Festeblødning?

Newbee

Gift med forumet
Junibarna 2015
Mailykke 2018
Noen som har erfaring med festeblødning, og kan fortelle meg hvordan det foregår?

Hadde MA i midten av juni, fikk tilbake TR litt under fire uker etter aborten. Denne runden har jeg vært litt skeptisk til å prøve igjen så fort, ikke sikker på om jeg er helt klar for en ny runde ennå, men vi har allikevel hatt litt høy-hopping ubeskyttet. Forventet TR er fredag neste uke (såfremt syklusen min er stabil igjen etter MA, det kan jeg jo ikke være helt sikker på)

I morges kom det litt farge på papiret ved dobesøk, ved normal TR starter det med ett brak, uten noe som helst småspotting i forkant. Har heller ikke hatt de vanlige tegnene som forteller at TR er på vei. Noen som har hatt lignende, og vet om det kan være festeblødning? Hadde jo tenkt å vente en mnd eller to med å forsøke igjen, men kjenner nå at jeg veldig gjerne vil det skal være noe på gang allikevel ;)

Jeg hadde festeblødning 5 dager etter positiv el-test :) Litt rosa-brun blødning en dag som gjorde at jeg måtte bruke truseinnlegg den dagen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ved mitt forrige svangerskap hadde jeg festeblødning ca 1 uke etter eggløsning. Kom litt blod bare den dagen, å to uker senere en sterk graviditetstest:D
Spennende å se om du får positiv test om en ukes tid da, skal krysse fingrene så får du ha masse lykke til:)

Ved mitt forrige svangerskap hadde jeg festeblødning ca 1 uke etter eggløsning. Kom litt blod bare den dagen, å to uker senere en sterk graviditetstest:D
Spennende å se om du får positiv test om en ukes tid da, skal krysse fingrene så får du ha masse lykke til:)
Takk for det, kjenner jeg krysser litt fingre jeg også nå :) Har vært bare pittelitt i dag, ingenting som tyder på at det er TR iallfall.

Var det kraftige blødninger når dere hadde festeblødning? Friskt blod liksom? Hadde skikkelig mens smerter og blødde friskt i kun 1 dag, rettere sagt i en halv dag. Også ga det seg helt.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det jeg hadde i går var bare som litt misfarget utflod, og i dag er det ingenting. Men jeg er jo ikke sikker på om det var festeblødning da, det må jeg vente spent ei uke på å finne ut av ;) Og da er jeg i syden, så får se om jeg finner et apotek med tester, eller om jeg må være tålmodig til jeg kommer hjem, såfremt mensen ikke kommer først da :p

Det jeg hadde i går var bare som litt misfarget utflod, og i dag er det ingenting. Men jeg er jo ikke sikker på om det var festeblødning da, det må jeg vente spent ei uke på å finne ut av ;) Og da er jeg i syden, så får se om jeg finner et apotek med tester, eller om jeg må være tålmodig til jeg kommer hjem, såfremt mensen ikke kommer først da :p

Krysser fingre og tær for deg:D

tror det er veldig stor forskjell på hvordan man opplever en festeblødning. i dag ringte jeg legen min. for jeg skjønner ingen ting tanta kom dundrene inn den 30/7 haR IKM MELLOM 3-5 AUG SÅ SKULLE IKKE KOMME SÅ TIDLIG!! blødde mye den 30/7 men i går 31/ så avtokk det og kl 16.00 og utover får jeg bare lyserosa når jeg tørker meg og det har ikke kommet noe i binde i natt. fikk noen voldsomme stikk i underlivet i natt kl 1.00 det kommer fortsatt litt lyserosa på papiret når jeg tørker meg og er på do men det renner ikke!! og jeg pleier og ha en og mens i 5 dager og jeg bruker som regel mye tanponger og bind! så legen min trodde jeg hadde hatt en festeblødning. men hun sa jeg ikke kunne teste før om 1 uke alikavel for og være på den sikre siden. så dette blir en spennende uke!!

1. Festeblødning er en liten blødning som oppstår når det befruktede egget ”graver seg ned” i livmorslimhinnen.
2. Festeblødning kan være et tegn på at du er gravid, ett av de tidligste tegnene.

3. Festeblødning kan skje i perioden 2-11 dager etter at egget ble befruktet, hos de fleste skjer det i løpet av den første uken.

4. Det skjer grovt sett i 14 dager etter samleie, litt avhengig av hva slags menssyklus du pleier å ha.

5. Festeblødning kan vare opp til et par dager.

6. Mengden blod i en festeblødning kan være fra bitte litt til en blødning som er tydelig, men som regel ikke like sterk som en mens. Du kan godt være gravid uten å få festeblødning, flertallet er det.
7. Festeblødning er ikke farlig, det er en del av graviditetsprosessen.

8. Du behøver ikke oppsøke jordmor eller lege, festeblødning gir seg av seg selv.

9. Slik ser du forskjell på en festeblødning og en vanlig mens: Du ser forskjelli forhold til mengde og tidspunktet den kommer på, mensen kommer hos de fleste senere i syklusen enn festeblødningen og mensen er kraftigere hos de aller fleste.

10. Du kan ikke abortere av en festeblødning, selv om den kan være litt kraftig.

En festeblødning skjer når egget har blitt befruktet og skal feste seg i livmoren. Det befruktede egget kan bruke alt fra 2-11 dager på å feste seg.
Denne første fasen kalles den ferske starten på et menneske for embryo.
En festeblødning kan vare i alt fra 1-3 døgn. Noen blør nesten som en mens, mens noen bare blør såvidt det er litte grann. Mange får ikke festeblødning i det hele tatt. Det har ikke noe å si for hvor "vellykket" en graviditet er, om man har en festeblødning eller ikke.
Det befruktede egget leter seg frem til den best egnede plassen i livmoren før det "graver seg ned". Der blir det i noen uker før det kommer ut igjen om navlesnoren blir dannet. De første par ukene etter at embryoet har kommet ut og er festet med mor ved hjelp av navlesnoren får det næring gjennom en plommesekk som den har med seg.

Var det kraftige blødninger når dere hadde festeblødning? Friskt blod liksom? Hadde skikkelig mens smerter og blødde friskt i kun 1 dag, rettere sagt i en halv dag. Også ga det seg helt.

Hos meg var det rosa utflod. Krysser fingrene for deg :)

Gutt Juni 2013

Marsbaby 2015

Jeg blødde 3 dager, 4 dagen bare litt. Hadde mensensmerter også, er det også festeblødninger?

Back
Topp