Festeblødning eller SA? Obs bilde

Bedre

Flørter med forumet
Hei,

Fikk en kjempe svak positiv tidlig test på mandag og som har blitt mørkere over tid. I dag fikk jeg også positiv på en tidlig test Clearblue digital, men jeg har for 24 timer siden hatt en del blod. Det er helt klart annerledes enn mensen, men jeg blir veldig stresset da jeg ikke trodde det skulle bli så mye.

Er det noen andre som har erfaringer med festeblødning, farge og mengde? Jeg tok et bilde nettopp og da syntes jeg nesten det var svart..
 

Vedlegg

  • PXL_20240918_144936529.MP.jpg
    PXL_20240918_144936529.MP.jpg
    6,1 MB · Visninger: 90
Vanskelig å si. Men festblødning bruker å være mye mindre og er rosa/lysebrun og ofte bare en liten flekk.

Men ikke uvanlig at man blør tidlig i svangerskapet av mange ulike grunner.

Krysser for at det går bra!
 
Som skrevet over er festeblødning knapt synlig rosa . Og hvertfall minst to dager før man får positiv test .

Det er så vanskelig med blødning for det kan gå begge veier . Klart fortsetter det , hadde jeg hatt dårlig følelse :Heartred Så eneste som funker er hcg bl.pr. Jeg hadde fortsatt å teste med strimmel dram til bl.pr.
 
Ok.. takk for svar. Jeg tenkte om det kan være gammel festeblødning siden den er så mørk, bare at den kom ut sent. Jeg fikk svak positiv test kveld 9 dpo så ha tstene blitt sterkere og sterkere siden. Hadde man sett økning i hcg hvis det var SA? Jeg er forresten 12 dpo
 
Ok.. takk for svar. Jeg tenkte om det kan være gammel festeblødning siden den er så mørk, bare at den kom ut sent. Jeg fikk svak positiv test kveld 9 dpo så ha tstene blitt sterkere og sterkere siden. Hadde man sett økning i hcg hvis det var SA? Jeg er forresten 12 dpo
Be om blodprøver med noen dagers mellomrom. Om det er en abort vil HCG synke.
Så tidlig kan man ikke bruke ultralyd for å sjekke. Jeg hadde også fortsatt å sjekke med graviditetstester, selv om noen sier man ikke skal bruke de til å måle mengde hcg, så ser man jo om streken blir svakere eller sterkere. Bruk samme merke.
 
Be om blodprøver med noen dagers mellomrom. Om det er en abort vil HCG synke.
Så tidlig kan man ikke bruke ultralyd for å sjekke. Jeg hadde også fortsatt å sjekke med graviditetstester, selv om noen sier man ikke skal bruke de til å måle mengde hcg, så ser man jo om streken blir svakere eller sterkere. Bruk samme merke.
Ok takk. Det var betryggende. Hcg ser ut til å øke fortsatt. Sånn ser det ut til nå. Fra øverste 1x 9dpo, 2x 10 dpo 2x 11 dpo og siste 12 dpo
 

Vedlegg

  • PXL_20240918_160020601.MP~2.jpg
    PXL_20240918_160020601.MP~2.jpg
    1,4 MB · Visninger: 111
Jeg spør av nyskjerrighet, men gynekologen mente at hcg nivået var så veldig lavt på 46 i dpo 12. Jeg syntes det var litt rart når jeg først fikk en ultra svak strek på tidlig test 2 dager før med en test på sensitivitet 10/ml. Hadde man forventet at den var så mye høyere?
 
Jeg spør av nyskjerrighet, men gynekologen mente at hcg nivået var så veldig lavt på 46 i dpo 12. Jeg syntes det var litt rart når jeg først fikk en ultra svak strek på tidlig test 2 dager før med en test på sensitivitet 10/ml. Hadde man forventet at den var så mye høyere?
På 12 dpo var min hcg på rundt 20, så vil tro det er store individuelle forskjeller! Det viktigste er jo at den stiger fint. Skal du ta en kontroll-hcg?

Jeg er nå i uke 9 og fått sett bankende hjerte og masse bevegelser flere ganger ❤️ Har hatt blødninger ukentlig, som ikke har påvirket babyen noe.
 
På 12 dpo var min hcg på rundt 20, så vil tro det er store individuelle forskjeller! Det viktigste er jo at den stiger fint. Skal du ta en kontroll-hcg?

Jeg er nå i uke 9 og fått sett bankende hjerte og masse bevegelser flere ganger ❤️ Har hatt blødninger ukentlig, som ikke har påvirket babyen noe.

Det er betryggende å høre ❤️ glad på dine vegner

Ja det blir nok en kontroll hcg, men nå har jeg fått mer vanlig mensen blødninger (2 dager før forventet mens). Har derfor tenkt at det er kjemisk da det ikke slutter å blø. Forventer sikkert hcg nedgang de neste dagene, men vi får se.
 
Jeg spør av nyskjerrighet, men gynekologen mente at hcg nivået var så veldig lavt på 46 i dpo 12. Jeg syntes det var litt rart når jeg først fikk en ultra svak strek på tidlig test 2 dager før med en test på sensitivitet 10/ml. Hadde man forventet at den var så mye høyere?

Hæ, hcg på 46 på 12 dpo er IKKE lavt!! Blir helt oppgitt av hvor lite kompetanse leger har på dette. Mål på nytt 2 dager etter og sjekk stigningen!
 
Hæ, hcg på 46 på 12 dpo er IKKE lavt!! Blir helt oppgitt av hvor lite kompetanse leger har på dette. Mål på nytt 2 dager etter og sjekk stigningen!
Ja ikke sant! Jeg reagerte veldig på det, men takk for at du sier det.

Ja jeg skal gjøre det for sikkerhetsskyld, men har ikke så veldig håp etter gynekologtimen
 
Ja ikke sant! Jeg reagerte veldig på det, men takk for at du sier det.

Ja jeg skal gjøre det for sikkerhetsskyld, men har ikke så veldig håp etter gynekologtimen

Det er jo ikke så bra tegn om du blør friskt nå, men det har iallefall ikke noe med hcg nivået å gjøre. IMG_2945.png

Dette er forskning på 12 dpo, men det er IVF da så da vet man jo 100% sikkert at det er 12 dpo.

Vet du det?
 
Det er jo ikke så bra tegn om du blør friskt nå, men det har iallefall ikke noe med hcg nivået å gjøre. Vis vedlegget 444452

Dette er forskning på 12 dpo, men det er IVF da så da vet man jo 100% sikkert at det er 12 dpo.

Vet du det?
Ja ganske! Vi brukte eggløsningstest hvor LH stigning og nedgang var tydelig. Tok ikke temp da.

Det er ikke kjempe frisk blod, men mer enn det har vært tidligere
 
I dag tok jeg ny test. Den er mer tydelig enn den siste jeg tok i går. Er det fortsatt håp? Kanskje dette er å forvente selv om det er kjemisk graviditet? 13 dpo nå

Tusen takk for hjelp alle sammen!
 

Vedlegg

  • Snapchat-865469997.jpg
    Snapchat-865469997.jpg
    627,7 KB · Visninger: 53
Back
Topp