Fiber eller dun?

EtLiteGullTil

Forelsket i forumet
Tja hva skal man velge. Prøvd å lese litt på nettet, men blir ikke helt klok på det.
Hadde dun til første barnet, men hun er snart 7 år og jeg aner ikke hvor dynene har tatt veien.
Så kjøpte jeg dyndyner på KID i dag. De er godkjente av NAAF da

Jeg foretrekker dun, har ikke en eneste fiberdyne i huset.

Dun puster og regulerer temperaturen på en helt annen måte enn fiber. Derfor trives sengemidd på langt nær like godt i dun som i fiber. Av bl.a. den grunn er de fleste dyndyner som selges på butikker som Princess og KID ikke bare godkjent av NAAF, men også anbefalt av NAAF. I tillegg synes jeg at dun legger seg bedre rundt kroppen og føles lettere i vekt.

Dersom man er allergisk mot fjærkre bør man selvfølgelig ikke bruke dun, men det er det ikke så mange som er [emoji4]

Har noen fiberdyner vi har arvet, men ikke brukt noen av dem. Alle sover i dundyner her, sommerdundyne eller vinterdundyne.

jeg må si jeg foreterkker dun selv, men har ironisk nok fiberdyner til barna. Kanskje jeg skal bytte ut alle ungenes dyner når jeg først kjøper :P

Har kjøpt dundyner, men juniordynen jeg har etter yngste jenta mi er ikke dun - hun var allergisk. Så jeg håper ikke frøkna i magen også er allergisk..

Hvor stor er dynene dere kjøper/kjøpte til småttisene?:)

Jeg skulle gjerne valgt fiber pga dyrevelferd, men har fryktelig dårlig erfaring med det. I alt jeg har hatt av fiber blir fyllet klumpete og dårlig etter vask, selv om jeg tromler med baller og alt det der... :(

Back
Topp