Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er ikke helt sikker egentlig. Skal til fastlegen i uke 36+2 og han har ultralyd, så får se hva han sier da hvis han fortsatt ikke har snudd seg. Ellers er neste time hos jordmor i uke 38, men da føler jeg jo det begynner å bli litt sentFår håpe han snur seg daer det frem til uke 37 de ser det an?
Nei, ikke sikkert detkommer du til å be dem sjekke senere?
Aff, er litt der selv. Og kjenner jeg "meg" og ting rundt meg rett, starter nok fødselen akkurat når det ikke passer haha.
Uffda, ingen som kan sitte barnevakt altså? Hva gjør dere med henne da?Typisk det jaHer har vi egentlig ikke barnevakt til storesøster den siste uka før termin, hvis det skulle skje på natta at vi må inn - og det er jo stor sannsynlighet for det
Så nå er vi sikre på at det skjer på natta den uka. Bombesikker faktisk. Og med min flaks er det sikkert vannet som går, og at ikke han har festet seg
![]()
Oi, hvordan kjenner du det?Uke 36+4 å ikke festet. Er andregangs. Hun tar hode opp å ned av bekkenet flere gangen om dagen. Opp av bekkenet å legger seg litt på siden å så ned igjen. Om og om og oooom igjen. LITT smålei nedpress!
Kjekt daJordmor sjekker nok på kontrollene![]()
Spesielt da!Kjenner hode med hånda![]()
Trodde de hadde gått vekk fra dette med ambulanse etc. Vannet mitt begynte å renne på Rema sist og ikke snakk om å legge meg ned der altså. Kom meg hjem og ringte føden og de tok meg inn på kontroll og sendte meg hjem igjen. Satt i gang neste dag. http://www.babyverden.no/Fodsel/Foedselsforberedelser/Hva-om-hodet-ikke-er-festet/Ikke festet her heller, sjekket med ultralyd på mandag (34+5 idag)Men det var visst helt vanlig hos flergangsfødende. Storesøster festet seg uke 36. Har visst antagelig ikke noe å si i følge legen på sykehuset som vi var hos, men hvis vannet går uten at babye er festet, fikk jeg beskjed om å legge meg ned og ringe ambulanse. Som regel fester de seg visst når vannet går, men det var en (veldig liten) sjans for at noe kunne komme i klem hvis vannet går uten at babyen festes.
Kjekt dajeg måtte mase meg til det, siden både jm og lege mente det var tilnærmet 0 sjans for at banyen var festet
![]()
Trodde de hadde gått vekk fra dette med ambulanse etc. Vannet mitt begynte å renne på Rema sist og ikke snakk om å legge meg ned der altså. Kom meg hjem og ringte føden og de tok meg inn på kontroll og sendte meg hjem igjen. Satt i gang neste dag. http://www.babyverden.no/Fodsel/Foedselsforberedelser/Hva-om-hodet-ikke-er-festet/
Så rart da, her har de sjekket det siden uke 30 eller noe, på hver kontrollKjekt dajeg måtte mase meg til det, siden både jm og lege mente det var tilnærmet 0 sjans for at banyen var festet
![]()