Festet hodet

Enig! Hvordan vet de det? Jeg har fått beskjed om at hodet er godt nedi bekkenet og at han ikke kommer til å snu seg. Men ingen har sagt noe om det er festet.. eller at navlesnoren kan surre seg nå..

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
Det eneste jeg har fått beskjed om er at han ligger med hode ned, ryggen ved venstre side og bena opp mot høyre siden på ribbeina..
 
Min ligger også med hodet ned, men er fortsatt bevegelig. Har ikke JM sagt at han har festet seg så ville jeg tatt det for gitt at han ikke har det heller. De kjenner jo etter om det er bevegelig eller ikke. Det er sånn de vet om babyens hode er festet :)

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app
 
Jordmor/lege skal skrive det på helsekortet om hodet er festet eller ikke :) HF betyr hodet festet, HKF betyr hodet knapt festet (tror jeg) er det hodeleie tror jeg de bare skriver H :)
 
Her er hodet ikke festet, men det skjedde aldri i de to forrige svangerskapene mine, så forventer ikke at det skal skje nå heller.
 
Her fikk jeg beskjed om at det var festa og så godt som festa av to forskjellige jordmødre i uke 27/28.. Men plutselig en dag i uke 33 eller noe så dytta bebis seg opp fra bekkenet og snudde seg i tverrleie..
Satan så vondt det var!! Jeg var helt øm i hele nederste del av magen, og klarte så vidt å stå oppreist!
Men hun snudde seg i hodeleie igjen, men fortsatt ikke festa seg igjen forrige torsdag i allefall :p
 
Enig! Hvordan vet de det? Jeg har fått beskjed om at hodet er godt nedi bekkenet og at han ikke kommer til å snu seg. Men ingen har sagt noe om det er festet.. eller at navlesnoren kan surre seg nå..

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
De kjenner på hodet og at det er vanskelig å rikke på. :) På helsekortet står det da HF, for Hode Festet. Eller som hos meg, HB - Hode Bevegelig. :eek:)
Sånn kan jo bebisene ligge i ukesvis før de blir født. :)
 
Her fikk jeg beskjed om at det var festa og så godt som festa av to forskjellige jordmødre i uke 27/28.. Men plutselig en dag i uke 33 eller noe så dytta bebis seg opp fra bekkenet og snudde seg i tverrleie..
Satan så vondt det var!! Jeg var helt øm i hele nederste del av magen, og klarte så vidt å stå oppreist!
Men hun snudde seg i hodeleie igjen, men fortsatt ikke festa seg igjen forrige torsdag i allefall :p
Fytti, så fælt det der hørtes ut!!
 
Her fikk jeg beskjed om at det var festa og så godt som festa av to forskjellige jordmødre i uke 27/28.. Men plutselig en dag i uke 33 eller noe så dytta bebis seg opp fra bekkenet og snudde seg i tverrleie..
Satan så vondt det var!! Jeg var helt øm i hele nederste del av magen, og klarte så vidt å stå oppreist!
Men hun snudde seg i hodeleie igjen, men fortsatt ikke festa seg igjen forrige torsdag i allefall :p
Outch!! :/
 
Her har tvilling 1 neeeesten festet seg, mens tvilling 2 tror han skal feste hodet i ribbeina mine :p raringen :p
 
Back
Topp