Ferskt frisk blod, uke 9, viste seg å være SA ...

Kvakkis

Elsker forumet
It's gonna be May 2019
Hei dere..... I kveld fikk jeg en del fersk friskt blod på papiret, tørket meg flere ganger, kom blod med hver gang. Dette har skjedd hver gang jeg har vært på toalettet i kveld :(

Fikk en liten dråpe blod for ca 5 dager siden også, men det ble jo bare med den da, så da roet jeg meg.

Gravidsymptomene forsvant for ca 1 uke siden, er bare trett nå. Har hatt vanlige pupper igjen, ingen kvalme eller mensmurringer. Har litt anderledes følelse i magen nå, den føles veldig oppsvulmet og øm (litt sånn mensen aktig), og så "bobler" det liksom i magen, men jeg har ikke smerter.

Hva gjør jeg? Bør jeg kontakte fastlegen i morgen? Er 9+0. Blir så nervøs av dette. Er førstegangsgravid på 36 år, så alt er ukjent for meg :(

Ånei :( Det er så ufattelig kjedelig, og uansett hvor mange solskinnshistorier du får servert her så blir det jo ikke mindre vondt og usikkert. Hadde jeg vært deg hadde jeg definitivt kontaktet lege så fort som mulig, tatt det helt med ro og ligget i sengen til blødningen gir seg ❤️ Håper for deg

Jeg ville kontaktet en privat ultralyd og fått tatt en sjekk der. Da får man svar med en gang [emoji1305]
Lykke til [emoji173]️

Jeg ville kontakte fastlege og dersom h*n kun vil måle hcg og se det ann, ville jeg ha bestilt privat ul. Håper det er uskyldig :Heartred Sender en god klem til deg:Heartred

Jeg ville nok også kontaktet lege og ytret min bekymring.
Dessverre har ikke hcg noe for seg lengre i uke 9 da den slutter å stige i uke 8-ish, så det er UL som gjelder.
Håper alt er i orden! ❤️

Håper det ordner seg :)
Ville gjort som de andre her, bedt legen om en henvisning, eller bestilt privat selv.
Har du gjort noe spesielt fysisk i det siste som kan ha trigget frem en blødning? Trent/ Samleie/ løftet mer enn 3 kg?
Klem

Håper det ordner seg :)
Ville gjort som de andre her, bedt legen om en henvisning, eller bestilt privat selv.
Har du gjort noe spesielt fysisk i det siste som kan ha trigget frem en blødning? Trent/ Samleie/ løftet mer enn 3 kg?
Klem

Nei, har ingen av disse tingene å skylde på, desverre :(

Har fått time hos fastlegen godt utpå dagen i dag. Hvor raskt kommer man til med henvisning til UL?
Bor i Oslo, om det har noe å si.

Og det er vel innvendig ul som er greien på dette tidspunktet? Er det ikke ofte slik at man bør unngå "greier oppi der", når man har en pågående blødning?

Det er ikke så mye, men det kommer fremdeles litt blod på papiret ved hver tørk, vil liksom ikke stoppe. Det surkler i magen og den er fremdeles mensen-øm :(

Har fått time hos fastlegen godt utpå dagen i dag. Hvor raskt kommer man til med henvisning til UL?

Og det er vel innvendig ul som er greien på dette tidspunktet? Er det ikke ofte slik at man bør unngå "greier oppi der", når man har en pågående blødning?

Det er ikke så mye, men det kommer fremdeles litt blod på papiret ved hver tørk, vil liksom ikke stoppe. Det surkler i magen og den er fremdeles mensen-øm :(

Ikke godt å si hvor fort du kommer inn. Håper du slipper å vente så altfor lenge ❤️
Jeg blødde før min UL. Og enda mer etterpå. Var ekkelt selvsagt men gyn sa det var helt normalt.

Hvis ikke legen din henviser deg til ul raskt så vil jeg anbefale å hellet bestille en privat så du får svar <3 i Oslo har du massevis av alternativer, Majorstuaklinikken har gode apparater, samme med Volvat. Jordmorklinikken på Majorstua har litt rimeligere priser men noe eldre ULapparater (i hvert fall sist vi var der for 2 år siden) men den er til gjengjeld drevet av jordmødre fra Ullevål som er helt overlegne <3 ultralydklinikken på CCvest er også veldig bra.

Har tatt innvendig UL ved blødninger, så det går greit.
Da jeg blødde mye forrige svangerskap, fikk jeg henvisning av legen. Tok denne fysisk med til gyn og leverte i resepsjonen. Fikk brev i posten om time 1,5 uke etterpå, så det er litt lenger å vente enn det man gjerne ønsker seg.
Privat i Oslo kan du få time i dag om du ønsker. Anbefaler Byporten legesenter, der har jeg fått time på dagen tidligere :)

Dersom du ikke får ul i dag eller i morgen ville jeg ha bestilt privat. Evt kanskje bare gjort det, ettersom du fikk time hos fastlegen så sent.. Grusomt å gå slik og vente.. De kommer nok til å gjøre innvendig ul, da de ser altfor lite på en utvendig 9+0. Jeg har selv hatt innvendig ved blødning. De kommer også til å bruke et spekulum og "kikke opp" for å visualisere livmorshalsmunnen og prøve å lokalisere blødningen.

