Fertilitetssenteret - erfaringer?

persefone

Glad i forumet
Assistert-jentene
Er det noen her inne som har erfaringer med Fertilitetssenteret fra nyere tid? Finner mest gamle tråder når jeg søker.

Vi undersøker mulighetene for et venteforsøk privat mens vi venter på ferskforsøk på Riksen (ca 6 mnd ventetid). Ringte i dag og fikk vite at det kun var ca 2 uker å vente på konsultasjon og deretter ingen ventetid, og det var oppmuntrende. Men det er jo mye penger å betale, så nyttig å vite om andre har gode erfaringer.

Ikke så god erfaring derfra. Det var i fjor vår, så noe kan sikkert skyldes covid - men opplevde klinikken som rotete, legene hadde hastverk og vi oppfattet at laboratoriet ikke hadde nødvendig kompetanse. Kanskje vi hadde uflaks, men kan ikke anbefale Fertilitetssenteret.

Ikke så god erfaring derfra. Det var i fjor vår, så noe kan sikkert skyldes covid - men opplevde klinikken som rotete, legene hadde hastverk og vi oppfattet at laboratoriet ikke hadde nødvendig kompetanse. Kanskje vi hadde uflaks, men kan ikke anbefale Fertilitetssenteret.

Så kjedelig med en sånn opplevelse. Hva mener du med at laboratoriet ikke hadde nødvendig kompetanse?

Er det noen her inne som har erfaringer med Fertilitetssenteret fra nyere tid? Finner mest gamle tråder når jeg søker.

Vi undersøker mulighetene for et venteforsøk privat mens vi venter på ferskforsøk på Riksen (ca 6 mnd ventetid). Ringte i dag og fikk vite at det kun var ca 2 uker å vente på konsultasjon og deretter ingen ventetid, og det var oppmuntrende. Men det er jo mye penger å betale, så nyttig å vite om andre har gode erfaringer.

Hei

Mitt første barn ble laget der og vi var veldig fornøyd. Dyktige og omsorgsfulle leger. Hadde nylig et forsøk der i september og fortsatt fornøyd. De har vært veldig behjelpelig i hele ivf prosessen , selv når jeg har hatt forsøk offentlig har de vært behjelpelig med å skrive ut blodfortynnende og cyclogest. Dette er noe du ikke får på riksen. Anbefales:)

Så kjedelig med en sånn opplevelse. Hva mener du med at laboratoriet ikke hadde nødvendig kompetanse?

Ja, kjempekjedelig - jeg har vært der tidligere hos gynekolog, og vært fornøyd - så derfor vi valgte klinikken i utgangspunktet.

Uten at jeg skal gå for mye i detaljer, så skjedde det noe under befruktning som reduserte sjansene våre betraktelig, og informasjonen vi fikk fra laboratoriet var veldig dårlig og direkte misvisende. Vi tok kontakt med laboratorier ved andre klinikker etterpå, og fikk beskjed om at det som skjedde med oss sannsynligvis skyldtes menneskelig feil og mangel på gode rutiner ved laboratoriet. Håper jo selvfølgelig at det var et engangstilfelle, men ble skuffet over oppfølging og forklaringer fra klinikken i ettertid.

Ja, kjempekjedelig - jeg har vært der tidligere hos gynekolog, og vært fornøyd - så derfor vi valgte klinikken i utgangspunktet.

Uten at jeg skal gå for mye i detaljer, så skjedde det noe under befruktning som reduserte sjansene våre betraktelig, og informasjonen vi fikk fra laboratoriet var veldig dårlig og direkte misvisende. Vi tok kontakt med laboratorier ved andre klinikker etterpå, og fikk beskjed om at det som skjedde med oss sannsynligvis skyldtes menneskelig feil og mangel på gode rutiner ved laboratoriet. Håper jo selvfølgelig at det var et engangstilfelle, men ble skuffet over oppfølging og forklaringer fra klinikken i ettertid.

Huff, for en fæl opplevelse. Ikke minst med dårlig håndtering. Setter pris på at du deler, selv om jeg håper det ikke er representativt.

Hei

Mitt første barn ble laget der og vi var veldig fornøyd. Dyktige og omsorgsfulle leger. Hadde nylig et forsøk der i september og fortsatt fornøyd. De har vært veldig behjelpelig i hele ivf prosessen , selv når jeg har hatt forsøk offentlig har de vært behjelpelig med å skrive ut blodfortynnende og cyclogest. Dette er noe du ikke får på riksen. Anbefales:)

Takk for svar! Så fint å høre. :)Slapp du ventetid ved forsøket ditt i september?

Jeg ringte både Medicus og Fertilitetssenteret på fredag og fikk da vite av førstnevnte at de hadde 2-3 mnd ventetid før ferskforsøk, mens sistnevnte kun hadde 2 uker før konsultasjon. Lurer da for det første på om forskjellen er reell eller om de regner litt ulikt. Og hvis det stemmer, om det er en grunn til at Medicus er mer populært. Finner ikke så mye om Fertilitetssenteret i nyere forumtråder, virker litt som om Hausken og Medicus foretrekkes av mange.

Takk for svar! Så fint å høre. :)Slapp du ventetid ved forsøket ditt i september?

Var visst litt ventetid men jeg hadde ringt inn og bedt om å holde av plass til meg måneden før. Så jeg fikk plass.
Virker også for meg at medicus og hausken er populære. Kanskje fordi de er kjeder.

Både medicus og hausken (og spiren til en viss grad) er veldig flinke å reklamere i sosiale medier. Føler de er veldig synlige. Livio og fertilitetssenteret er (for meg) helt usynlige og jeg ville ikke visst om de uten å Google.

