Feriepenger og foreldrepenger

Kjenner jeg ble skikkelig provosert av dette, de oppmuntrer jo og vil jo folk skal få flere barn. Mener man skal jo ikke " tape" økonomisk på det.
Nei, men å få barn er uansett et økonomisk tapsprosjekt.

Jeg er kommuneansatt og snakket med sjefen angående dette med feriepenger/permisjon. Jeg får ikke foreldrepenger da, får vanlig lønn. Å hun sa at jeg kan utsette mine 5 ferieuker til neste år, jeg må bare søke om det (de på lønn/personal sa at det går fint). Så da regner jeg med at jeg får både feriepenger og lønn i juni, samt ti uker ferie til neste år [emoji4]

Jeg jobber i en offentlig bedrift, og det samme har de sagt der :)

Nei, men å få barn er uansett et økonomisk tapsprosjekt.

Hehe det er man da fullstendig klar over ;) men at man ikke får feriepenger det visste jeg faktisk ikke, og JEG syntes det blir feil. Men full forståelse for at du og andre syntes det er heilt greit :happy:

Hehe det er man da fullstendig klar over ;) men at man ikke får feriepenger det visste jeg faktisk ikke, og JEG syntes det blir feil. Men full forståelse for at du og andre syntes det er heilt greit :happy:
Jeg synes også det da jeg fant det ut for noen år siden. Men nå har jeg bare akseptert det, vi har det så bra i Norge uansett.

Jeg ble satt frem en uke og en dag. Søke jeg da søke om penger en uke før? Har jo legetime i uke 26 (nå 27), burde jeg få fremskyndet den hvis det går an?

Jeg ble satt frem en uke og en dag. Søke jeg da søke om penger en uke før? Har jo legetime i uke 26 (nå 27), burde jeg få fremskyndet den hvis det går an?
Du skal søke basert på oppdatert termin ja.

Hvor lang tid i forveien søker man om foreldrepenger ?

Back
Topp