Ferietips?

wanna.be.a.mum

Glad i forumet
Vi hadde tenkt oss til Asia i januar et par uker, men jeg er litt bekymret for å reise dit pga vaksiner,  mat og bakterier. Det er helt sikkert ikke nødvendig å være det, men jeg orker ikke å tenke NOEN negative tanker når vi skal kose oss på ferie.

Men jeg vil ut av Norge..

Har dere noen fantastiske forslag? Dere må ha vært der selv så dere VIRKELIG kan anbefale det [:D]

kankje ikke det store reisestedet, men jeg anbefaler italia, et land med mer sjarm skal man lete lenge etter

Har aldri vært der, men har veldig lyst. Skal lese litt om hvordan det er å feriere der i januar. Takk for tipset![:D]

Det kommer an på hva du liker å gjøre når du er på ferie. Jeg har reist endel og funnet ut at byer med historie og sjel passer best for meg :) Scotland, spesielt Edinburgh er fantastisk synes jeg :)

Hvis man reiser i januar og ikke nødvendigvis trenger sol og sommer så er jeg enig i at en by med historie og sjel er spennende. Jeg var i Milano i fjor og likte å se mye kunst. Paris er en spennende by. Der er det ihvertfall mye å se og oppleve. jeg hadde likt å dra til Roma, Praha eller Edinburgh. Synes London blir litt for stressende om man skal ta det med ro ihvertfall.

Istanbul er byen i mitt hjerte :) Fantastisk by med en masse historie, kultur og spennende arkitektur. Eneste byen i verden som ligger på to verdensdeler, Europa og Asia. Gamlebydelen Sultanahmet er virkelig verdt et besøk:) Håper uansett dere finner en fin plass å reise til!

Vi skal ha en helge ferie, og det blir på color fantasy[:)]
Mens jeg har sjansen vil jeg absolutt anbefale Gambia (i Afrika) som reisemål i desember/januar, men en må ha en del vaksiner for å rese dit også, i tilegg til malariatabletter. Men det er mange fine byer i europa!!

Jeg er også utrolig glad i Italia! Toscana-området er bare så vakkert..

Lykke til!

Back
Topp