Festesmerter?

Gutteskatt i magen

Betatt av forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Leste noe om at man får typiske festesmerter når hodet fester seg.

idag fikk jeg skikkelig smerter i høyre siden nedenunder magen. Synes ikke det gir mening at dette ksn ha vært det, men er det noen som har hatt det og kan beskrive smerten?
 
Du kjenner når babyen borrer seg ned, veldig vondt og det kjennes ut som babyen presser seg ut :p
 
Leste noe om at man får typiske festesmerter når hodet fester seg.

idag fikk jeg skikkelig smerter i høyre siden nedenunder magen. Synes ikke det gir mening at dette ksn ha vært det, men er det noen som har hatt det og kan beskrive smerten?

Jeg hadde skikkelig nedpress og smerter da jeg antar at hodet festet seg. Var midt på natten og kjentes såpass godt at jeg våknet av det.
 
Gutten min har i følge jordmor nå "status" HKF - som står for Hode Knapt Festet. Dette innebærer såvidt jeg forsto at hodet er festet men lett bevegelig, han kan rotere rundt men ikke snu seg nevneverdig. Har hatt veldig skarpe smerter innimellom i et par uker nå og mistenker at dette er årsaken - altså at hodet gnisser mot bekkenbunnen og røsker og river i litt nerver... Det er såpass vondt (synes jeg) at jeg skvetter til og til og med brøler innimellom, MEN det er som små lyn og går heldigvis fort over :)
 
Gutten min har i følge jordmor nå "status" HKF - som står for Hode Knapt Festet. Dette innebærer såvidt jeg forsto at hodet er festet men lett bevegelig, han kan rotere rundt men ikke snu seg nevneverdig. Har hatt veldig skarpe smerter innimellom i et par uker nå og mistenker at dette er årsaken - altså at hodet gnisser mot bekkenbunnen og røsker og river i litt nerver... Det er såpass vondt (synes jeg) at jeg skvetter til og til og med brøler innimellom, MEN det er som små lyn og går heldigvis fort over :)
Så det er det KF på helsekortet mitt står for :hilarious: Hun har skrevet det de to siste gangene, men jeg har glemt å spørre hva det betyr. Jeg fikk vite det samme om at han kan rotere enda :)
 
Forrige uke var hodet knapt festet, mens denne uken var det bevegelig igjen...? Noen som vet om det har noe å si?
 
Back
Topp