Feriepenger/permisjon

Pia84

Forelsket i forumet
Hei jenter, jeg har ett spørsmål jeg håper noen av dere kan svare på.

I juni får jeg feriepenger i stedet for lønn, som normalt.
Jeg tenker å ta ferie i august/sept. vil ja da få permisjonspenger som "normalt" eller må jeg spare penger fra juni??? Men det blir jo ikke store summen så får jo ikke egentlig spart noe som helst...

Når jeg jobber vil jeg jo få vanlig lønn selv om jeg har ferie.
Noen som har noen anelse om hvordan dette fungerer. Spess med tanke på at jeg ikke er sikker  på om jeg har noen jobb etter 1 juli..

Mener du får både feriepenger, siden jobben utbetaler de da uansett.. Og så får du vel permpenger også, så du må ta vare på feriepengene dine til du tar ut ferie.. For da får du ikke permpenger[:D] Mener jeg da[;)]

Stemmer du får begge eler da, men i tiden du har satt opp ferie får du ikke utbetalt permisjonspenger. Siden du da skal ha ferie å får feriepenger... Så friepengene burde du da spare til du skal ha ferie...

Så da taper jeg altså på å ta ferie i år da???

for feriepengene er jo i stedet for lønn i juni, og normalt får man da vanlig lønn resten av året, selv om man har ferie!
Men hvis ikke det gjelder perm. penger, har  jeg jo ikke råd til å ta ferie da:(

ORIGINAL: Pia84

for feriepengene er jo i stedet for lønn i juni, og normalt får man da vanlig lønn resten av året, selv om man har ferie!
Men hvis ikke det gjelder perm. penger, har  jeg jo ikke råd til å ta ferie da:(

Du taper ikke på å ta feri nei. Du må bare holde av pengene siden du får både feriepenger og foreldrepenger i samme mnd[;)] Vanligvis ville du vel kun fått feriepenger, og ikke lønn.. Nå får du begge deler. Feriepenger pluss foreldrepenger. Så når du skal ta ut ferien din, så bruker du feriepengene dine, slik du ellers ville gjort. Men da får du ikke "lønn" (foreldrepenger)

ORIGINAL: Ljiljana

ORIGINAL: Pia84

Du taper ikke på å ta feri nei. Du må bare holde av pengene siden du får både feriepenger og foreldrepenger i samme mnd[;)] Vanligvis ville du vel kun fått feriepenger, og ikke lønn.. Nå får du begge deler. Feriepenger pluss foreldrepenger. Så når du skal ta ut ferien din, så bruker du feriepengene dine, slik du ellers ville gjort. Men da får du ikke "lønn" (foreldrepenger)

Sign [;)]

Aha, så jeg får liksom "dobbelt opp" i juni??
da skal det jo gå bra!

Tusen takk for hjelpen jenter

Back
Topp