Fertilitetsutredning?

Det vet jeg ikke. Vi tok veien gjennom det offentlige. Er sikkert ikke verre enn å ringe å høre [emoji846]
har gjort ting som feks sette inn spiral uten henvisning fra lege i alle fall.
Skjønner! Greia er at vi ikke har prøvd et år enda, så er nok liten sannsynlighet for at vi blir henvist videre. Vi er jo også veldig unge begge to, så da er det kanskje best å bare gå rett til privat :)

Skjønner! Greia er at vi ikke har prøvd et år enda, så er nok liten sannsynlighet for at vi blir henvist videre. Vi er jo også veldig unge begge to, så da er det kanskje best å bare gå rett til privat :)

Vi begynte på veien allerede etter 4-5 mnd pga uregelmessige sykluser, så viss noe "er i veien" så kan man begynne før i alle fall [emoji846]

Da har jeg fått time 9. august :) Er jo sommerferie, så var ikke mulig å få før august.. Håper jo at det har klaffet før timen, men godt å ha bestilt time uansett ;) Om det klaffer kan vi vel bare ta en liten sjekk på at alt er bra :happy:

Da har jeg fått time 9. august :) Er jo sommerferie, så var ikke mulig å få før august.. Håper jo at det har klaffet før timen, men godt å ha bestilt time uansett ;) Om det klaffer kan vi vel bare ta en liten sjekk på at alt er bra :happy:

Vil bare anbefale deg Dr.Ipsen, han holder til på Daaeskogen på Moa! Kjempeflink gynekolog som tar fertilitet på alvor. Han jobbet i mange mange år som fødselslege på Åse før han startet for seg selv.
Har ofte kort ventetid også.[emoji1360]

Så spennende! Må holde oss oppdatert når den tid kommer da:)
Men håper det klaffer før den tid![emoji171]

Vil bare anbefale deg Dr.Ipsen, han holder til på Daaeskogen på Moa! Kjempeflink gynekolog som tar fertilitet på alvor. Han jobbet i mange mange år som fødselslege på Åse før han startet for seg selv.
Har ofte kort ventetid også.[emoji1360]

Takk for tips :) Har allerede fått time på frisksenteret, så det blir nok det i første omgang. Dersom det skjer endringer i planen, eller vi ikke er førnøyd, kan vi jo alltids be om time hos Dr. Ipsen xsmile9

Så spennende! Må holde oss oppdatert når den tid kommer da:)
Men håper det klaffer før den tid![emoji171]

Får håpe på det, men er uansett betryggende å vite at vi har en time dersom det ikke går ;) Skal selvfølgelig oppdatere dere, når dere har vært til så god hjelp :D

Lykke til! Håper ikke det er noe galt, ev. at det er noe helt enkelt som kan fikses av en hormonkur. :)

Har selv tatt første kontakt for å få utredning. Blir på Medicus i Trondheim. Ikke i nabolaget, men overkommelig avstand. Er usikker på om jeg får henvisning siden jeg har blitt gravid en gang før og ikke har prøvd så lenge etter vi har mistet - men tar det privat om ikke (har syklustull + prøvde veldig lenge før jeg ble gravid sist, så krysser fingre for at det er nok til henvisning, blir billigere da).

Lykke til! Håper ikke det er noe galt, ev. at det er noe helt enkelt som kan fikses av en hormonkur. :)

Har selv tatt første kontakt for å få utredning. Blir på Medicus i Trondheim. Ikke i nabolaget, men overkommelig avstand. Er usikker på om jeg får henvisning siden jeg har blitt gravid en gang før og ikke har prøvd så lenge etter vi har mistet - men tar det privat om ikke (har syklustull + prøvde veldig lenge før jeg ble gravid sist, så krysser fingre for at det er nok til henvisning, blir billigere da).
Takk! Får håpe det, ja :) Kjenner at det er veldig betryggende å ha bestilt time vertfall!
Masse lykke til til deg også! Får håpe de ser på hvor lenge du har prøvd sammenlagt, og ikke legger vekt på alt du har klart å bli gravid før :happy:

Takk! Får håpe det, ja :) Kjenner at det er veldig betryggende å ha bestilt time vertfall!
Masse lykke til til deg også! Får håpe de ser på hvor lenge du har prøvd sammenlagt, og ikke legger vekt på alt du har klart å bli gravid før :happy:

Ja, jeg kjente jeg roet meg betraktelig bare av å vite at vi skal utredes, enten vi får henvisning eller ikke.

Takk! Håper også det, og i tillegg har jeg jo bikka over 30 så håper alderen har litt å si, selv om jeg er et stykke unna 35 enda.

Lovde å oppdatere etter timen, så selv om jeg ikke er så aktiv her lenger (står forklart i dagboken min hvorfor, dersom noen er interessert) så tenkte jeg å komme med en liten oppdatering :)
Gynekologen jeg fikk var utrolig hyggelig, og for meg som var litt redd for at hun ikke skulle ta med seriøst fordi vi (spesielt jeg) er så unge, ble svært positivt overrasket! Det var jo min første gang hos gynekologen, så selv om det var litt kleint, gikk det veldig fint! Hun sjekket både for PCO/PCOS og endometriose og tok litt andre diverse prøver, og ALT så fint ut xsmile9xsmile9 Hurra for det! Skal ta blodprøve i løpet av CD 2-5 engang, noe som trolig er like rundt helgen, og så er mannen henvist til sædprøve på sykehuset. Etter at hun har fått tilbake de resultatene skal jeg/vi inn igjen til ny samtale ang vegen videre. Hun trodde at det var liten sannsynlighet for at vi skulle trenge IVF, så vi ble enige om at samme hva resultatene viser så var prøvene nå så gode at vi prøver en liten stund til. Vil jo gjerne at det skal gå på den naturlige måten ;) Uansett, nå er vi superlykkelige over denne lettelsen, og veldig takknemmelig over alle som annbefalte privat gynekolog. Jeg stiller meg i fornøgd-køen!

Vi gikk også privat igjennom medi3 i Ålesund :)
Kjempefornøyd og følte oss virkelig godt mottatt og at de tok oss seriøst!
Her fant de ut at jeg har pcos og det ble IVF :) Har nå ei lita tulle som blir et år neste uke, og jaggu har jeg ikke blitt gravid på egenhånd :D <3 så nå kommer det et lite frø (forhåpentligvis) i april :D

Masse lykke til med videre utredning og prøving, dere er i trygge, gode og flinke hender :D <3

Vi gikk også privat igjennom medi3 i Ålesund :)
Kjempefornøyd og følte oss virkelig godt mottatt og at de tok oss seriøst!
Her fant de ut at jeg har pcos og det ble IVF :) Har nå ei lita tulle som blir et år neste uke, og jaggu har jeg ikke blitt gravid på egenhånd :D <3 så nå kommer det et lite frø (forhåpentligvis) i april :D

Masse lykke til med videre utredning og prøving, dere er i trygge, gode og flinke hender :D <3
Takk for det! :) Gratulerer så mye med ny spire på veg! Så gøy at det gikk uten ivf denne gangen! :D Tror heldigvis ikke at vi trenger det, men det er jo veldig kjedelig å prøve så lenge uten å få det til. Vertfall når alt tilsynelatene ser bra ut (vertfall til nå da..) ;)

Back
Topp