Festet seg?!

Lykkelig med 3

Forumet er livet
Er det normalt at Fosteret legger seg med hode ned og begynner å feste seg nå?
Kan det snu at den ikke fester seg og snur seg igjen?
Huff hjelp!
Var til legen i gå men turde ikke spør da. men nå begynner jeg å tenke[&:]
hvor lenge ligger de med hode ned?
Sis fastet han seg 3 uker før fødselen. (trode det var det som var normalt)

sist festa a seg ikke før fødselen var i gang[8D] så har ikke peiling ang. dette..

ORIGINAL: MalleleoTrådstarter

sist festa a seg ikke før fødselen var i gang[8D] så har ikke peiling ang. dette..

Nei okei.. hehe,,[8D][8D]

Det er vel ikke vanlig at de fester seg allerede nå. De fleste babyer har fortsatt god turneplass inni magen ennå. Mener jeg leste her inne at etter uke 32 så legger mange seg med hodet ned, men trenger ikke festes ennå(noen fester seg jo ikke i det heletatt). De fleste som har babyer i sete eller tverrleie etter dette også, opplever at babyen snur seg innen fødsel. Har fra jordmor at bare 4 % blir værende altså født i seteleie.

Jeg fikk beskjed av jm at han lå med hodet ned, men det var ikke festet seg og han kunne snu seg igjen siden det var god plass.. MEn en veninne av meg sin gutt festet seg 10 uker før, så det kan vel variere fra person til person. En annen venninne fødte i seteleie, sa det gikk kjempefint. Så ville ikke bekymret meg enda, nei.. hehe

nei men det er godt det da!!
Problemet ligger litt i lag med de riene jeg har hatt og at jeg har en del blødnigner også, så er litt bekymret for at den skal popp ut [8D][8D] Litt for tidli..
Fikk besjed av legen å være mest muli i ro og ikke løfte tungt osv..

Har en venninne som fikk beskjed om at hodet var festet..
Men hun snudde seg og la seg i seteleie noen dager før fødselen..

Husker ikke når det festet seg sist. Men tror det var en stund etter uke 3 ihvertfall??

Sist lå han med hode ned fra uke 32,men vet ikke når det festet seg.
Var hos jm i går å da lå han på tvers å hu sa at om 4-5 uker var det lettere å kjenne konkret hvordan de lå for da hadde de mindre plass.

Leste i den svangerskapsboka jeg fikk av jordmor at hodet festet seg innen de 4 siste ukene. Men det kan jo sikkert variere...

Det er jo forskjell på å feste seg og legge seg med hodet ned[:)]
Min la seg ned i uke 28 og festet seg i uke 32, snudde seg ikke i mellomtiden. Når det er festet kan h*n ikke snu seg igjen.
Har ei venninne som hadde sv.skapsforgiftning, hun skulle ta ks 2 uker før termin pga dette og for at ungen lå i seteleie. De hadde flere ganger prøvd å snudd babyen uten hell.
Hun trapper opp dagen før for å ta prøver og undersøkelser pga sv.skapsforgiftningen, helt til slutt tar de en ul, å jaggu har ikke gutten snudd seg med hodet ned!![:D][:D][:D] Å hun som hadde skrevet på FB "På tirdagen skal jeg bli mamma", hun gikk 5 dager før hun ble satt i gang[:)]
Så ALT kan skje[:D]

Storebror født august08
ORIGINAL: 1100

Har en venninne som fikk beskjed om at hodet var festet..
Men hun snudde seg og la seg i seteleie noen dager før fødselen..

Husker ikke når det festet seg sist. Men tror det var en stund etter uke 3 ihvertfall??

Ja, for din del håper jeg ikke ungen (eller embryoet) festet seg i uke 3[8D]

Måtte bare... [:D] haaahahhahaa.. jah[:-]SÅ dårlig humor har jeg.

ORIGINAL: BNE

Er det normalt at Fosteret legger seg med hode ned og begynner å feste seg nå?
Kan det snu at den ikke fester seg og snur seg igjen?
Huff hjelp!
Var til legen i gå men turde ikke spør da. men nå begynner jeg å tenke[&:]
hvor lenge ligger de med hode ned?
Sis fastet han seg 3 uker før fødselen. (trode det var det som var normalt)

Hei du[:)]
Barnet snur seg med hodet ned akkurat når det vil og bytter gjerne på i alle rettninger så lenge det er plass. [:D]
Generelt sier dem at om de har snudd seg til uke 35 så PLEIER de å bli den veien[:D][:D]
For andregangsfødene skal normalt ikke hode feste seg i det hele tatt så dette skal du ikke tenke for mye på[:)] Det kan skje altså, men er ikke vanlig å ikke noe manfokuserer på slik man gjør med førstegangsfødene.
Mine tvillinger har liggi med hode ned begge to siden uke 20 og kommer nå mest sannsynlig ikke til å snu seg ettersom det begynner å bli trangt om plassen[:D][:D]

Festa seg i uke 33 hos meg sist, og da lå han dønn fast til uke 40 da jeg fødte[8D]
Du har fått så mange svar har liksom ikke noe å tilføye [8D]

Var hor JM i dag og lillegutt lå med hodet ned, men hun sa at helt frem til uke 36 kan de snu seg... men da begynner det å bli trangt for dem [:)]

Back
Topp