anetteee84
Flørter med forumet
Hei. Har 5 uker ferie i år, ikke brukt noe enda. Jeg får overført 2 uker til neste år. Hvordan gjør dere det ? Kan jo ta ferie i permisjonen i år.. ? Litt dumt å bare ta ferie fordi jeg må...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja er jo greit å forlenge permisjonen.. Sjefen min sa jeg måtte ta ferie før permisjonen, noe jeg mente ikke stemte !anetteee84 skrev:
Arbeidsgiver kan ikke uten arbeidstakers samtykke legge ferie til permisjonstid hvor det ytes foreldrepenger etter folketrygdloven §§ 14-1 til 14-15. Det samme gjelder under permisjon som fedre og andre omsorgspersoner har i tilknytning til fødsel i medhold av arbeidsmiljøloven § 12-3 første ledd.
Arbeidstaker kan kreve å avvikle lovbestemt ferie i løpet av permisjonstid hvor det ytes foreldrepenger etter folketrygdloven §§ 14-9 og 14-16.
Faller permisjonstid som nevnt i første ledd sammen med allerede fastsatt ferie, kan arbeidstaker kreve utsettelse av de virkedager ferie som er blitt omfattet av permisjonstiden.
Jeg forlenger også permisjonen med ferie, men det kan være viktig å huske på at vi kun kan ta ut 21 dager per kalenderår mens vi er i permisjon. PS: Dette er oppgitt på NAV sine sider.FIFI Forglemmegei skrev:
Så jeg har skrevet opp 21 feriedager i 2012 og resten av feriedagene har jeg satt opp på 2013. På min jobb har vi 25 feriedager per år.
Slik jeg skjønner på NAV nå så har man ikke lov å forlenge permisjonen lenger enn 21 dager med ferie. De siste 4 dagene må man avtale med arbeidsgiver å ta ut før pemisjon eller få overført til neste år.. Jeg synes dette virkelig er tullete fra NAV da de aller fleste har 25 dager med ferie..Skinnende Perle skrev:
Merker jeg blir frustrert og sint av dette NAV tullet
Slik jeg skjønner på NAV nå så har man ikke lov å forlenge permisjonen lenger enn 21 dager med ferie. De siste 4 dagene må man avtale med arbeidsgiver å ta ut før pemisjon eller få overført til neste år.. Jeg synes dette virkelig er tullete fra NAV da de aller fleste har 25 dager med ferie..Skinnende Perle skrev:
Merker jeg blir frustrert og sint av dette NAV tullet