feriepenga

elispk

Elsker forumet
noen som vet om vi som får permisjonspenger får i tillegg feriepenger??

da må du ta ut ferien! lurt å gjøre det når mannen har pappa perm.

min mann tar pappa perm i sept. og da tar ejg ferie, så får vi begge utbetalt. [;)]

Har du opptjente feriepenger tilgode fra i fjor får du selvfølgelig utbetalt feriepenger. Men det stemmer vel at ferien må taes ut.
Det er jo også med på å forlenge permisjonstiden:-)

Dette skjønte jeg ikke helt..
Må man ta ut ferie? Jeg får utbetalt feriepenger fra xarbeidsgiver i juni... Får vel permisjonspenger alikevell?
Jeg ble fri for jobb i fjor høst. Har ikke opparbeidet meg så mye feriepenger... Må jeg ta ferie?

du må ta ut ferie for å få feriepenger...

Hvis du ikke jobber der lengre, så skulle du fått ferie pengene i januar mener jeg.Hvis du ikke jobber der, så tror jeg ikke du må ta ut ferie. jeg fikk ferie pengene fra aetat i januar

ORIGINAL: Mariannek

Må man ta ut ferie? Jeg får utbetalt feriepenger fra xarbeidsgiver i juni... Får vel permisjonspenger alikevell?
Jeg ble fri for jobb i fjor høst. Har ikke opparbeidet meg så mye feriepenger... Må jeg ta ferie?

Hvis du har sluttet så får du jo feriepenger som vanlig i juni. Man kan også få de ved sluttoppgjør, men da må man skatte av de som all annen skattbar inntekt. Derfor er det mange som venter til påfølgende år med å få de utbetalt.

ORIGINAL: Bollapinnsvin

ORIGINAL: Mariannek

Hvis du har sluttet så får du jo feriepenger som vanlig i juni. Man kan også få de ved sluttoppgjør, men da må man skatte av de som all annen skattbar inntekt. Derfor er det mange som venter til påfølgende år med å få de utbetalt.

Men dette har vel ingen påvirking på permisjons pengene? Slik at jeg MÅ ta ut ferie nei?

Nei, du må ikke det. jeg tok ikke ut ferie da jeg fikk Ine. men ferie pengene kom

Feriepenger er noe du har opptjent fra i fjor, helt uavhengig om du tar ferie i år.
Men som noen sier kan det være lurt og ta ferie for da forlenger du permisjonen med tilsvarende. Ring NAV om noe er uklart [:D]

Back
Topp