Ferieplaner vs gravid

krølle...

Forumet er livet
August 2018
Utmarsj 2024
Har dere noen planer for ferien? Og er de forenlig med å være på tjukken i første trimester?

Vi er invitert til noen venner på vin og spekemat. Jadda… det går jo fint. :schocked028

I år går det aldeles fint for min del. Vi skal være hjemme, på hytten og en liten bilferie/telting. Kajakker. Bading. Fjellturer. Kortspill. Generelt feriemodus. Hadde planer om klatreparken, men må tenke litt på den nå.

Hadde dette vært i fjor, ville det vært bittelitt krise. Fornøyelsesparker på rekke og rad. Spise ute med storfamilien. Mye vin til maten, og mat som frarådes gravide.

Største utfordringen i sommer blir to uker alene sammen med de tre yngste barna. Uke 6-8. Håper jeg fortsatt er oppegående. :scared007

Her blir det tre ukers campingtur med campingvogn :laughing002 krysser fingrene for at jeg ikke blir dårlig og trøtt å må sove hele ferien.

Vi er alene med barna halve turen, så kommer broren hans m/ familien og er med andre halvddel. De vet at vi prøver, så ikke sånn krise om de får vite at vi er gravide.

Fire uker ferie fra 10 juli, det skal bli fantastisk deilig. Da blir vi hjemme, i nærområdet og i feriehuset til mine foreldre. Deretter er det en liten uke jobb før en uke på Kreta sammen med mann, datter og svigermor. Den kan bli noe utfordrende. Hvordan skal jeg klare å lyge meg unna å ikke spise fetaost? Drikke vin? Og ikke røre salat? Haha herrefred klarer jeg det fortjener jeg en Oscar! ;)

Vi skal på 3-dagers festival nå til uken og Coldplaykonsert neste uke (uke 7-8) og være på feriestedet til svigers i uke 7-9. Vi har ikke tenkt å si noe sånn egentlig men det spørs om det lar seg gjøre. Graviditeten er planlagt men jeg er grønn på graviditet og at kvalmen skulle være så plagsom hadde jeg ikke forestilt meg :wtf:

Skal på ferie med hele svigerfamilien om 3 uker, hafjell og hunderfossen. Er i uke 8 da, og sist runde var kvalmen mom virkelig på topp da :laughing002

Har bare planlagt en hytte- og hotelluke med mann og barn foreløpig. Skal besøke foreldrene mine på slutten av ferien hvis jeg er i form. Blir nok en del småturer, ikke mange uker i strekk. Har skaffet kvalmemedisinresept sånn i tilfelle, men orker ikke tvangsholde graviditeten skjult.

Vi skal en tur til hytta til foreldrene mine, før vi drar oppover til Lofoten i 1,5 uke. Ellers blir det bare å ta ferien som den kommer etter det, har ikke store planer.

Vet ikke helt hvor godt det lar seg gjøre å skjule graviditeten, da både jeg og familien er veldig glad i gin og annen type drikke som man kan kose seg med. Jeg har ikke noe i mot og dele nyheten tidlig, da jeg vet hvor viktig det var for meg med den støtten da det ikke gikk de to første gangene. Samboer derimot vil vente med å fortelle sin mor det. Så vi får se hvordan vi gjør dette.

Vi skal en tur til hytta til foreldrene mine, før vi drar oppover til Lofoten i 1,5 uke. Ellers blir det bare å ta ferien som den kommer etter det, har ikke store planer.

Vet ikke helt hvor godt det lar seg gjøre å skjule graviditeten, da både jeg og familien er veldig glad i gin og annen type drikke som man kan kose seg med. Jeg har ikke noe i mot og dele nyheten tidlig, da jeg vet hvor viktig det var for meg med den støtten da det ikke gikk de to første gangene. Samboer derimot vil vente med å fortelle sin mor det. Så vi får se hvordan vi gjør dette.
Har samme erfaring. Jeg klarer jo ikke skjule det i det hele tatt da, fordi jeg spyr så tidlig. Har uansett en jobb hvor jeg må ut av deler av virksomheten fra dag1, så vanskelig å holde skjult. Opplevde også at det var godt at folk visste de gangene det ikke gikk bra. Man blir alltid litt nedfor, selv om man vet det er vanlig. Planene for fremtiden legges veldig raskt etter funn av to streker…

Har samme erfaring. Jeg klarer jo ikke skjule det i det hele tatt da, fordi jeg spyr så tidlig. Har uansett en jobb hvor jeg må ut av deler av virksomheten fra dag1, så vanskelig å holde skjult. Opplevde også at det var godt at folk visste de gangene det ikke gikk bra. Man blir alltid litt nedfor, selv om man vet det er vanlig. Planene for fremtiden legges veldig raskt etter funn av to streker…
Off, ja. De to forrige gangene jeg har vært gravid så begynte jeg å kaste opp (10-15 ganger dagen) på ikm dagen. Og det er to dager til. Er allerede kvalm, så spent på hvor lang tid det går..

Det er så vanskelig å pakke i den fasen hvor man ennå ikke har mage, men er oppblåst som fy! Aner ikke hva jeg skal ha med meg på tur. Pakkingen blir et helvete.

Back
Topp