det på seg opp mot låret og slik er det ... HELE dagen og natten.
det brenner stikker og svir i ledd.

jeg er hverken utrent eller hypokonder.. kan ha så vondt til tider at jeg nesten kaster opp. det er ikke langt i fra i dag.
og jeg regner meg som en person som har høy smerteterskel =(

stiv og støl om morgen, og musklaturen min har egentlig alltid vært stiv.

i tilleg er jeg generlt sliten, legger meg gjerne 21.00 hver kveld.

går ofte med "feber følelse" vondt i kroppen , slik man har når man får influensa, om dere forstår.

det ER vel ikke normalt dette?
nå er det så vondt i fingrene at jeg ikke orker å utdype mer..

Jeg er 28 og har leddgikt. Hatt i tre år nå. Går ikke på medisin nå, så er veldig spent på dette svangerskapet. Er 6 uker nå, til nå merker bedring av smerter. Men helt utslitt og sovner flere ganger om dagen. Vært på jobbi dag, det gikk bra da

Har du diagnosen eller lest det opp til dette selv?
Leddsmerter er grusomt! Sist betennelse hadde jeg i juli og fikk da kortisonsprøyte. Det hjelper, men kan jo ikke sette det i hvert ledd hele tiden
Gir deg en kos

Dette er ikke normalt, nei. Høres ut som moren min. Hun har fibromyalgi.
Håper du får hjelp hos legen eller hos andre behandlere. :)

jeg har ikke vært hos lege enda.. fått time om 14 dager. har en kollega som har fått diagnosen..og da hun beskrev det, så var det som om hun snakket om meg..

dum som et brød har jeg gått i flere år og tenkt at jeg er bare slik..det er bare meg, å gå å værke.. at jeg måtte trene mer ol..

men det er jo ikke normalt å brenne i ledd hele tiden =(

hvordan ble det stilt diagnose? blodprøver? er livredd for å ikke bli trodd =(

Legene sjekker leddene dine med ul kanskje og tar nok en rekke blodprøver og. Men mest av alt snakker de med deg. Har nok ei sjekkliste for å sette diagnosen men usikker på dette.

Hos meg var ul det viktigste siden de fant væske i flere ledd som var betent...
Vanskelig dette, jeg var hos 7 forskjellige leger før jeg fikk en diagnose. Ikke gi opp og stå på ditt! :-))

ser tråden ble flyttet ja, da dør den som regel ut =/

jeg ble henvist av fastlegen min, til spesialtist/reumatolog. men jeg får ikke kommet til. blir nektet hjelp da de mener det ikke feiler meg noe. ( de har ikke sett meg)
jeg må ta det med fastlegen. og hun kan ikke gjøre mer. så da får jeg ikke hjelp da =(

grusomt =(

Back
Topp