Både medicus og hausken (og spiren til en viss grad) er veldig flinke å reklamere i sosiale medier. Føler de er veldig synlige. Livio og fertilitetssenteret er (for meg) helt usynlige og jeg ville ikke visst om de uten å Google.

Enig med deg. Men til tross for dette så har ihvertfall fertilitetssenteret vokst. De har utvidet klinikken sin og ansatt flere siden jeg startet å gå hos dem.

Var der fordi jeg ville få fred. Jeg ville ta prøver for å vite om alt var i orden med oss. De var flinke på det lille jeg gjorde der, men en ting stusset jeg over:

Han skrev ut resept på letrozol umiddelbart selv om ikke noe var galt. Han mente det skulle boozte eggløsning og at dette med stor sikkerhet kom til å virke på meg. Det var inntrykket. Han insinuerte nærmest at sannsynligheten ville øke.

Det han hadde rett i, var at timingen ble god fordi jeg måtte tilbake på ultralyd. Men etter å ha googlet en del, fikk jeg bekreftet min mistanke. Letrozol et ganske meningsløst på en kvinne med regelmessige sykluser som har fine eggstokker. Alt jeg oppnådde var å modne egget en til to dager fortere og sette en el-sprøyte som garanterer eggløsning som jeg uansett har. Han fikk det kanskje til å høres ut som en større mirakelkur enn det det er.

Gikk tilbake til det offentlige og fortalte om letrozolen. Fikk høre at de har samme oppskriften der, men kunne bekrefte at å ta en pille i mitt tilfelle var ganske meningsløst. Han sa at to har effekt hvis det modner mer enn ett egg, men ellers er det lite å hente for min del.

Det syns jeg de burde ha informert om på Fertilitetssenteret. Greit at det ikke er farlig, men hvis det er minimalt å hente på det, og det vel så gjerne hadde holdt med en ul på dag 12 for å time, kunne jeg med glede spart kroppen medisineringen.

Men de skal ha ros for å komme med tips i det jeg gikk over til det offentlige igjen. De tipset om å sette el- sprøyte på kontroll som klaffet med eggløsning.

De sendte med glede papirer hit og dit. De har også tatt seg god tid til å svare meg på telefon, etter at min tid der var over.

Jeg har vært fornøyd med kontroller der (har forsøket i Porsgrunn), hyggelige leger. Var der senest igår.

Ingen erfaring med forsøk/

Jeg ringte både Medicus og Fertilitetssenteret på fredag og fikk da vite av førstnevnte at de hadde 2-3 mnd ventetid før ferskforsøk, mens sistnevnte kun hadde 2 uker før konsultasjon. Lurer da for det første på om forskjellen er reell eller om de regner litt ulikt. Og hvis det stemmer, om det er en grunn til at Medicus er mer populært. Finner ikke så mye om Fertilitetssenteret i nyere forumtråder, virker litt som om Hausken og Medicus foretrekkes av mange.
Hei!

Valgte du Fertielitetssenteret? Hvis ja, er du fornøyd? :)
Må ta et valg i løpet av morgendagen, for jeg har time til konsultasjon denne uken - men jeg klarer ikke å bestemme meg :)

Hei! Ja, det gjorde jeg! Skulle ha et ferskforsøk før jul, men det ble avbrutt før uttak pga. veldig få follikler.

Jeg kan derfor ikke uttale meg om hvordan innsett, uttak og oppfølging i etterkant er, men jeg er fornøyd. Det er ingen ventetid, gynekologene er hyggelige og tar seg god tid til å svare på spørsmål og informere, og de virker åpne for ønsker. Hyggelige sykepleiere og små forhold som gjør at det føles mindre som et maskineri. Men jeg har ikke erfaring med andre private klinikker, så fullt mulig andre er like bra. Lykke til med valget!

Hei! Ja, det gjorde jeg! Skulle ha et ferskforsøk før jul, men det ble avbrutt før uttak pga. veldig få follikler.

Jeg kan derfor ikke uttale meg om hvordan innsett, uttak og oppfølging i etterkant er, men jeg er fornøyd. Det er ingen ventetid, gynekologene er hyggelige og tar seg god tid til å svare på spørsmål og informere, og de virker åpne for ønsker. Hyggelige sykepleiere og små forhold som gjør at det føles mindre som et maskineri. Men jeg har ikke erfaring med andre private klinikker, så fullt mulig andre er like bra. Lykke til med valget!

Hjertelig takk for svar. Jeg gir dem et forsøk, så får vi se hvordan det går :)
Lykke til prosessen videre!

Begge våre barn ble laget på fertilitetssenteret.. begge på første forsøk.. så veldig fornøyd etter vi hadde et forsøk offentlig ( med 3 fryse innsett) som aldri ga noen baby.. syntes de er flinke til å følge opp og lette å komme i kontakt med.

Hei! Har du rukket å få noen erfaring fra Fertilitetssenteret enda? Vi skal på førstegangskonsultasjon hos de den kommende uken og er veldig spent…
Hei! Jeg har bare vært på førstegangskonsultasjon, og det virket greit. Hyggelige folk. De valgte å prøve litt andre medisiner enn det jeg har fått offentlig, så det blir spennende å se hvordan det arter seg.

Jeg ble spurt om jeg ville begynne med stimulering samme dagen, men jeg måtte vente til neste syklus på grunn av noe som er i veien nå. Ble litt satt ut, for offentlig har jeg ventet 4 mnd mellom hver uttak/fryse forsøk. Så her er det kort ventetid!

Back
Topp