Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
skal det ta lengre tid før det fester seg andre gang? har ikke hørt så mye om det skjønner du. men har på følelsen at jeg kommer til å fø tidligere enn terminen. men håper at det ikke starter fø om 2 uker.
Gutten min er litt liten, så jeg håper han drøyer litt til med å melde sin ankomst:) fikk konstantert det på ultralyd tidligere i uka, og skal til neste 27.okt for å se om tilveksten er bra...og om ikke vil de vurdere å sette den i gang ( Like greit ettersom at liten/ingen tilvekst gjerne er et tegn på at barnet ikke får den næringen detskal ha).
nå har jeg snakket med jordmora her, og hun sa at om hodet fester seg til en 2-gangsfødende så kan det være lenge til fødsel. trygt å høre egenli, kan være greitt å høre med noen som skal vite det for da slipper man å spekulere.
Da jeg var hos jordmor i uke 34 var det ikke langt unna fra å feste seg, og når jeg var hos legen min i uke 36 så hadde det ennå ikke festa seg, så lurer på om det er festa i uke 38 da jeg skal til jordmor.. Kunne godt tenkt meg å vært på ultralyd å sette henne, men på en annen måte vil jeg at hun skal feste seg sånn at jeg slepper setefødsel eller keisersnitt... Men håper på det beste.. legen sa at hun bare måtte litt dypere for å festes.. Lykke til alle som snart skal føde:) Har nå 3uker og 6 dager igjen:)
Fikk som svar at gutten bare hadde lagt på seg ca100g, og burde ha lagt på seg det dobbelte. CTG.en var fin, og han øver seg på å puste.....så ny ul-time 8.nov. Blir litt småsprø av all ventingen, men man får vel bare stole på at legene vet hva de snakker om. 25% avvik. Hadde nesten vært litt greit om han kom snart...da kan jeg i allefall høre om han er sulten ol. Ille om han ligger der inne uten å få tilstrekkelig med næring! Ordner seg nok!!![:)]
Noen som vet om det går lang eller kort tid fra barnet fester seg til fødselen er i gang? Sikkert veldig individuelt... Skal på kontroll på tors. Er spent. Den lille i magen trener mye styrke for tiden i alle fall, magen buler ut i alle retninger.
Gleder/gruer meg til fødsel. Har tenkt mye på det, men siden jeg ikke har vært med på noe slikt før tar jeg det som det kommer. Det er i alle fall planen. Så får man se om man blir skremt den dagen det skjer...
nå har jeg vært på kontroll.
jordmora var ikke sikker på om hodet haddet festet seg nå heller, virket som det var litt bevegeli, men det nærmer seg festet, å da skal man ikke klage
det er veldig forskjellig, sier jormora jeg pratet med. min første festet seg 2 uker før han kom til.
du skal ikke gruve deg til fødselen, det er en helt fantastisk opplevelse. det er så hærli. har du snakket med jordmor om at du er litt bekymret for fødselen? jeg hadde litt fødselsangst, men etter å ha snakket med jormora så gleder jeg meg som bare det! ser skikkeli fram til å kunne føde igjen
Har snakket litt med jordmor om det ja. Men merker selv at jo flere ting jeg ikke "klarer" pga at fomen har stupt de siste ukene, så stiger motet med tanke på fødsel. Tror det som er mest skremmende er at jeg ikke har vært med på det før, og ikke helt vet hva man går til. Men har stor tro på at det skal gå bra. Er jo ikke den første her i verden som skal føde heller... En liten trøst i alle fall [:)]