Ferieplanlegging?

Laufey

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julibarna 2019
Sensommerbarna 2019
Maiskolbene 2023 :-)
Jeg er egentlig en person som liker å planlegge i god tid, og det jeg liker best er å reise vekk.
Men denne vinteren og våren har det jo bare vært fokus på IVF, så ingenting er planlagt.

Hvordan gjør man det egentlig med planlegging av slikt, når man samtidig er fullstendig avhengig av at sykehuset har kapasitet? Tenker f.eks på mai måned, som er full av røde dager og muligheter for langhelg.
Innsett i naturlig syklus må jo være kjempeskummelt i mai, alle mulighetene for at det blir avbrutt?

Da vi bare prøvde vanlig var det jo ikke nøye, så lenge vi befant oss på samme plass rundt EL var det jo greit. Men tørr vi planlegge ukene i august/september som vi har snakket om? Langhelga i mai? Bryllupene i sommer? Det er jo kanskje ikke verre enn å vente en måned ekstra og håpe sykehuset har plass da, men igjen så har vi alt på i flere år, og vi blir jo ikke yngre...

Hvordan tenker dere? Hvis man har barn som har ferie på gitte tidspunkt er det kanskje mer lagt, men vi har full frihet til å ta ferie når det passer oss, så prøver å unngå fellesferien..

Tror jeg ville ha hørt med sykehuset når dere Kan regne med å komme inn og så planlagt ferie utenom det. Ellers kan dere jo høre når avdelingen er sommerstengt og reise bort da. Lykke til!

Jeg tror det er viktig å ta vare på seg selv og forholdet, særlig når man holder på med IVF prosessen. Man vet aldri hvor lenge man blir værende på dennne karusellen og det er viktig å huske at man skal leve også :) I starten var jeg veldig redd for å planlegge turer og slikt, men nå tenker jeg som så at en tur kun er bra for meg og noe ivf klinikken må kunne jobbe rundt, om det skulle kollidere. Til nå har det ikke kollidert og det har bare resultert i kjekke minner og ett pusterom i alt det utfordrende :)
Og om vi skulle lykkes, er det jo ingen garanti for at gravidformen tillater meg å farte rundt, men da tenker jeg at jeg med glede kan avlyse :D
Gjør det som er riktig for deg :)

Back
Topp