Fetaost

Smil90

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Fetaost er jo noe man skal vere forsiktig med. Men hvor setter du grensen? Spiser du det hjemme men ikke andre steder, ikke i det hele tatt eller alltid?

Det har jeg faktisk ikke tenkt på, og har spist i kantinen på jobb... Men vi har hvertfall en veldig bra kantine, så tror nok de følger gode hygienekrav:-)

Jeg spiser det om jeg kan overbevises om at den er fersk/nyåpna. Vi skal på båttur, middagen er betalt for oven beskjed om at de må fryse ned kjøttet mitt før de steker det.Haha. Blodig biff skal jeg ha.

Jeg spiser det om jeg kan overbevises om at den er fersk/nyåpna. Vi skal på båttur, middagen er betalt for oven beskjed om at de må fryse ned kjøttet mitt før de steker det.Haha. Blodig biff skal jeg ha.
Må jeg fryse biffen før den spises? Herlighet hvor mye restriksjoner det er. :p Jeg har lest at fetaost var trygt og har spist d flere ganger. hmm... Da får vel jeg også være litt forsiktig med det :)

Parasitten Toxoplasma overlever riktignok ikke frysing, men det gjør derimot bakterien Listeria, som også kan finnes i kjøtt.
Jeg hadde ikke tatt sjansen på blodig biff, forhåndsfryst eller ikke.

Jeg holder meg helt unna. Salaten blir ikke helt det samme uten, men jeg klarer meg i noen mnd til :) når det er så mye frem og tilbake syns jeg det er greiest å droppe det :)

Back
Topp