Feriestengt barnehage

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Flere som har storesøsken som skal være hjemme flere uker i sommer? Her tar barnehagen feriestengt i fellesferien. Så storebror blir hjemme med oss i fire uker. Kan jo bli hektisk med en nyfødt baby. Storebror er snart fem år, og krever jo sitt av aktivisering også.. Vi har vært bortskjemte med lengre ferieturer hvert år også, så blir uvant til han å bare være hjemme i flere uker også. Og siden vi bor i Trøndelag kan vi ikke akkurat belage oss på finvær og mye utetid :laughing002

Har dere tenkt på noen aktiviteter som fungerer med en baby på lasset?

Min gutt på 5 blir hjemme i 5 uker.. Første uka blir det bare oss to og babyen.. kjenner jeg er litt spent på det men tenker det skal gå bra [emoji4] blir nok litt trilleturer og kanskje noen turer på lekeland.. Ellers har han mange som vil ta han med på ting og tang :) Tenker det går bra jeg [emoji4]

Her skal storebror ha 3 uker ferie, samtidig som pappan heldigvis. Vi skal ikke reise bort, men ha base hjemme. Har slektninger en time unna, så det blir sikkert en tur dit over noen dager.
Ting jeg tenker vi finner på: Lekeland, turer med bæresele/sjal/vogn, badeland (her må nok jeg og baby stå over, da), dagstur til Sverige etc.
Alt med forebehold, orker ikke å føle at vi må være så himla aktiv..
Siden du bor i trøndelag kan jo trampolinepark i trheim være aktuelt for 5-åringen din, Rypetoppen er sikkert suverent, Namsskogan familiepark.

Veldig glad for at barnehagen lot oss ta de 3 obligatoriske ukene i månedsskiftet mai/juni, så vi var ferdige til denne uka, når terminen min er i mnd-skiftet juni/juli og vi ikke har familie i nærheten. Hun skal være i bhg hele sommer :) :) :)

Etter 5 mnd med 20 timer skriking i døgnet sist tør vi ikke annet heller. Ver at barseltida for vår del kan være kjempetøff. Da har storesøster det bedre i bhg.

Forhåpentligvis går det jo bra uansett

Her skal storebror ha 3 uker ferie, samtidig som pappan heldigvis. Vi skal ikke reise bort, men ha base hjemme. Har slektninger en time unna, så det blir sikkert en tur dit over noen dager.
Ting jeg tenker vi finner på: Lekeland, turer med bæresele/sjal/vogn, badeland (her må nok jeg og baby stå over, da), dagstur til Sverige etc.
Alt med forebehold, orker ikke å føle at vi må være så himla aktiv..
Siden du bor i trøndelag kan jo trampolinepark i trheim være aktuelt for 5-åringen din, Rypetoppen er sikkert suverent, Namsskogan familiepark.

Ja, Namsskogan skal vi til - er der en tur hvert år :-) er jo rolig og fint der, så passer bra med babyen i vogna. Rypetoppen har vi snakket om lenge, men har lyst til å være med å klatre vi også, og er nok ikke så lett å ha med babyen dit [emoji28] Rush i Trondheim ser jeg for meg har verre støynivå enn lekeland [emoji23][emoji23][emoji23]

Vi har familie og venner i nabolaget som er hjemme i sommer, så skal alltids finne på litt forskjellig. Men er mest at man blir lei av å være inne om det ikke blir så fint vær.

Vi har ikke barnehageplass til snuppa på tre, så hun er hjemme med oss. [emoji4] Fra og med i dag er alle de fire store hjemme også. Vi gleder oss vi, ingenting vi må rekke, late dager og masse kos.

Veldig glad for at barnehagen lot oss ta de 3 obligatoriske ukene i månedsskiftet mai/juni, så vi var ferdige til denne uka, når terminen min er i mnd-skiftet juni/juli og vi ikke har familie i nærheten. Hun skal være i bhg hele sommer :) :) :)

Etter 5 mnd med 20 timer skriking i døgnet sist tør vi ikke annet heller. Ver at barseltida for vår del kan være kjempetøff. Da har storesøster det bedre i bhg.

