Ferritin

Kvalm, svimmel, trøtt pga lav ferritin

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Nei??

Sent from my iPhone using BV Forum

Måtte bare sjekke, for da skal man helst ikke ha jern intravenøst...og det er dessverre ikke så mange "vanlige" leger som er klar over det :) Jeg har hatt noen runder med jerntilskudd, men jeg får sprøyter pga.astma :)

Han va overlege på føde/barsel og dei hadde hatt ett prosjekt på det som ga gode resultat!

Grunnen til mitt lave jern (og lave B12) e at eg e slankeoperert... Så derfor ikkje så lett å verken få det opp eller holde det oppe! Og endå verre no når eg e gravid!

Han va overlege på føde/barsel og dei hadde hatt ett prosjekt på det som ga gode resultat!

Grunnen til mitt lave jern (og lave B12) e at eg e slankeoperert... Så derfor ikkje så lett å verken få det opp eller holde det oppe! Og endå verre no når eg e gravid!

Ja, er supert så lenge man ikke har astma :) Jeg har slitt med lavt ferritin siden tenåra, mest sannsynlig pga.cøliakien min som ikke blei oppdaga før jeg var 20...så sliter med samme her akkurat nå i graviditeten...men spiser jerntabletter til den store gullmedalje og får vel sprøyter så fort lillebror er ute :)

Var hos fastlegen i dag, og ble informert at det er veldig vanlig at jernivået synket rundt uke 30 og så stiger igjen. Så mitt ferritinnivå var på vei opp:)

Fikk beskjed om at Hb og ferritin var litt lavt, så jeg skal ta jerntilskudd fra nå og til 6 uker etter fødsel. Hvis det er vanlig at det går ned og så opp igjen av seg selv burde det kanskje sjekkes igjen?

Back
Topp