Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Er det noen som vet om man opptjener ferie/feriepenger mens man er i barselpermisjon??[8|]
Jeg går ut i permisjon 8.mai 2007 og lurer på om jeg har krav på noe ferie neste år når jeg skal begynne å jobbe igjen?
Håper noen skjønner hva jeg mener og vet noe om dette[:)]
Ja det har du det fikk æ beskjed om at æ hadde krav på det,men for min del så e æ tebake i arb så seint på året at æ får ferien innbakt i permisjons tia,men spørr hos nav vest du e usikker
Ja det har du rett på. De aller fleste velger å ta ferie når
pappaen tar permisjon, så kan begge være hjemme. (men
kun han får foreldrepenger da) Velger du 100% permisjon får
du feriepenger for de første 15 ukene og velger du 80% perm
får du feriepenger for de første 12 ukene. [:)]
Jeg visste heller ikke at man har rett på ferie etter endt permisjon.Sånn som j da har flyttet over 4 uker ferie fra i fjor som j tar nå snart etter ferdig permisjon men hvordan stiller det seg med ferien i år da?Har vel rett på den fordi?
Så du skal ta ferien fra ifjor nå, etter permisjonen?
Du får jo da de ferieukene + ferieukene du har opptjent
i permisjonstiden... Mister ikke de for det [8|] Nei, det går
ikke an. [:D]
Ja skal ta den ferien etter permisjonen.Skal sjekke opp med Nav om j har rett på ferien i år,ringte i dag men er ikke lett å få tak i folk der.Takker for svar.[:)]
FERIE har man rett på ja, men som det ble skrevet over her: du får ikke så mye FERIEPENGER året etter permisjonen... Ettersom det bare er noen få uker (12/15) av permisjonen som er feriepengegrunnlag.