Fetaost?

Mener jeg har lest at om den er av pasteurisert melk og nyåpnet glass skal det være trygt. Finner ikke igjen der jeg har lest det men.

Måtte bare snike litt fra april 2014! Jeg spiste fetaost gjennom hele graviditeten! Hadde dilla! Du kan spise det så lenge den er fersk! Fra sånne glass med olje i :) Arla heter merket. Jeg spiste kun fra nyåpnet pakke og kastet den etter to dager! Jeg har en 100% frisk lita jente på 5 mnd! ;)

Fetaost er ikke en mykost i den forstand brie og camenbert er det. Forskjellen er at andre oster er "modnet" altså inneholder muggsopper som kan angripe fosteret. Fetaost er ikke modnet, og inneholder derfor ikke mugg.

Feta er en såkalt ferskost, og derfor trygg for gravide å spise. :)

Mener jeg har lest at om den er av pasteurisert melk og nyåpnet glass skal det være trygt. Finner ikke igjen der jeg har lest det men.
Dette har jeg også lest (mener det var på matportalen)! :-) ellers hørtes det veldig spennende ut med fetaost på tacoen, må testes! :-)

Hmm....har ikke våget å spise fetaost, men da kan jeg altså det :)
Jeg elsker fetaost ❤️ de små plastbegerene fra Arla. Med soltørkede tomater ;)

Så lenge fetaosten er laget på pasteurisert melk, er det helt trygt :) de ostene man skal være obs på er myke oster fra upasteurisert melk, og muggoster (hvit og blå) som brie, camembert, chevre m/hvitmugg og blåmuggost :) ridderost er trygt, siden den er fastere.

Back
Topp