festet hodet?

LilleLavendel

Forumet er livet
lille bebisen min har sparket under navelen hele tiden omtrent, selv om livmora mi går helt oppunder puppa og hun har normal str og sånn. så derfor sa jordmora at det var fordi yndlingsstillingen til bebisen min nok var å stå og stampe i blæra med hodet opp liksom.
så natt til igår lå jeg våken hele natten og bare kjente på alle mulige spark, over hele magen, oppe under ribbeina og alt, og etterhvert begynte det å dure skikkelig i bekkenet! rar følelse. kjentes ut som om hodet ble skrudd nedi der liksom, lå våken hele natten og kjente etter.
og etter det så har lille KUN sparket oppe over navelen og under ribbeina liksom.
lurer på om det betyr at hodet har festet seg!
noen som har opplevd noe lignende?[:)]
ble langt det her[:-]

Er det ikke litt tidlig at de fester seg allerede?
Kanskje hun bare øver seg? Slik som lillegutten min ... [:)]

Min erfaring er at hodet til babyen har sunket ned i
bekkenet, og blitt liggende der til det festet seg.
Festet seg veldig tidlig med nr en, og var festet på disse tider med nr 2.
(nå bare nyter jeg å ha en bebis som fremdeles turner rundt i magen)

Når de fester seg, presser det liksom på de samme stedene hele tiden,
det kan være slitsom! Spesiellt når de sparker i ribbeia!!!![:)]

AU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jeg tror det er veldig individuelt når hodet fester seg. hos noen i uke 26, og andre uke 36. veldig forskjellig! la det ut på generell også. men kan jo være at hodet bare har sunket ned i bekkenet liksom, som mammaita sier[:)] litt vanskelig for meg å vite om det presser sånn eller sånn, for har bekkenløsning, og det presser alle veier hele tiden.haha

Å herregud, enda en ting jeg må bekymre meg for ... Vil ikke at hodet til lillegutt skal feste seg. Jeg var ikke forberedt på at det skulle skje før i uke 34 jeg ... Jeg har jo ikke pipling ... [:D]

Men en ting jeg har lurt veeeldig mye på de siste ukene. Er det ikke ubehagelig for babyen å ligge med hodet nedover? Tenker bare på hvordan jeg selv blir etter fem minutter ... [8D]

hos mange fester det seg jo sent da, så tror ikke du skal bekymre deg:)
er nok ikke ubehagelig for småtassene våre[:)] men jeg forstår heller ikke helt hvorfor det ikke er det.hehe

hun kan jo ha lagt seg med hodet ned, uten at det har festet seg... her kan jeg kjenne spark helt oppe ved ribbebeina og så går det en time så er sparkene helt nede ved symfysen... så det er mye turning rundt for tiden, selv om de aller fleste sparkene kommer i navleområdet!

ja, jeg har plutselig alle sparkene oppunder der bare, og hun har hele tiden før bare sparket under navelen. er det som er så rart. men kan bare være hun har lagt seg med hodet ned og nekter å turne.hehe

Du er jo kommet 2 uker lenger enn meg, jeg fikk beskjed fra JM at hodet muligens kommer til å feste seg  i mai i mitt tilfelle. Som sagt du er 2 uker lenger på vei enn meg så kan godt vare at hodet festet seg allerede.

aha! ikke verst:) jeg vet jo ikke, og ikke er det viktig heller, men bare litt interessant å følge med på alt som skjer med bebisen[:)]

Back
Topp