Forhåpentligvis går det jo bra uansett

Her stenger barnehagen i fellesferien, så er ikke mulig å ha han der nå i juli. Uansett vil jeg jo helst ha han hjemme når vi andre har fri. Pappaen skal ha ferie etter sine to uker fri etter fødselen, så vi blir to voksne hjemme :-) skal nok gå bra bare vi ikke får en kolikk-baby [emoji85] men må ha litt aktiviteter i bakhånd for en energisk femåring!

Her stenger barnehagen i fellesferien, så er ikke mulig å ha han der nå i juli. Uansett vil jeg jo helst ha han hjemme når vi andre har fri. Pappaen skal ha ferie etter sine to uker fri etter fødselen, så vi blir to voksne hjemme :) skal nok gå bra bare vi ikke får en kolikk-baby [emoji85] men må ha litt aktiviteter i bakhånd for en energisk femåring!
Mannen min tok tre uker ferie da jenta vår var hjemme så vi var hjemme alle tre :) men jeg har jo vært i veldig dårlig form, kan nesten ikke gå (var derfor han tok ferie alle tre ukene, for jeg klarer ikke være alene med henne en hel dag nå)
Var hjemme, holdt på i hagen, kjørte på små utflukter. Koste oss masse for det da. En tur på lekeplassen (der jeg satt på en benk og så på, mens mannen min løp rundt) de fleste formiddagene når vi ikke skulle på tur for eksempel. Vi måtte ut hver dag. Inne gå hun på veggen. Men tre uker fri fra bhg er litt lenge for jenta vår, for hun er ekstremt energisk og aktiv. Og i trassalderen dessuten Det er en fulltidsjobb å være hjemme med henne :P

Jeg blir hjemme alene med 3 små nå som vår åpne barnehage tok ferie fra i går:(
Mannen var bare med meg de få dagene på sykehuset. Han tar ikke sine 14 dager, og sommerferie blir det ikke før slutten av august eller september. Ser for meg at jeg skal ha hendene mine fulle :knegg:
De to store ungdommene er hos typene sine. Pluss hun eldste jobber enda. Og reiser til Faren når hun går på ferie. 14 åringen er opptatt med sitt venner ol.
Snart 2 åringen, og snart 4 åringen må aktivisere med noe som kommer an på været, og mine krefter :smiley-ashamed004
Kjendte det var hardt, og gå i fra barnehagen i går, og tenkte hva skal vi fulle de neste ukene med fra nå :confused:
Hadde virkelig en diger klump i magen.
Greit, og ha noe fast 4 ganger i uka minst liksom :happy:
Jaja Mannen er hjemme i helgene i alle fall:cool:

Mannen var bare med meg de få dagene på sykehuset. Han tar ikke sine 14 dager, og sommerferie blir det ikke før slutten av august eller september. Ser for meg at jeg skal ha hendene mine fulle :knegg:
De to store ungdommene er hos typene sine. Pluss hun eldste jobber enda. Og reiser til Faren når hun går på ferie. 14 åringen er opptatt med sitt venner ol.
Snart 2 åringen, og snart 4 åringen må aktivisere med noe som kommer an på været, og mine krefter :smiley-ashamed004
Kjendte det var hardt, og gå i fra barnehagen i går, og tenkte hva skal vi fulle de neste ukene med fra nå :confused:

Hvorfor skal ikke mannen være hjemme da? Høres slitsomt ut ja [emoji53]

Her tar vi fire uker ferie alle sammen fra midten av juli. Håper på fint vær så vi kan dra på stranda og være mye ute. Men ikke så varmt at det blir for varmt for lillesøster [emoji28]

Ellers skal vi nok en tur eller to på hytta og på Hunderfossen/Lilleputthammer. Håper det går fint med lillesøster i vogn, så får storebror (3,5) brukt energi og kosa seg [emoji4]

Her tar vi fire uker ferie alle sammen fra midten av juli. Håper på fint vær så vi kan dra på stranda og være mye ute. Men ikke så varmt at det blir for varmt for lillesøster [emoji28]

Ellers skal vi nok en tur eller to på hytta og på Hunderfossen/Lilleputthammer. Håper det går fint med lillesøster i vogn, så får storebror (3,5) brukt energi og kosa seg [emoji4]

Har tenkt på om vi skal prøve et par-tre dager i Hunderfossen [emoji4]

