Fersk pumpet melk

Foxy84

Gift med forumet
Hva gjør dere med melk dere har pumpet? Jeg leser så mye forskjellig.

Når jeg pumper så heller jeg det over i flaska hans og lar den stå i romtemptratur...dermed gir jeg han flaske når han er sulten(etter 1-5 timer), mer en dette så steller vi den i kjøleskapet og varmer det opp når han er sulten.

Men varmere dere opp melka som står i romtemp? Trenge man det?

Hva gjør dere?
 
Ja, varmer opp den melka som står i romtemperatur også:-) Den blir jo kaldere enn 37 grader om den står på benken;-)
 
selv om melken har stått i romtemp i 1-2 timer.?

Er redd om jeg varmer den opp at den da blir for varm...for temp på melken kan da ikke synke så mye etter 1-2 timer i romtemp?

Hvis den kommer ned på 30-35 grader....må den da varmes?
 
Jeg bruker å varme den litt under varmt rennende vann i springen...samtidig som jeg rister på den...den blir ikke så fort varm så det går helt greit her:-) Jeg kjenner jo etter på håndleddet før jeg evt varmer den opp, men vil helst at det skal være riktig temperatur:-)
 
kan ikke fersk melk kun stå en time ute da? jeg setter den rett i kjøleskap viss ikke hun skal ha den med en gang, og når jeg jeg varmer den opp så setter jeg den i varmt vann (ikke kokende!!) eller holder under varmt vann i springen :) 
 
melken skal være kroppstemerert (37 grader) når den gies og derfor må varmes opp uansett om du lar den stå på benken eller i kjøleskapet. melken holder seg i romtemp i opptil 8 timer, men likegreit å sette den i kjøleskapet når du har det tilgjengelig pga bakterievekst (holder i kjøleskap (innerst nederst) i 3-5 døgn). melk som skal fryses bør fryses med en gang den er utpumpet.
 
Back
Topp