Fettslintrer/klumper i morsmelk

Lintha

Første møte med forumet
To dager på rad nå har det blitt klumper i melka, rett etter at jeg har pumpet. Vet at melka kan klumpe seg litt når den blir kald, så første gangen tenkte jeg at noe av melka hadde kjølt seg ned alt. Det ble borte når jeg ristet beholderen.
Men i går så tettet pumpa seg på grunn av dette. Var seige klumper som løste seg opp når jeg fikk det ut, og gulhvite fettslintrer som ikke løste seg opp like lett.
Noen som kan forklare hva dette er? Er det greit å gi melka til gutten min? Han får jo den samme melka når han drikker rett fra brystet. Vanligvis finner jeg svar ved å google, men fant veldig lite om dette :p

Lurte på om jeg har vært sløv med vasking av pumpa, men vasker etter hver bruk og koker minst en gang om dagen. Vet ikke hvordan så mye kunne sittet et sted på pumpa så den tetter seg :/
 
Det høres ut som melken er koagulert. Hadde selv en melkeblemme for en stund tilbake, og det skal visst hjelpe med lecitin nesespray. Står mer om det på ammehjelpens nettsider.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det høres ut som melken er koagulert. Hadde selv en melkeblemme for en stund tilbake, og det skal visst hjelpe med lecitin nesespray. Står mer om det på ammehjelpens nettsider.


Sent from my iPhone using BV Forum


Fikk du melkeblemmer igjen eller kun den ene gangen? Vet du hvorfor du fikk den?


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Fikk du melkeblemmer igjen eller kun den ene gangen? Vet du hvorfor du fikk den?


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg har foreløpig bare opplevd det én gang. Det var i forbindelse med tette melkeganger jeg fikk det. Ubehagelig da det sto på, men problemet ga seg av seg selv i løpet av 2 dager.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har en melkeblemme nå jeg absolutt ikke blir kvitt. Er så vondt! Prøvd varme omslag, langsiden av sterilisert nål, oljeomslag, babysuging, pumping. Vil ikke bort!

Noen gode råd?


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg har en melkeblemme nå jeg absolutt ikke blir kvitt. Er så vondt! Prøvd varme omslag, langsiden av sterilisert nål, oljeomslag, babysuging, pumping. Vil ikke bort!

Noen gode råd?


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Prøv lecitin tabletter som du får på hrlsekosten. Du kan lese om det på ammehjelpen! Ammehjelpen anbefaler dobbel dose av det somstår på esken til tablettene. Det er noe som skal løse opp noe fettstoffet i melken så man ikke får tette melkeganget i alle fall. Så vil tro du kan ha effekt av det og:) etter jeg startet med dem fikk i alle fall jeg til å pumpe mye mer melk enn tidligere.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp