Ferie!

majea

Glad i forumet
Er det noen som vet om man opptjener ferie/feriepenger mens man er i barselpermisjon??[8|]
Jeg går ut i permisjon 8.mai 2007 og lurer på om jeg har krav på noe ferie neste år når jeg skal begynne å jobbe igjen?
Håper noen skjønner hva jeg mener og vet noe om dette[:)]

Ja det har du det fikk æ beskjed om at æ hadde krav på det,men for min del så e æ tebake i arb så seint på året at æ får ferien innbakt i permisjons tia,men spørr hos nav vest du e usikker

Ja det har du rett på. De aller fleste velger å ta ferie når
pappaen tar permisjon, så kan begge være hjemme. (men
kun han får foreldrepenger da) Velger du 100% permisjon får
du feriepenger for de første 15 ukene og velger du 80% perm
får du feriepenger for de første 12 ukene. [:)]

Tusen takk for svar[:D]Godt vi har disse sidene så vi kan spørre hverandre altså[;)]

Jeg visste heller ikke at man har rett på ferie etter endt permisjon.Sånn som j da har flyttet over 4 uker ferie fra i fjor som j tar nå snart etter ferdig permisjon men hvordan stiller det seg med ferien i år da?Har vel rett på den fordi?

Så du skal ta ferien fra ifjor nå, etter permisjonen?
Du får jo da de ferieukene + ferieukene du har opptjent
i permisjonstiden... Mister ikke de for det [8|] Nei, det går
ikke an. [:D]

Ja skal ta den ferien etter permisjonen.Skal sjekke opp med Nav om j har rett på ferien i år,ringte i dag men er ikke lett å få tak i folk der.Takker for svar.[:)]

FERIE har man rett på ja, men som det ble skrevet over her: du får ikke så mye FERIEPENGER året etter permisjonen... Ettersom det bare er noen få uker (12/15) av permisjonen som er feriepengegrunnlag.

Når kommer de feriepengene da?J er ferdig med permisjonen i juni.Så ferien min så ett år perm uten lønn.Kommer sikkert ikke før neste år....08.

Back
Topp