Festesmerter ?

Blomst24

Betatt av forumet
Hei.

Jeg har en syklus på 35 dager. For 1-2 uker siden ca. fikk jeg positiv el test. Noen dager senere fikk jeg igjen positiv el test (5 dager siden). I følge el testene er det da 5 dpo. Kanskje mer, jeg aner ikke. MEN, i dag hadee jeg veldig vonde smerter i nedre del av magen. Kjentes som sammentrekning av livmor. Klarte ikke å bevege meg noen minutter. Tok smertestillende og ble bedre. Ikke noe infeksjon eller betennelse. Negativ g test... kan det være festesmerter ? Fikk masse gul-hvit slim på truseinnlegget i kveld etter det. Hadde det ikke slik med første. Hvordan er festesmerter egentlig?
Håper noen kan svare meg :happy::happy:
 
Hei.

Jeg har en syklus på 35 dager. For 1-2 uker siden ca. fikk jeg positiv el test. Noen dager senere fikk jeg igjen positiv el test (5 dager siden). I følge el testene er det da 5 dpo. Kanskje mer, jeg aner ikke. MEN, i dag hadee jeg veldig vonde smerter i nedre del av magen. Kjentes som sammentrekning av livmor. Klarte ikke å bevege meg noen minutter. Tok smertestillende og ble bedre. Ikke noe infeksjon eller betennelse. Negativ g test... kan det være festesmerter ? Fikk masse gul-hvit slim på truseinnlegget i kveld etter det. Hadde det ikke slik med første. Hvordan er festesmerter egentlig?
Håper noen kan svare meg :happy::happy:

Jeg har 5 barn og aldri opplevd noen festesmerter- har aldri hørt om det heller? Noen får litt murringer/smerter rundt EL og noen før/under mensen, men tror ikke det er vanlig å få smerter når egget fester seg? :)
Vanskelig å si hva smertene kan komme av, kan jo både være forstadiet til mensen eller tidlig graviditet- eller noe helt annet;) Så lenge smertene gikk over, er det nok lite å gjøre. Blir det gjentagende kan du jo ringe legen din? Lykke til!:joyful:
 
Takk for svar. Har lest veldig mye om folk som har hatt festesmerter. Så tenkte kanskje og håpet jo på det. Var innmari vonde smerter. Skal bli sjekket av en gynekolog for sikkerhetsskyld. Kanskje sen eggløsning? Men da aner jeg ikke hva kroppen holder på med....
 
Hei.

Jeg har en syklus på 35 dager. For 1-2 uker siden ca. fikk jeg positiv el test. Noen dager senere fikk jeg igjen positiv el test (5 dager siden). I følge el testene er det da 5 dpo. Kanskje mer, jeg aner ikke. MEN, i dag hadee jeg veldig vonde smerter i nedre del av magen. Kjentes som sammentrekning av livmor. Klarte ikke å bevege meg noen minutter. Tok smertestillende og ble bedre. Ikke noe infeksjon eller betennelse. Negativ g test... kan det være festesmerter ? Fikk masse gul-hvit slim på truseinnlegget i kveld etter det. Hadde det ikke slik med første. Hvordan er festesmerter egentlig?
Håper noen kan svare meg :happy::happy:
Du som ratet «morsom» :)) hva er det som er morsomt?
 
Jeg har hatt det i min første graviditet, mener jeg da. Akkurat i den tiden da egget fester seg fikk jeg smerter som jeg aldri har hatt verken før eller siden. Det var en helt spesiell smerte, og jeg sa til mannen at nå ble jeg gravid, for jeg bare følte det måtte være det siden det var så spesielt. Da jeg fortalte til jordmor ar jeg kjente egget festet seg sa hun bare: ja det skjer så mye med kroppen i en graviditet så vi kan jo kjenne mye forskjellig.. virket ikke som hun trodde det var nødvendigvis festesmerter jeg kjente.. men jeg opplevde det sånn ihvertfall :)
Har forøvrig ikke kjent det i noen av mine andre graviditeter.

Da dette er 12 år siden klarer jeg dessverre ikke beskrive smerten, men håper det var du kjente da ❤️ Lykke til
 
Jeg er ikke sikker, men mulig jeg hadde det med nummer to. Jeg visste ikke hvor jeg var i syklus så jeg trodde det var eggløsning. Men det var ett ganske intenst stikk. Viser seg at jeg hadde jo hatt eggløsning og var trolig rundt 7 DPO da.

Om det var festesmerte vet jeg ikke, men instinktivt tror jeg det.

lykke til - håper det er det for deg
 
Jeg har hatt det i min første graviditet, mener jeg da. Akkurat i den tiden da egget fester seg fikk jeg smerter som jeg aldri har hatt verken før eller siden. Det var en helt spesiell smerte, og jeg sa til mannen at nå ble jeg gravid, for jeg bare følte det måtte være det siden det var så spesielt. Da jeg fortalte til jordmor ar jeg kjente egget festet seg sa hun bare: ja det skjer så mye med kroppen i en graviditet så vi kan jo kjenne mye forskjellig.. virket ikke som hun trodde det var nødvendigvis festesmerter jeg kjente.. men jeg opplevde det sånn ihvertfall :)
Har forøvrig ikke kjent det i noen av mine andre graviditeter.

Da dette er 12 år siden klarer jeg dessverre ikke beskrive smerten, men håper det var du kjente da ❤️ Lykke til
Håper det vr det jeg kjente ja. Var veldig merkelig.. har aldri skjedd før. Skal til gyn idag. Ser hun om et egg har festa seg ?
 
Jeg er ikke sikker, men mulig jeg hadde det med nummer to. Jeg visste ikke hvor jeg var i syklus så jeg trodde det var eggløsning. Men det var ett ganske intenst stikk. Viser seg at jeg hadde jo hatt eggløsning og var trolig rundt 7 DPO da.

Om det var festesmerte vet jeg ikke, men instinktivt tror jeg det.

lykke til - håper det er det for deg
Håper det jeg også. Vi prøver på nr to nå :):)
 
Jeg mener jeg hadde det med nr én, selvom de lærde strides rundt fenomenet. Jeg husker jeg satt på jobb ca én uke etter EL, kjente et voldsomt stikk, og tenkte "dér satt det". Er i ikke sikkert det var festesmerte, men jeg tenkte på det som det :hilarious:
 
Håper det vr det jeg kjente ja. Var veldig merkelig.. har aldri skjedd før. Skal til gyn idag. Ser hun om et egg har festa seg ?

Tror nok det er for lite til å se noe.

Hos meg var forresten de smertene mere enn bare et stikk altså, de varte i 5-20minutter (husker ikke hvor lenge siden det er så lenge siden).
 
Jeg opplevde å kjenne stikninger og smerte i nedre del av magen ved forrige graviditet (som dessverre endte i MA senere). Jeg kjente det ca 4 dager etter eggløsning, og sa til min mann at jeg trodde jeg var gravid. Fikk positiv test litt over én uke etterpå.
Jeg opplevde stikninger for noen dager siden også, bare at de varte kortere. Det var 3 dager etter EL.
Så er spent på om det stemmer denne gangen også!
Men mine smerter var ikke intense, bare ubehagelig.
 
Hei dere. Var visst en cyste som hadde sprukket. Var hos gyn og tok noen prøver også. Håper ikke jeg får noen cyster som hindrer graviditet :(:(
 
Back
Topp