Huff! Høres slitsomt ut! Du må be om litt hjelp fra dem som kan hjelpe deg. Hvorfor kunne han ikke ta 14 dager hjemme? Kan besteforeldre eller noen andre aktivisere 2-åringen og/eller 4-åringen litt innimellom? Eller evt. betale en hyggelig ungdom dere kjenner eller blir kjent med for å være litt barnevakt innimellom. Vi har en sånn 17-åring. Hun henter i barnehagen de to dagene i uka jeg egentlig skal hente nå, fordi jeg ikke kan gå. Betaler henne 100 kr for å hente i bhg. Og om hun er barnevakt får hun også 100kr/timen. Hun var det et par timer forrige uke. Tok med seg 3-åringen på lekeplassen. Var veldig fint for alle (hun holdt på å gå på veggen etter snart 3 uker ferie). Vi har også avtalt at vi ringer henne om vi plutselig må på sykehuset.

Huff! Høres slitsomt ut! Du må be om litt hjelp fra dem som kan hjelpe deg. Hvorfor kunne han ikke ta 14 dager hjemme? Kan besteforeldre eller noen andre aktivisere 2-åringen og/eller 4-åringen litt innimellom? Eller evt. betale en hyggelig ungdom dere kjenner eller blir kjent med for å være litt barnevakt innimellom. Vi har en sånn 17-åring. Hun henter i barnehagen de to dagene i uka jeg egentlig skal hente nå, fordi jeg ikke kan gå. Betaler henne 100 kr for å hente i bhg. Og om hun er barnevakt får hun også 100kr/timen. Hun var det et par timer forrige uke. Tok med seg 3-åringen på lekeplassen. Var veldig fint for alle (hun holdt på å gå på veggen etter snart 3 uker ferie). Vi har også avtalt at vi ringer henne om vi plutselig må på sykehuset.

Mannen er vikar. Vikariatet går ut nå, men han håper og få fortsette. Det har blitt forlenget flere ganger allerede. Han gir alt, og ønsker seg fast stilling. Han vet det er mye, og gjøre nå, og manko på folk med hans erfaring pga mye sykemeldinger osv.
Derfor gjør han alt til det beste, for arbeidsplassen noe jeg var innforstått med i god tid før fødsel.

Foreldrene mine med flere drar til varmere strøk, for 14 dager i morgen :) Men jeg klarer meg.
Må bare gjøre det beste utav dagene.
Jeg har ikke noen potensielle passepiker jeg kan betale, men man takler det man må heldigvis. Blir bare tidlige kvelder, og grytidlige morgener :p

Mannen er vikar. Vikariatet går ut nå, men han håper og få fortsette. Det har blitt forlenget flere ganger allerede. Han gir alt, og ønsker seg fast stilling. Han vet det er mye, og gjøre nå, og manko på folk med hans erfaring pga mye sykemeldinger osv.
Derfor gjør han alt til det beste, for arbeidsplassen noe jeg var innforstått med i god tid før fødsel.

Foreldrene mine med flere drar til varmere strøk, for 14 dager i morgen :) Men jeg klarer meg.
Må bare gjøre det beste utav dagene.
Jeg har ikke noen potensielle passepiker jeg kan betale, men man takler det man må heldigvis. Blir bare tidlige kvelder, og grytidlige morgener :p
Er så imponert av deg! Jeg synes du er kjempeflink og takler ting på en utmerket måte. Alltid så positiv og masse pågangsvilje. Et eksempel til etterfølge :) ❤️❤️❤️

Men ta vare på deg selv også og be om hjelp om du behøver det da!

Jeg blir hjemme en uke alene med baby og en på 3 år. Ellers skal vi alle 4 ha 3 uker ferie sammen. Vi skal en uke til Mallorca, ellers bjørneparken og kanskje Lilleputthammer. Ellers være mest mulig ute. Må ta det som det kommer. Babyen som er sjefen;-)

Her har 8åringen 2 mnd fri, men han er sammen med venner og styrer dager hvor vi bare er hjemme selv. 5 åringen skal ha 3 uke fri fra barnehagen (mannen skal også ha de 3 ukene), men får kortere dager og sikkert noen dager fri utove de 3 ukene.

Her er skolefrien starta og vi har ikke sommer sfo.
Blir desverre ikke så mye reising i år, men heldivis er det 5 andre unger på gården p kose seg med.
Alt som mangler er at finværet må komme tilbake så de kan få bruke bassenget igjen

Back
Topp