Feriepenger fra NAV

Opsideisi

Elsker forumet
Noen som har fått det enda?

Får man ikke bare feriepenger for å ha vært sykemeldt da?
Har heller ikke fått.

ikke kommet her enda... men spennede å se hvor mye(lite)det er :)

Enn hvis man var sykemeldt første delen og i permisjon andre delen? Får man feriepenger for bare permisjonen eller får man for begge, og hvis det er begge, får man for 12-15 uker på begge eller blir det delt opp på 2... oi, det ble rotete, hehe [:D]

ORIGINAL: *Plomma*

Gikk sykemeldt før jeg gikk ut i perm og får feriepenger for sykepengene og ferie penger for foreldre pengene, sto hvertfall det på slippene jeg fikk fra nav tidligere[:D]

Ok, det er jo bra. var også sykemeldt fram til fødsel..

venter spent på feriepenger jeg også, lurer på hva jeg får!

ORIGINAL: Vaffelrøra

Gikk sykemeldt før jeg gikk ut i perm og får feriepenger for sykepengene og ferie penger for foreldre pengene, sto hvertfall det på slippene jeg fikk fra nav tidligere[:D]

Ok, det er jo bra. var også sykemeldt fram til fødsel..

Vi e jo blods-søstre æ å du[;)] Vi leve likt[:D] 

[;)]

ORIGINAL: smash

Får man ikke bare feriepenger for å ha vært sykemeldt da?
Har heller ikke fått.

Har du mottatt sykepenger fra folketrygden, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av sykepengene. Det ytes likevel bare feriepenger for de første 48 sykepengedagene i opptjeningsåret.

Har du mottatt foreldrepenger ved fødsel eller adopsjon fra folketrygden, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av ytelsene. Det ytes likevel bare feriepenger for de første 12 eller 15 ukene av stønadsperioden (12 uker ved 100 prosent uttak og 15 uker ved 80 prosent uttak).

Feriepengene utgjør 10,2 prosent av det som er utbetalt i foreldrepenger for de første 12 eller 15 ukene

Dersom stønadsperioden går fra et kalenderår til neste - for eksempel fra 2007 til 2008 - vil du i 2008 få utbetalt feriepenger av de ukene du har tatt i 2007. Feriepenger for stønadsperioden i 2008 utbetales i 2009, dog ikke utover 12 eller 15 uker.

ORIGINAL: modo

nei, men har hørt de kommer i slutten av mai!!![;)]
håper det stemmer....

leste nettopp på nav sine sider, at de skal være på konto senest fredag 29.mai!![:D]

joho !!! Drar til hellas til helga og trenger litt ja , rett og slett FERIE penger !

Så herlig da,,,, det ville si da at Vi får 10,2% av det vi fikk per mnd i 4mnd da???

jepp !

Innen freddan hvis de andre har rett !

Back
Topp