Festdrakt/Bunad til julaften?

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Bruker dere festdrakt eller bunad på julaften?☺️
 
Nei, da tror jeg bunaden hadde sprukket pga så mye mat:hungover: Nei, men syntes det er fint å bruke det når man kan :)
 
Nei, da tror jeg bunaden hadde sprukket pga så mye mat:hungover: Nei, men syntes det er fint å bruke det når man kan :)
Ja, det har du nok rett i.
Jeg synes bare det er så synd de blir hengende i skapet ca 364 dager av året så begynte å tenke litt på det:joyful:
 
Ja, det har du nok rett i.
Jeg synes bare det er så synd de blir hengende i skapet ca 364 dager av året så begynte å tenke litt på det:joyful:
Helt enig der. Er ikke dåp eller konfirmasjon hvert år. I år har ikke bunaden min fått kommet ut av skapet engang.:shy:
 
Nei, det har jeg ikke tradisjon for.

Men de aller fleste år er den ute av skapet minst to ganger da i det minste :) Det var i mange år barnedåp, inntil flere i året, og nå er konfirmasjonene begynt...
 
Nei, det har jeg ikke tradisjon for.

Men de aller fleste år er den ute av skapet minst to ganger da i det minste :) Det var i mange år barnedåp, inntil flere i året, og nå er konfirmasjonene begynt...
Tror ikke det er så vanlig, nei:p
 
Jeg gjør det vanligvis ikke, men gjorde det i fjor for da fikk jeg ikke brukt den på 17.mai og ingen konfirmasjoner var det heller mtp covid. Den er for fin til å henge alt for lenge i skapet uten å bli brukt. I år har den vært hyppig brukt, så da får den hvile på julaften.
 
Jeg vurderer det. Fordi jeg synes det er så synd at den skal stå ubrukt.. vi feirer jo ikke tradisjonell 17. Mai heller, så. :p
 
Jeg gjør det, men det går nok ikke i år når jeg kommer til å å være nær 3. trimester. Spørs om jeg kommer inn i den til 17. mai når jeg er ca. 1 mnd postpartum :p
 
Jeg pleier å bruke Kvæfjord kofta mi til jul :) Syns den er så fin at jeg bruker den til hver anledning jeg kan.
 
Jeg gjør det, men det går nok ikke i år når jeg kommer til å å være nær 3. trimester. Spørs om jeg kommer inn i den til 17. mai når jeg er ca. 1 mnd postpartum :p
Du er ganske petit fra før sånn jeg husker det? Kan være du klarer å smette inn i bunaden din igjen :) jeg tok på meg normale jeans med en gang jeg kom fra sykehuset. Og bunad på 17. mai, 3-4 uker etter fødsel var ikke noe problem. Tror faktisk jeg kunne hatt den på julaften også om jeg hadde villet :p (jeg var ikke veldig stor). Men som med alt annet er det veldig forskjellig fra person til person hvor mye man mister rett etter fødsel og utover barselperioden:)
 
Du er ganske petit fra før sånn jeg husker det? Kan være du klarer å smette inn i bunaden din igjen :) jeg tok på meg normale jeans med en gang jeg kom fra sykehuset. Og bunad på 17. mai, 3-4 uker etter fødsel var ikke noe problem. Tror faktisk jeg kunne hatt den på julaften også om jeg hadde villet :p (jeg var ikke veldig stor). Men som med alt annet er det veldig forskjellig fra person til person hvor mye man mister rett etter fødsel og utover barselperioden:)
Ja, jeg er det! Vi får se hvor mye jeg rekker å miste på ca. 1 mnd - jeg vet jo ikke hvor mye jeg kommer til å gå opp heller, men jordmor vil jo ha meg opp 11-18 kg :smiley-ashamed004 Hittil har jeg nesten ikke gått opp, men er ganske rund i overkroppen for det :p
 
Back
Topp