Fetaost

miss piggy

Gift med forumet
Hei jenter! Veit dere om vi kan spise fetaost? :)

Om den er varmebehandlet :-)
Hmm... Det aner jeg jo ikke... Hehe. Sambo kjøpte sånn fetaost på glass som vi skulle ha sammen med middagen sjø.. Men da dropper jeg det for sikkerhetsskyld, vil ikke ta noen sjanser ;) takk for svar søta :-)

Noen fetaoster kan vi spise, uten varmebehandling. Husker ikke hvordan..

Hmm... Det aner jeg jo ikke... Hehe. Sambo kjøpte sånn fetaost på glass som vi skulle ha sammen med middagen sjø.. Men da dropper jeg det for sikkerhetsskyld, vil ikke ta noen sjanser ;) takk for svar søta :-)
Åja, greit å være trygg :-) bare hyggelig søte :-)

De fra Arla skal være trygge! Jeg har spist det i salater osv, og fikk beskjed om at den kunne man spise! Og den er også pasteurisert! :-)

De fra Arla skal være trygge! Jeg har spist det i salater osv, og fikk beskjed om at den kunne man spise! Og den er også pasteurisert! :-)
Fikk høre at det er myk ost og skal være forsiktig jeg :p

Stemmer ja, Arla kan man spise :)

Hvis den er pasteurisert :-)

Var hos jordmor i går, og hun sa at hun hadde ringt mattilsynet(eller noe ala det) fordi dette var ne hun fikk mye spørsmål om. Hun hadde fått beskjed om at det var noe usikkerhet med hvordan fetaosten var laget, selv om den var pasteurisert , så jeg fikk beskjed om å IKKE spise fetaost, uansett type. :)

Var hos jordmor i går, og hun sa at hun hadde ringt mattilsynet(eller noe ala det) fordi dette var ne hun fikk mye spørsmål om. Hun hadde fått beskjed om at det var noe usikkerhet med hvordan fetaosten var laget, selv om den var pasteurisert , så jeg fikk beskjed om å IKKE spise fetaost, uansett type. :)
Takker for svar :-) holdt meg unna i dag og skal definitivt holde meg unna resten av svangerskapet :-)

Jeg spiser fetaost fra Arla med god samvittighet, det samme har alle mine venninner gjort! Ring produsenten og hør! :-)
Man skal ikke "ta helt av" i matveien heller, men leve ca som normalt! Såklart, noen ting skal man holde seg unna! Spør mødrene deres, når de gikk gravide med oss, var det ikke sånn hysteri som det er nå! Og se hva det er blitt av oss ;-)

Ble litt redd nå, spiste Arla fetaost igår uten å tenke over at det kunne være farlig engang :/ Men gjort er gjort, og spist er spist, er lite å gjøre med det nå.. - men tror jeg holder meg unna fra nå av :)

Ble litt redd nå, spiste Arla fetaost igår uten å tenke over at det kunne være farlig engang :/ Men gjort er gjort, og spist er spist, er lite å gjøre med det nå.. - men tror jeg holder meg unna fra nå av :)
Tror det går bra om du har spist en gang :-)

Jeg spiser fetaost fea Arla jeg også. Gjorde det forrige gang og :)

Har også spist fetaost fra Arla! Husker ikke hvor jeg leste det, men den fra Arla skulle være helt trygg :)

OM du spiser arla sin, så spis den ihvertfall fra nyåpnet boks! ;) Det er sjanse for at det fort kan danne seg listeria i en boks som står.

Back
Topp