Festet seg?

smekker

Betatt av forumet
Har hode festet seg hos deg? Og hvor langt er du på vei?

Noen som vet sånn ca hvor lenge etter at hode har festet seg til fødsel starter på førstegangs-fødende?
Merket dere det selv at det var noe forandring hos dere som det har festet seg?
 
Hodet har ikke festet seg her, men det er 'nødvendig' for at fødselen skal starte. Flere flergangs som ikke hodet fester seg på.

Hos førstegangs så kan hodet å feste seg noen uker før termin, 2-3 uker. (men også både før og senere)  Men at hodet er festet er ikke dermed sagt at fødselen starter om 2-3 uker. Det er bare en indikasjon på at man nærmer seg slutten.
 
Jeg vet ikke...var på kontroll på mandag men jm nevnte ingen ting...
 


*snart2barnsmamma* skrev:
Jeg vet ikke...var på kontroll på mandag men jm nevnte ingen ting...


Det er en egen rubrikk for det på helsekortet... ;)
 
Når jeg var hos jordmor for ca 3 uker siden (var i uke 32 ++da) , sa hun hodet nesten var festet..... så håper at nå i nesteuke får jeg beskjed om at det er festet seg...

Har hatt mye nedtrykk siden uke 30, men NÅ er det veldig mye stikking og "strøm"... det er ubehagelig å bøy seg og det stikker i ny og ned når jeg går...ubehagelig....
Håper det er et tenkt på at hun er kommet seg godt ned i bekkenet
 
Lillegutt har festa seg... Har merka det litt på "trykket", kjenner han meir lenger nede no enn før....


Vesla festa seg i veke 28, og kom fire dager over tia..
 
Her er hun knapt festet. JM tror ikke hun kommer til å feste seg mer. Syns det er bra jeg. Førstemann festa seg ikke noe særlig i det hele tatt.

Hvor lang tid det er igjen fra hodet er festet er umulig å si desverre.
 
Hodet er festet, og er visstnok veldig langt nedi bekkenet. Jeg er 36+4 idag. Om det står på helsekortet at hodet er festet står det HF under leie. Jordmor sa til meg at det at hodet var festet ikke nødvendigvis betydde at det var kort tid til fødsel, men det var større sjanse for å gå over termin om hodet ikke var festet enn om det var det.
 
her er det ikke festet seg,men regner ikke det gjor det heller siden det er nr 4....
er vist ikke vanlig det.....
Med førstemann festet hode seg i midten av juni og han er født i begynnelsen av september....
Så om hode er festet er ikke noe indikator på når en vil føde......
 
Back
Topp