Festlig start på det nye året...

PepsiMax^^

Betatt av forumet
Da var kvalmen komt for fult og jeg er begynt å kaste opp :-/ akkuratt 6 uker i dag, var da det begynte sist og .. Kvir meg til å gå på jobb i morgen :-/

Enig!! Er 9uker i dag, og kvalmere nå en noen sinne!!!
God bedring og lykke til på jobb.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Uff....stakars deg, det er det værste!!! Håper det er kortvarig...!! Skjønner med andre ord at jeg ikke skal rope så veeeeldig høyt om at jeg ikke er så kvalm ennå....kan hende det kommer hos meg også...er 6 uker i morgen....

jeg er 5+5 i dag og kjente i går kveld/natt at jeg var litt småuggen selv også, men tenkte det var fordi jeg var utslitt.. men idag ble jeg kvalm at lukten av pinnekjøttet også, noe som jeg egentlig elsker.. men jeg krysser fingrene for at det ikke blir ille ;)

Samme her! Er veldig kvalm, men har ikke begynt å kaste opp enda. Det begynte i uke 6 sist så det de vel ikke så langt unna:(

Ett tips forresten; ta en hel postafen på kvelden. Funka for meg sist:) blir en del trøtt, men heller det enn å spy...

Ett tips forresten; ta en hel postafen på kvelden. Funka for meg sist:) blir en del trøtt, men heller det enn å spy...

Sniker litt fra september 2012. Postafen skal man ikke ta når man er gravid, og hvertfall ikke de første tre månedene!!! Når man selv blir så trett av postafen, tenk hvordan det påvirker den lille spiren :confused: Er man så kvalm at man ikke fungerer i hverdagen så kontakt lege å få foreskrevet kvalmestillende som er trygt for gravide å ta!
Lykke til alle sammen, tida går fort og plutselig er deres små her :)

Sent from my ST25i using BV Forum

Her er er jeg også kvalm, i tillegg er jeg forkjølet og ordentlig slimete og snørrete (sorry detaljene) noe som gjør at jeg hoster opp slim og brekker meg til jeg kaster opp av det også, i morgen blir det lege og sykemelding, føler ikke jeg kan på jobb i bhg når jeg er sånn :(
Sist svangerskap kastet jeg opp til godt etter uke 20, men håper det gir seg tidligere denne gangen.
Lykke til i morgen :)

Sniker litt fra september 2012. Postafen skal man ikke ta når man er gravid, og hvertfall ikke de første tre månedene!!! Når man selv blir så trett av postafen, tenk hvordan det påvirker den lille spiren :confused: Er man så kvalm at man ikke fungerer i hverdagen så kontakt lege å få foreskrevet kvalmestillende som er trygt for gravide å ta!
Lykke til alle sammen, tida går fort og plutselig er deres små her :)

Sent from my ST25i using BV Forum

Min gynekolog som er spesialist på svangerskap anbefalte Postafen, så hvor du har det der fra vet ikke jeg...?? Vil gjerne ha noe dokumentasjon på akkurat ditt utsagn, sånn at man ikke er i tvil!

I felleskatalogen står det at det kun skal brukes i graviditet hvis det er høyst nødvendig, og da så kortvarig som mulig og maks 50 mg(men det er vel 2 tabletter, så da er du jo innenfor det)... Er veldig mange tabletter det står akkurat det på...men jeg ville kanskje vært litt skeptisk, og heller skaffet meg et av de trygge kvalmestillende preparatene ;)

I følge linken over kan det jo brukes da...! Vanskelige greier asså....

Hei :) eg e 7 uker imorgen.. og har aldri vært så dårlig som nå.. :O Fra eg setter foten min ut av sengen om morgenen, til eg legger meg, e eg evig kvalm. Klarer nesten ikke å spise pga det. Og så jobber eg på et mat-sted, og holder på å få helt angst av alle luktene der. Det gjør meg bare enda verre .. :( noen som har noen sinnsyke triks for å bli bedre? :P

På generell basis så burde man ta minst mulig tabeletter, og når d gjelder postafen så hete det alt med måte også:) forrige svangerskap trengte jeg bare en halv tab. i døgnet, det var nok til at jeg klarte å holde på væske:)
Vil tro det er forskjell på å ta dem ett helt svangerskap kontra ett par mnd i begynnelsen.

Har dessuten flere venninner som kastet skikkelig opp i svangerskapene som fikk postafen.

Dere bør kun ta tabletter mot kvalme i samråd med deres egen lege/gyn. Greit å få tips her, men nevn det til legen og hør hva de sier, først.

Er dere skikkelig dårlig må dere jo få hjelp og evt sykemelding.

Back
Topp