Ferieplaner i juli

Missy95

Elsker forumet
Julikulene 2020
Hei.

Vi har nettopp vært så heldige at vi har fått noen positive tester, så våger meg å flytte inn hit. Tankene er helt kaos nå og jeg er så glad, men samtidig nesten litt overveldet på en positiv måte. Som sagt, tankene er kaos så trenger noen råd fra dere:

Slik det ser ut nå er termin 10 juli 2020. For noen måneder sider bestilte vi tur til Kristiansand dyrepark med Kaptein Sabeltann show i siste uka i juli. Hva hadde dere gjort med denne ferien?

1) Prøvd å få med en barnevakt mens du og mannen og eldste fikk 2-3 timer alene på show. (Min mor feirer rundt tall i 2020, så ikke helt underlig å få f.eks. På spandert et par dager der nede).

2) kun en forelder drar med eldste på show.

3) avlyser hele turen.

Hva hadde dere gjort? Eventuelt andre alternativer jeg ikke har sett på enda.
 
Vi er litt i samme båt selv.

Vi har kjøpt Rammstein på Granåsen-biletter, men det er så kort tid etter termin at hvis nurket i magen holder seg til uke 12, så gir vi bort bilettene. Er jo sjangs også for at man går over tiden også, og da blir iallefall konserten ødelagt.

Men dette er vår første så vi aner ikke hvor mye tid vi trenger før vi er klare til å gjøre noe igjen. Men sommerplanene for 2020 er kun baby til nå.
 
Gratulerer med positiv test! :) Og velkommen til Juligruppa!

Jeg ville nok ha planlagt å sende bare én forelder. Man vet jo ikke hvordan fødsel og barseltid blir, ei eller om man går mye over tiden. Vet ikke hvor langt unna dere bor dyreparken, men hvis kjøreturen er lang så hadde jeg i hvert fall ikke vurdert det. Men det er meg da :)

Uansett hadde jeg nok ikke bestilt billetter til for eksempel mormor. Da kunne man jo risikere å sitte der med ikke bare én, men to billetter for mye.
 
Jeg hadde nok avlyst turen og gjort noe gøy med eldste litt tidlig på sommeren eller noe i høstferien :)

Å ha store planer rundt barsel er ikke noe som frister hos meg hvertfall, da man ikke vet hvordan formen er.
 
Hei.

Vi har nettopp vært så heldige at vi har fått noen positive tester, så våger meg å flytte inn hit. Tankene er helt kaos nå og jeg er så glad, men samtidig nesten litt overveldet på en positiv måte. Som sagt, tankene er kaos så trenger noen råd fra dere:

Slik det ser ut nå er termin 10 juli 2020. For noen måneder sider bestilte vi tur til Kristiansand dyrepark med Kaptein Sabeltann show i siste uka i juli. Hva hadde dere gjort med denne ferien?

1) Prøvd å få med en barnevakt mens du og mannen og eldste fikk 2-3 timer alene på show. (Min mor feirer rundt tall i 2020, så ikke helt underlig å få f.eks. På spandert et par dager der nede).

2) kun en forelder drar med eldste på show.

3) avlyser hele turen.

Hva hadde dere gjort? Eventuelt andre alternativer jeg ikke har sett på enda.

Ville planlagt at pappa og eldstemann drar og kanskje mormor kan være hjemme sammen med deg og den lille. Så er du sikker på å ha noen der i tilfelle rottefella ☺️
 
Snakket litt med mannen om det. Fortsatt usikre på hva vi gjør, siden vi tenker i så fall at alle burde dra til Kristiansand i så fall siden vi bor i Oslo. Men vi får se, heller veldig mot ideen om å avlyse og heller finne på noe tidligere akkurat nå!
 
Jeg tenker tilbake på tiden rett før og etter fødsel sist. Jeg hadde aldri i verden orket å dra til Kristiansand (eller andre ferier) med en nyfødt hvertfall :p en så liten bebis uten spesielt godt immunforsvar og så mye folk..nei..da vil jeg være hjemme, hehe. Også med tanke på lite søvn og mye følelser. Alle er sikkert ikke sånn da, men her blir det (forhåpentligvis) kun baby i sommer :)
 
Dersom alt går fint (termin ca 30. Juni) tenker jeg at vi drar alle sammen på telttur til sørlandet et par uker i slutten av juli/begynnelsen av august :) jeg hadde avvenet og sett ann form og tatt det litt på sparket :)
 
Vi hadde nok gjennomført og tatt med besteforeldrene men nå vet vi litt hva vi går til og flinke til å tilpasse situasjonen. Vært på ferie med nyfødt og søsken før og synes det var fin avkobling fra hverdagen.
 
Hei.

Vi har nettopp vært så heldige at vi har fått noen positive tester, så våger meg å flytte inn hit. Tankene er helt kaos nå og jeg er så glad, men samtidig nesten litt overveldet på en positiv måte. Som sagt, tankene er kaos så trenger noen råd fra dere:

Slik det ser ut nå er termin 10 juli 2020. For noen måneder sider bestilte vi tur til Kristiansand dyrepark med Kaptein Sabeltann show i siste uka i juli. Hva hadde dere gjort med denne ferien?

1) Prøvd å få med en barnevakt mens du og mannen og eldste fikk 2-3 timer alene på show. (Min mor feirer rundt tall i 2020, så ikke helt underlig å få f.eks. På spandert et par dager der nede).

2) kun en forelder drar med eldste på show.

3) avlyser hele turen.

Hva hadde dere gjort? Eventuelt andre alternativer jeg ikke har sett på enda.
Landet du på noe her? :happy:
 
Snakket litt med mannen om det. Fortsatt usikre på hva vi gjør, siden vi tenker i så fall at alle burde dra til Kristiansand i så fall siden vi bor i Oslo. Men vi får se, heller veldig mot ideen om å avlyse og heller finne på noe tidligere akkurat nå!
Dere har ikke mulighet til å dra før skoleferien starter da, noenlunde god tid før termin? Det gjorde vi for et par år siden og det var helt herlig. Lite folk i parken:)
Hvis ikke det er aktuelt og eldste vet om turen enda så hadde jeg gjerne avlyst det og tatt det igjen senere.
Vår eldste sier han gleder seg sånn til å reise til Spania neste år, noe vi har sagt at vi skal for da står huset vårt klart, men det blir ikke til sommeren iallfall for her kommer mest sannsynlig en uplanlagt nr 3 i mai ;) men vi tenker da å utsette turen til høsten hvis alt står bra til :)
 
Dere har ikke mulighet til å dra før skoleferien starter da, noenlunde god tid før termin? Det gjorde vi for et par år siden og det var helt herlig. Lite folk i parken:)
Hvis ikke det er aktuelt og eldste vet om turen enda så hadde jeg gjerne avlyst det og tatt det igjen senere.
Vår eldste sier han gleder seg sånn til å reise til Spania neste år, noe vi har sagt at vi skal for da står huset vårt klart, men det blir ikke til sommeren iallfall for her kommer mest sannsynlig en uplanlagt nr 3 i mai ;) men vi tenker da å utsette turen til høsten hvis alt står bra til :)
Usikkert da jeg skriver bachelor til våren. Det som er spesielt med reisen til kristiansand var at vi har billetter på Sabeltann Show :hilarious:
 
Back
Topp