Ferieplaner

Gravid82

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Har dere planlagt noe ferie isommer og hva skal dere evt gjøre?[emoji3]

Selv har jeg såååå lyst til syden men har aldri reist til utlandet med en baby før og ser for meg det kan bli mye ekstrajobb (tenker da på koning av flasker, mat til lille osv) Noen som har erfaring med dette?
Lille får mest mme (ammer kun på natta) samt litt grøt på kvelden pr.dags dato[emoji3]
 
Vi tar «Norges-ferie» i år, så drar vi en tur til Spania i september, mens vi har felles permisjon. Ser for meg det blir alt for varmt for en liten baby i juni/august og dermed litt slitsomt. Men det kommer vel også litt an på hvor man drar [emoji4]
 
Ingen erfaring, men har bestilt tur til Mallorca i begynnelsen av september.

Har bestilt all inclusive, hotellrom med hage slik at vi slipper å ta vognen opp og ned trapper, kjøkken, seng til baby, spisestol, osv.

Vi har mam flasker som kan steriliseres i mikro, tar med reisevannkoker og kjøper flaskevann som vi koker for å blande med pulver. Tar sikkert med noe ferdigblandet og i tilfellet.

Har tenkt å kjøpe babyen yoyo vogn for å ha med og uv-telt.
 
Vi ønsker ikke en typisk sommerferie da vi ikke ønsker å pådra oss eller den minste unødvendig stress, så ferietur får vente til neste sommer :)
Men en helgetur hit og dit vi ønsker og rekker i Norge må vi få til før å finne på noe med storebror :)
 
Jeg skal føde i juni, så det blir norsk sommer på oss i år. Kanskje vi fpr til litt hytteturer til Sørlandet. Vet ikke hvor lett det er å reise med en nyfødt? På biltur feks? Går vel kanskje greit?
 
Vi skal tilbringe 4 uker i Norge. Bor mest hos familie men har bestilt campinghytte noen dager også. Og så vurderer vi ei uke i Portland og Seattle i august.
 
Ååå skulle ønske jeg kunne reise til Seattle. Var hjembyen min i 10 år, savner den byen [emoji22]

Hørt så mye bra om både Portland og Seattle, stått på lista lenge! Mannen har vært der på jobb flere ganger, men ikke hatt tid til å være særlig turist. Han skal dit igjen denne uka.
Bestekompisen til eldstejenta flyttet til Seattle forrige sommer så vi håper å kunne besøke de.

Spørsmålet er om vi egentlig orker en tur til etter norgesferien. Blir litt annerledes nå med en liten en og ikke bare de to eldste som er ganske så reisevante.
 
Vi blir i Norge i sommer, før vi drar på tre måneders backpacking/permisjonsferie «jorden rundt» fra september til jul. Litt usikker på om vi skal pakke i store duffelbager eller ryggsekk, men tenker å ha med babyzen yoyo og strand/UV-telt og badetøy med UV-filter og myggspray hjemmefra. Og solkrem. Tar også med en laken/sommerpose som kan bli hans faste «seng» gjennom hele reisen, siden det blir maaaange ulike rom og overnattingssteder. Resten regner jeg med at vi kan finne ganske enkelt der vi drar. Når vi drar er jo mini 8 mnd, så tenker å lage grøt med vann kjøpt i flaske, og ellers la ham spise ferskkuttet frukt og mye nestlé (safe, og det har de i hele overalt). Håper jeg kan opprettholde ammingen frem til vi drar, enklere på busser og fly osv, men om det ikke går må vi bare fikse det med vannkoker for sterilisering av flasker. Men uansett satser jeg på at det går greit, bare man har litt bedre tid enn når man reiser uten barn.
 
Vi skal reise nordover til et bryllup, ellers skal vi være hjemme! Jeg har reist med barn under ett år tidligere og det er ikke noe for meg, så vi skal kanskje prøve en ferietur til varmere strøk neste høst. Et vennepar vil muligens reise sammen med oss, ellers kommer vi til å reise med min mor. Hun elsker å være med lille, så da er det håp om at jeg og sambo kan spise middag sammen alene en kveld:rolleyes: Ellers blir det turer til hytter og familie i nærheten som står på menyen.
 
Vi blir i Norge i sommer, før vi drar på tre måneders backpacking/permisjonsferie «jorden rundt» fra september til jul. Litt usikker på om vi skal pakke i store duffelbager eller ryggsekk, men tenker å ha med babyzen yoyo og strand/UV-telt og badetøy med UV-filter og myggspray hjemmefra. Og solkrem. Tar også med en laken/sommerpose som kan bli hans faste «seng» gjennom hele reisen, siden det blir maaaange ulike rom og overnattingssteder. Resten regner jeg med at vi kan finne ganske enkelt der vi drar. Når vi drar er jo mini 8 mnd, så tenker å lage grøt med vann kjøpt i flaske, og ellers la ham spise ferskkuttet frukt og mye nestlé (safe, og det har de i hele overalt). Håper jeg kan opprettholde ammingen frem til vi drar, enklere på busser og fly osv, men om det ikke går må vi bare fikse det med vannkoker for sterilisering av flasker. Men uansett satser jeg på at det går greit, bare man har litt bedre tid enn når man reiser uten barn.