Ønsker deg alt godt! Det er heldigvis flere som har blødninger uten at det betyr at man mister :Heartred

Hvis ikke legen din henviser deg til ul raskt så vil jeg anbefale å hellet bestille en privat så du får svar <3 i Oslo har du massevis av alternativer, Majorstuaklinikken har gode apparater, samme med Volvat. Jordmorklinikken på Majorstua har litt rimeligere priser men noe eldre ULapparater (i hvert fall sist vi var der for 2 år siden) men den er til gjengjeld drevet av jordmødre fra Ullevål som er helt overlegne <3 ultralydklinikken på CCvest er også veldig bra.

Takk for tips til plasser for ul :) Fint å få innspill i jungelen av tilbud...

Ser ut som fastlegen ordner det slik at jeg får komme på ul i morgen. Jeg hadde vist time for sent på dagen i dag til at det kunne ordnes i dag. Får bare holde ut og håpe på det beste:Heartred Det kommer fremdeles blod på papiret ved hvert tørk, murringer og mye lyder, er er øm og støl i magen, håper bare ikke det blir verre, men er jo ikke noe man får gjort med det uansett, slik jeg har forstått :(

Ser ut som fastlegen ordner det slik at jeg får komme på ul i morgen. Jeg hadde vist time for sent på dagen i dag til at det kunne ordnes i dag. Får bare holde ut og håpe på det beste:Heartred Det kommer fremdeles blod på papiret ved hvert tørk, murringer og mye lyder, er er øm og støl i magen, håper bare ikke det blir verre, men er jo ikke noe man får gjort med det uansett, slik jeg har forstått :(

Så flott at fastlegen fikk ordnet med ul :) Skjønner godt at det er skummet å leve i uvissheten. Du får ta det helt med ro i kveld og la mannen varte deg opp. Håper fortsatt at alt er bra med lille i magen :Heartred

Så flott at fastlegen fikk ordnet med ul :) Skjønner godt at det er skummet å leve i uvissheten. Du får ta det helt med ro i kveld og la mannen varte deg opp. Håper fortsatt at alt er bra med lille i magen :Heartred

Veldig bra legen ordnet det. Masse lykke til på ul i morgen :Heartred

Takk ska dere ha:) Har en god fastlege. Jeg slenger meg på soafen med nettflix utover kvelden og håper det klarer å holde meg rolig og fokusert på noe annet :Heartred

Uff, kom meg ikke til ul i dag, legen slet med å finne plass til meg, så har fått time i morgen i stede.

Jeg begynte å bli bekymret og uvel så jeg reiste på legevakten i stede. Fikk en hyggelig gynekolog, men undersøkelsen var fæl, syntes jeg. De har ikke ul på legevakten så det ble spekel for å se etter blødning, rugging av livmor og fingrene oppi og klemming på magen....uff så fælt det var i den situasjon. Det var vondt. Ubehaget i underlivet og magen ble jo ikke akkurat bedre etter undersøkelsen. Fikk konstatert at blodet kom fra livmor og at den var åpen, og at det aller mest sannsynlig da er en (pågående) SA, men jeg må til gynekolog for å bekrefte - det var visst prosedyren på legevakten :(

Det var en helt absurd situasjon, klaret knapt å gråte der jeg satt. Forferdelig å ikke få konstatert ordentlig, for nå sitter jeg hjemme og holder i et mini halmstrå. Men etter tilbakemeldingene og den behandlingen/undersøkelsen der, så føler jeg liksom ikke så mye kan være igjen oppi der. Jeg vet det nok er standard undersøkelser, og at hun ikke ville meg vondt, men det føltes jo ikke bra :(

Huff så leit :( Sender deg en stor klem og håper på det beste [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Uff, kom meg ikke til ul i dag, legen slet med å finne plass til meg, så har fått time i morgen i stede.

Jeg begynte å bli bekymret og uvel så jeg reiste på legevakten i stede. Fikk en hyggelig gynekolog, men undersøkelsen var fæl, syntes jeg. De har ikke ul på legevakten så det ble spekel for å se etter blødning, rugging av livmor og fingrene oppi og klemming på magen....uff så fælt det var i den situasjon. Det var vondt. Ubehaget i underlivet og magen ble jo ikke akkurat bedre etter undersøkelsen. Fikk konstatert at blodet kom fra livmor og at den var åpen, og at det aller mest sannsynlig da er en (pågående) SA, men jeg må til gynekolog for å bekrefte - det var visst prosedyren på legevakten :(

Det var en helt absurd situasjon, klaret knapt å gråte der jeg satt. Forferdelig å ikke få konstatert ordentlig, for nå sitter jeg hjemme og holder i et mini halmstrå. Men etter tilbakemeldingene og den behandlingen/undersøkelsen der, så føler jeg liksom ikke så mye kan være igjen oppi der. Jeg vet det nok er standard undersøkelser, og at hun ikke ville meg vondt, men det føltes jo ikke bra :(

Uff! Det hørtes ikke særlig hyggelig ut! [emoji29] Syns det er rart at de kan si sånt uten å ta ul?! Håper de tar feil og at du ser et bankende hjerte på ul i morgen [emoji1317][emoji1317]

Back
Topp