Fetaost

Trylletrollet

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Kan man egentlig spise fetaost når man er gravid? Det står på glasset at det er laget av pasteurisert melk.

❤ alle gode ting er tre ❤

Jeg leste om det herrom dagen.. At man bør ringe produsenten av den fetaosten man evt skal spise og spørre om noe.. Husker ikke helt hva.. Så fetaost er opprinnelig neimat til gravide..

Selv om melken er pasteurisert lagres den ofte veldig lenge, med god mulighet for bakterievekst. Har jeg hørt.

"Fetaosten" til apetina kan man spise da det ikke er ordentlig fetaost og den er laget med pasturisert melk. Ordentlig fetaost er nei mat.. Slik du får hvis du for eksempel spiser en gresk salat i Hellas :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde likevel spist den når glasset er nyåpnet, og ikke har stått i kjøleskapet i lang tid :)

Jeg har også lurt på det, men droppet det etter jeg googlet det samme. Om å ringe produsenten. Er også veldig glad i det, så skulle gjerne spist...

Spist det i salaten både i går og i dag, var ikke i mine tanker at det kunne være galt :confused:

De som er pasturisert kan man spise. Blant myke oster er fetaost nevnt som et unntak dersom den er pasturisert.

6. April 2013
7. April 2015

Den kan spises ja, men ville nok som andre nevner passet på å spise den ila ikke så alt for lang tid. ;)

Fetaost er så godt :) men helg har alltid vært litt usikker på om det er ok å spise det når man er gravid..

Så noen som hadde spurt apatina om dette. De hadde sagt at de ikke kunne garantere noe så jeg ville holdt meg unna =)

Jeg kommer nok til å spise fetaost fra norske produsenter så lenge der står at den er laget av pasteurisert melk og er godt innenfor holdbarhetsdatoen :)

❤ alle gode ting er tre ❤

Back
Topp