Etter det jeg har hørt fra venninner, bruker ikke nestle samme oppskrift på sine produkter i Norge som i andre land. Er visst mye sukker i det. Og et par av deres babyer nektet å spise det siden det smakte såpass annerledes. Er ikke 100% sikker på det med sukker siden jeg ikke har sjekket opp i det selv enda.
 
Etter det jeg har hørt fra venninner, bruker ikke nestle samme oppskrift på sine produkter i Norge som i andre land. Er visst mye sukker i det. Og et par av deres babyer nektet å spise det siden det smakte såpass annerledes. Er ikke 100% sikker på det med sukker siden jeg ikke har sjekket opp i det selv enda.

Ok, takk. Veldig greit å vita. Da får vi evt finne noe annet, hvis han ikke vil spise det. Enn så lenge er han et matvrak, så jeg ser for meg at han vil bli strålende fornøyd hvis barnematen inneholder mer sukker. Men om han ikke liker det får det bli frukt og grønnsaker og det andre vi kan finne. Evt grøt og morsmelk og MME. Tviler på at han vil sulte i alle fall. Da spiser han nok heller det som er litt uvant
 
Ok, takk. Veldig greit å vita. Da får vi evt finne noe annet, hvis han ikke vil spise det. Enn så lenge er han et matvrak, så jeg ser for meg at han vil bli strålende fornøyd hvis barnematen inneholder mer sukker. Men om han ikke liker det får det bli frukt og grønnsaker og det andre vi kan finne. Evt grøt og morsmelk og MME. Tviler på at han vil sulte i alle fall. Da spiser han nok heller det som er litt uvant

Jeg hadde heller ikke tenkt tanken og har aldri skjønt hvorfor folk drasser med seg så mye mat til baby på ferietur, helt til de fortalte det. Men greit å vite om [emoji4] Og ja helt enig med deg, tenker at er babyen sulten så spiser de! [emoji4]
 
Jeg hadde heller ikke tenkt tanken og har aldri skjønt hvorfor folk drasser med seg så mye mat til baby på ferietur, helt til de fortalte det. Men greit å vite om [emoji4] Og ja helt enig med deg, tenker at er babyen sulten så spiser de! [emoji4]
Min blir skikkelig sur hvis jeg prøver å gi henne mat når hun begynner å bli sulten, men hun ikke er ferdig å leke. Da er det ikke aktuelt at hun skal spise noe, uansett hvor sulten hun er. Hun vil jo ikke ta brystet, jeg vet hun kan, men hun vil ikke. Så en kveld gikk jeg på å tenkte at hun må jo spise til slutt, så når det hadde gått 4 timer siden forrige flaske, og jeg så hun begynte å bli sulten, så prøvde jeg. Jeg prøvde i 4 timer, før jeg bare måtte gi meg, så hun spiser ikke hvis hun ikke får det som hun vil :p Men det er nå bare min lille stabeis da ;)
 
Vi skal 2 uker til Senja i juni, frøkna blir jo 5 måneder mens vi er der, så er fryktelig spent på flyturen! Og hvordan i all verden skal vi få med oss alt utstyret?? Og hvilket utstyr skal jeg ta med.. Barnevogn? Bilstol? Sterilisator? Babygymmen som hun elsker? :p Huff!
 
Drar 1,5uke til Danmark. Tar den lettvinte veien med båten i fra Bergen. Slik at det blir minst mulig i bil. Har bestilt oss stor leilighet i lalandia[emoji4]

Vi har også snakket litt om Danmark.. har lyst å dra en plass været kanskje er litt mer stabilt enn her, men uten at det blir for varmt for lille [emoji4]
 
Vi har også snakket litt om Danmark.. har lyst å dra en plass været kanskje er litt mer stabilt enn her, men uten at det blir for varmt for lille [emoji4]

Elsker Danmark. Men velg en plass det ikke blåser så mye. Baby og mye vind er ikke så gøy[emoji28]
 
Takk- det hadde ikke jeg tenkt på :eek: er ikke mye kjent i Danmark..hvor kan man regne med minst vind? :p

Er ikke super kjent jeg heller. Men dersom du googler opp plassene dere vurdere før dere bestiller. Finner du ofte fort ut om det er en forblåst plass. Rønbjerg, anbefales ikke. Vet mange liker Ebeltoft[emoji4] vi prøver oss på innlandet denne gangen[emoji4]
 
Back
Topp