Fetaost

*Minibønna*

Forumet er livet
Kan man spise det???[8D]

den er pasteurisert, men fant dette på opplysningskontoret for meieriprodukter..
http://www.melk.no/artikkel.aspx?mnu1id=9025&mnu2id=9032&artid=17506

Vær veldig forsiktig med myke og halvmyke oster
Myke og halvmyke oster, som for eksempel fetaost og blå- og hvitmuggoster, er mer utsatt for å inneholde skadelige bakterier. Det er svært sjelden at det forekommer Listeria i disse ostene, men dersom man vil være helt på den sikre siden bør man unngå slike oster i hele svangerskapet. Dersom det skulle være uønskede bakterier tilstede i osten, vil antallet øke etter hvert som osten lagres. Dersom man likevel ønsker å spise slike oster, bør de derfor spises ferskest mulig.

Jeg har spist det jeg da, forrige gang også!hmmmm..[:-]

Hmmm, det var da som svarte. Spiste det i forrige svangerskap[8D]

Lest meg litt opp, kan vist spise det, så lenge den er "fersk" og pasturisert melk

ORIGINAL: Petra Prøvedokke

Sitter å googler som bare det jeg også nå, og puster letta ut [8D]

Den som kommer på glass med lyseblått lokk? spise den hele forrige svangerskap, jordmoren min sa da det var ok, men så leste jeg her borte at jeg ikke skulel spise det og ble usikker, men heldigvis har de akkurat den fetaosten her også[:D]

*lyst på tomatsalat og lasagne*

ORIGINAL: *Minibønna*

Sitter å googler som bare det jeg også nå, og puster letta ut [8D]

Den som kommer på glass med lyseblått lokk? spise den hele forrige svangerskap, jordmoren min sa da det var ok, men så leste jeg her borte at jeg ikke skulel spise det og ble usikker, men heldigvis har de akkurat den fetaosten her også[:D]

*lyst på tomatsalat og lasagne*

Her er det jeg fant på lommelegen.no:

Jeg kan forstå uroen over listeriose, men fetaost er ikke faretruende, etter som denne vanligvis ligger i en lake av olivenolje og hvitløk. Spises den "som den er" vil den derimot havne i samme klasse som de andre mykostene.

Arla Apetina, som jeg selv har spist av, skal visst være trygg [:)]

Jippi... Det er den vi spiser[8D]

Jeg hadde masse fetaost oppi salaten i dag [:-]

Så lenge den er fersk så går det sikkert bra!
Vi spiste det her om dagen også.. [;)]

JEg har spist masse fetaost.. Både nå og i forrige svangerskap;) Det gikk fint.. Spiste brie også forrige gang.. 

Back
Topp