Ferieplaner?

millemari

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
Har dere ferieplaner til sommeren?
Her skal vi på tur med campingvognen, satser på ca 3 uker på reise. :)

Skal 2 uker til Danmark. Også veldig lyst til å dra 2 uker til Spania. Men veldig usikker når han da ikke er vaksinert

Skal en uke eller to til trønderlag. Besøke familie, både min og samboers :)
Skal ha base hos svigermor, men kommer til å kjøre en del rundt ;)
Vi kjører oppover, fordi jeg ikke liker å fly og det er praktisk å ha vår bil mens vi er der oppe :D

Har håp om å komme meg til Danmark.
Vi har ikke laget noe plan, så tenker vi tar det litt på sparket.
Kommer oss til Danmark, og blir så mange dager vi syntes det er ok, og Lillegull er fornøyd.
Ellers blir det oppussing av barnerom, samt en uke på hytte i Arendal:)

Jeg ønsker meg noen turer til hytta i helgene, men det blir ikke noe ferie, for mannen min har ikke betalt ferie i år på grunn av ny jobb.

Nei, bare være hjemme å slappe av, mannen får ikke ferie heller da han akkurat har bynt i arbeidstrening :)

Liten uke i ei bitte liten bygd ved Femund der min far har barndomshjemmet sitt, ellers 3 uker i Italia, hvorav 2 uler hos svigers i Milano, og en uke i Toscana.

Liten uke i ei bitte liten bygd ved Femund der min far har barndomshjemmet sitt, ellers 3 uker i Italia, hvorav 2 uler hos svigers i Milano, og en uke i Toscana.
Rekker du å vaksinert baby før du drar?

Rekker du å vaksinert baby før du drar?
Nei, gjorde ikke det med første heller. Da var vi i Spaina da han var 2 mnd, og Italia like etter. For meg er det bare naturlig at vi skal ned til hennes "andre land", så har ikke engang tenkt på vaksine.
Har lest i spebarnsboken, og der står det at når mn reiser til "eksotiske" feriemål og steder som Asia bør man vente til barnet har fått MMR.
Tror ikke det er noen slike anbefalinger for reise innen Europa/EU. Men pass på å ha med helsetrygdekortet, og passe på at barnet er dekket av reiseforsikring.
Er du usikker så spør helsesøster :)
Jeg personlig kommer ikke til å tenke på noe tidlig vaksine for en reise til besteforeldre i Italia.

Men som en liten gyldne regel er det greit å huske på: ta med MME fra Norge om du ikke kjenner til hva du får kjøpt i landet du reiser til, ta med en liten reisevannkoker, bruk kjøpevann, og for lommebokas del: ta med bleier hjemmefra, det er dyrt i andre land :happy:

Skal på hytta en uke, og ellers korte dagsturer hit og dit. Vi bor på et typisk sommersted med strender, båtliv osv., så det gjør ingenting å være mest hjemme. Har også litt oppussing som skal tas.
Til høsten skal vi én mnd til Spania. Da er bebis 4 mnd. :)

Vi skal kanskje en tur på campingen til mamma og pappa i sommer. Jeg, mormor og mini skal to uker til Tyrkia i september, mannen reiser i bryllup i Albania men aner ikke når fordi de ikke helt vet selv når de vil holde bryllup. #umuligåplanlegge :o

Vi skal en langhelg til Amsterdam med min familie. Veldig spent på å reise og fly med baby!
Ellers blir det vel litt besøk her og der, og kose oss hjemme.

Back
Topp