Festeblødning?

Bkno0050472

Andre møte med forumet
Hei! Håper noen kan hjelpe meg med dette:
Jeg hadde mensen sist for 1,5 uke siden og har regelmessig sex. Jeg går derimot på P-piller så det er jo bare 0,03% sjanse for at jeg er gravid. Jeg opplevde en liten brunlig blødning fra mandag som varte til torsdag samme uke. Det er lenge til jeg skal ha mensen, så dette bekymrer meg. Kan dette være festeblødning?

Tviler. Eggløsning skjer jo omtrent 2 uker etter mensen. Så tar det igjen noen dager etter det før festeblødning om du blir gravid. Om din normale mens begynte for bare 1,5 uker siden tror jeg da det er lite trolig.

Synes heller ikke det høres som en festeblødning. Kanskje litt rester fra mensen som kom? =)

Det kan være eggløsningsblødning du har hatt, høres ikke ut som festeblødning nei.

Mensen sluttet for 1,5 uker siden
Da kan det være blødning i forbindelse med eggløsning, men sannsynligheten er jo veldig liten om du tar pillene slik du skal.

Aldri si at man ikke har eggløsning før 14 dager etter mens!
Min sønn er resultat av eggløsning dagen etter avsluttet mens ;) (Da hadde e vært steril i 2 år, men hatt vanlig mens uten eggløsning).

TS: Det kan være rester av mensen som kommer ut. (Har p-stav og ingen mens, men allikevel samler det seg opp litt blod i livmora som til tider kan komme ut som brun utflod, sorry detaljer)
Festeblødning (såvidt e veit og har hørt) så er det ferskt blod, men liten blødning.

Min sønn er resultat av eggløsning dagen etter avsluttet mens ;) (Da hadde e vært steril i 2 år, men hatt vanlig mens uten eggløsning).

TS: Det kan være rester av mensen som kommer ut. (Har p-stav og ingen mens, men allikevel samler det seg opp litt blod i livmora som til tider kan komme ut som brun utflod, sorry detaljer)
Festeblødning (såvidt e veit og har hørt) så er det ferskt blod, men liten blødning.

Er det vanlig at rester av mensen varer i fire dager? :)

Er det vanlig å blø når man har eggløsning? Og dette er ikke tegn på graviditet? Aldri opplevd dette før, så lurer :)
Litt blødning ved eggløsning er ganske normalt, og det sies at man er mer fruktbar da ;)

Kommer jo veldig an på hvor lenge mens varer. Det "vanlige" er el omtrent 14 dager etter første mensdag om man har vanlig syklus, selvfølgelig er det unntak.

Er det vanlig å blø når man har eggløsning? Og dette er ikke tegn på graviditet? Aldri opplevd dette før, så lurer :)
Er ikke unormalt at noen får litt blødning ved eggløsning. Men vanskelig å vite hva som er årsaken til din blødning..

Kommer jo veldig an på hvor lenge mens varer. Det "vanlige" er el omtrent 14 dager etter første mensdag om man har vanlig syklus, selvfølgelig er det unntak.
Man kan få eggløsning av en kraftig orgasme også, så man ska ikke stole blindt på "sikre" perioder hvis man prøver å unngå graviditet og ikke vil bruke andre prevensjon ;)

Man kan få eggløsning av en kraftig orgasme også, så man ska ikke stole blindt på "sikre" perioder hvis man prøver å unngå graviditet og ikke vil bruke andre prevensjon ;)
Slik jeg har forstått det er dette ikke vitenskapelig dokumentert. Hos enkelte dyrearter ja, men ikke hos mennesker. Teorien er at man kan fremskynde en eggløsning med orgasme men bare dersom egget er klart til å slippes i utgangspunktet.

Back
Topp