Festlig start på det nye året...

Du må rådføre deg med legen eller apotek før du tar postafen men det er ett legemiddel de har brukt i flere år mot nettopp svangerskapskvalme. Jeg brukte de men man skal ikke bruke de lenge så det er ett slags prøve ut opplegg og visst det ikke funker så bør man få f eks afipran som er reseptlagt. Jeg er 6+2 i dag og har slitt med kvalme de to siste ukene men den siste uken har det vært ekstremt. Eneste som hjelper er at jeg ligger stille i sengen. Jeg slapp innleggelse på kk men var nære på. God bedring og ta kontakt med legen din :-)

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Håper det blir bedre ! <3 glemte helt å skrive til deg ;) ble så opphengt i de tabelettene de snakket om :)
God bedring <3

Anngående postafen og andre "trygge" kvalmestillende er det vist ikke helt enighet, da jeg var kvalm forrige svangerskap gikk jeg på prostafen, etter å ha lest i felleskatalogen gikk jeg til lege og spurte om jeg ikke heller skulle ta et reseptbelagt preparat, han skrev ut afipran (?) men stilte seg skeptisk til det hele og mente at postafen var et bedre valg når man var gravid (noe med at det var mer utprøvd enn de reseptbelagte, husker ikke akkurat hva han sa). Jeg endte uansett med postafen da afipran ikke hadde noen særlig virkning på meg.

Men ja det gjelder selvsagt å snakke med lege før man tar noen form for tabletter og minst mulig, men er jo viktig at man klarer å holde på næring og veske også.

Back
Topp