Fertilitetssjekk og prøving!

P

Prøverpåførste

Guest
Hei!

Jeg og min samboer (30 og 31 år) har vært uten prevensjon i ett år. I løpet av dette året har vi ikke aktivt forsøkt å bli gravide, de fleste måneder har vi forsøkt å unngå samleie rundt eggløsning. Årsaken er at det av jobbrelaterte årsaker ikke passer seg med graviditet akkurat nå. Vi har likevel et stort barneønske og planlegger å forsøke ordentlig til høsten.

Jeg har hatt en litt dårlig magefølelse når det gjelder min fertilitet, da det viser seg (etter spiraluttak for ett år siden) at jeg har uregelmessige og lange sykluser. Dette kan muligens skyldes at syklusen ikke er kommet ordentlig i gang, men jeg synes å huske uregelmessige blødninger før jeg satt inn spiralen. Kanskje PCOS? Men jeg har ingen andre symptomer på dette.

På grunn av mine bekymringer er vi i gang med å gjøre en fertilitetssjekk.

Noen i lignende situasjon akkurat nå?

Hvor langt og uregelmessig er langt og uregelmessig?

Jeg hadde selv lange og relativt uregelmessige sykluser, men langt og uregelmessig kan jo bety så mangt :) her betydde det ikke noe med tanke på fertilitet, vi har blitt gravide to ganger nå. Men det kan jo hende dine er enda lengre og enda mer uregelmessige, så da er det kanskje en dårlig sammenlikning.

Back
Topp