Håpfullemeg
Flørter med forumet
Hvilken dag fikk dere positiv test, etter å hatt negativ dagen før?
Dere som da har fått positive,- har streken vært veldig svak?
Dere som da har fått positive,- har streken vært veldig svak?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ovitrelle er nå ute av min kropp hvertfall.Når man har innsetting etter uttak, såkalt fersk, så må man ta høyde for at man har satt eggløsningssprøyte ( ofte ovitrelle) som inneholder hcg. Dette vil dermed gi falsk positiv test i utgangspunktet. Hos mange sitter denne i 10 dager og hos noen kortere og noen lengre.
Hvis man vil teste tidlig bør man teste ut ovitrellen med samme type test på samme type urin ( antall timer ) Jeg brukte strimmeltester fordi jeg syns det er enklest å se svake endringer på disse.
8 dpo ( 10 dager etter ovitrelle) var mine tester nesten blenda før de begynte å stige igjen, så 9 dpo var jeg sikker på graviditet første gangen jeg testet ut ovitrellen og 10 dpo andre gangen siden 9 dpo var litt for utydelig til å være sikker.
Jeg fikk bare barn på fersk 2- og 3- dagers egg.
( forøvrig gjelder jo dette uansett 2-3- blastocyst hvis det er fersk forsøk.)
Tester man ikke ut ovitrellen, er det litt vanskelig å teste tidlig hvis man vil ha " riktig" svar. Særlig hvis man ikke vet hvor lenge ovitrellen sitter i hos en selv.
Jeg tok to sprøyter ( 250) ovitrelle første gang, men bare en andre gang og likevel var hcg like svak 8 dpo i følge testene.
Men det var en svak strek der likevel. Ikke heeelt blenda. Så da er det sammenligningen som gjør at man føler seg noen lunde sikker på om det er positiv test.
Ovitrelle er nå ute av min kropp hvertfall.
Helt hvite tester i 2 dager nå.
10 dpo idag. Ganske stresset for at det ikke går veien denne gangen heller.
Ja, det er jo egentlig ingen fasit her føler jeg.Det er jo tidlig enda.
Er så mange ulike historier her. Ei som hadde kun 40 i hcg 14 dpo fikk ei frisk lita jente.
Ei som fikk positiv test først 15 dpo fikk også et friskt barn.
Så er det mange jeg har lest om her på assistert som har hatt blenda tester og ikke fått positiv før 11 og 12 dpo.
Personlig kjenner jeg ei som fikk to negative g-tester i uke 6 og uke 7, men en gutt fikk hun ja.
Det kan ha vært feil med testene, bare så rart at det skjedde med to tester.
Det er så mangt og meget som kan skje. Jeg har i hvert fall lært at hcg kan være både lav og treg i dobling og det kan gå helt fint eller den kan mer enn doble seg på to dager og det blir abort, sånn som hos meg.
Vi har så lyst å vite og googler oss i hjel ( gjorde jeg i hvert fall), men det er nok umulig å få et svar fra " krystallkula".
Det er så tøft å vandre på ivf-vegen og hvert et innsett så gjelder det! Det er jo ikke akkurat bare å kaste seg i sengehalmen når det ikke går. Så jeg forstår det så godt når denne ventinga spiser en opp innenfra!
Det eneste jeg kan si er at jeg ble som mest overrasket da jeg minst trodde på det.
Det er enda veldig tidlig. Alt kan enda skje.
Håper for deg.
Jeg har fått svaak positiv 12 dpo og 13 dpo tidligere... men nå har jeg fått erfare alle dem som får positive allerede ved 8 dpo. Så nå er jeg kjempestressa. Har naturligvis ingen symptomer heller, siden jeg ikke produserer nok hcg.Fikk svaak positiv 11 dpo ved innsett av fersk blastocyst - jeg krysser fingrene for deg![]()
Ja, det er jo egentlig ingen fasit her føler jeg.
Er muligens derfor den testdagen er satt så lenge etter...
Ja det spiser meg opp fullstendig. Jeg har hatt mitt 9. Innsett nå, og nå MÅ det gå føler jeg. Hvertfall når dem gir meg en Odds på 50% ... jeg kan ikke være uheldig da også liksom....
Jeg har egentlig tatt sorgen på forskudd nå, så hadde søren ikke gjort noe med en positiv overraskelse .
Tusen takk![]()
Det var faktisk fra klinikken, at dem ga meg den beskjeden. Fersk perfekt blasto inn. Tykk slimhinne, og produserte mye østrogen.9. Innsetting med 50% sjanse....hmmm ja da skjønner jeg at det ikke er enkelt! Fy søren... Unnskyld ordbruken.
Jeg fikk aldri så høy sjanse, mellom 20-30% pga alder...
Håper ikke noen har ført deg bak lyset med statistikken...
Det gir håp at du har fått positiv test 12 og 13 dpo før. Kanskje det er da du kan forvente det?
Jeg syns absolutt du fortjener det! 9 innsettinger, det er veldig tøft.
Nei, nå må du bli overrasket fra oven, det er jammen på tide.
Tvi, tvi Måtte de to strekene og de blå kryssene lyse mot deg om et par små ( men så uendelig lange likevel) dager.
Krysser fingrene for at det klaffer for dere denne gangen!! Syntes du er råtøff som har vært igjennom ni innsett. Jeg har hatt tre neg innsett og det er tungt. Du fortjener virkelig to strekerJa, det er jo egentlig ingen fasit her føler jeg.
Er muligens derfor den testdagen er satt så lenge etter...
Ja det spiser meg opp fullstendig. Jeg har hatt mitt 9. Innsett nå, og nå MÅ det gå føler jeg. Hvertfall når dem gir meg en Odds på 50% ... jeg kan ikke være uheldig da også liksom....
Jeg har egentlig tatt sorgen på forskudd nå, så hadde søren ikke gjort noe med en positiv overraskelse .
Tusen takk![]()
Tusen millioner takkKrysser fingrene for at det klaffer for dere denne gangen!! Syntes du er råtøff som har vært igjennom ni innsett. Jeg har hatt tre neg innsett og det er tungt. Du fortjener virkelig to streker![]()
Gratulerer

Jeg vet egentlig at det er litt tidlig. Men blir påvirket av alle andres positive resultater.Hei!
Ville bare si at det enda er veldig tidlig, og du må ikke miste håpet om det skulle bli en negativ test i morgen.
Jeg testet negativt helt frem til testdag (14 dpo)når jeg fikk datteren min,da hadde jeg 74 i hcg.
Denne gangen testet jeg svakt positivt 11 dpo,men da hadde jeg 413 i hcg samme dag som sist ,så egget må ha festet seg tidligere denne gangen.
Ønsker deg masse lykke til![]()
Jeg har valgt å vente til imorgen.Fikk du testa idag ?
Jeg har valgt å vente til imorgen.