Festeblødning??

aprilbeibi

Flørter med forumet
Hvordan ser festeblødning ut???

Festeblødning

En liten blødning som enkelte kvinner opplever 5-12 dager, kan være en festeblødning, hvis det er en grunn til at kvinnen skulle være gravid. Festeblødninger blir ofte hvis den kommer sent mistolket som en tidlig menstruasjon, tiltross for at blødningen er lett og av kort varighet.

Hvordan ser en festeblødning ut?

En festeblødning er en vaginal utflod som normalt består av en liten mengde rosa eller brunt blod. Omtrent bare hver tredje gravide kvinne opplever en synlig festeblødning.

Når skjer festeblødningen?

Festeblødningen skjer når det befruktede egget fester seg i livmorveggen, i gjennomsnitt 5-12 dager etter eggløsning.

Er det grunn til å bekymre seg over en festeblødning?

Nei, en festeblødning er helt normalt. Hvis blødningen er kombinert med kramper, ryggsmerter og økende blødning, så er det ingen grunn til å bekymre seg.

Hvis det er en festeblødning, når kan jeg ta en graviditetstest?

De fleste graviditetstester virker ved at de måler nivået av hcg i urinen. Nivået av denne hormonet begynner å øke etter egget har festet seg. Stortsett alle graviditetstester som er på markedet er mer enn 99% sikre fra den dagen du skulle hatt menstruasjon, enkelte tester kan benyttes noen dager tidligere.

Jeg trodde jeg hadde festeblødninger for 2 dager siden,

2 ganger på morningen, lyse brundt... ikke noe i mellom blødningene,
Senere på kvelden kom det en gang lyse rosa, på papiret, og en siste gang i truseinnlegget, lyse brundt,
Dagen etter (i går) kom det en gang, veldig lyse brundt.. INGEN tegn til mens, (noe jeg alltid har) ikm i morgen, ALDRI hatt blødninger før tiden, Mens kommer alltid til punkt og prikke, ..

tok test i dag,,, negativ:(... Venter å ser om mensen kommer... håper ikke....

ORIGINAL: brownie*

hadde ikke festeblødning når jeg var gravid med nr 1, tror ikke det er så mangen som har det, men høres jo ut som det er noe sånt du har hatt[;)] 
lykke til!

takk for det;) men med negativ test i dag, en dag før ikm, så er vel sjansen liten for at frøet har festet seg denne gangen, Fått pitte litt lyse brunt en gang i dag tidlig.. Syns ikke kroppen skal tulle sånn med meg..

Noen som kjenenr seg igjen?... negativ test, men små lyse brune "blødninger"?.. OG alikevel vært gravid?... Ble det mange spørsmål fra meg i disse dager... [:)]

Back
Topp