Ferie under permisjonen

Lotusblomst

Betatt av forumet
Har man krav på like mye ferie i permisjonsperioden som  man ville hatt om man var i arbeid?
Har jo egentlig krav på 5 uker i året. Mener det skal være det samme i permisjonen?

Hvis du får lønn (foreldrepenger) fra jobben din er det det samme. Får du fra NAV har man kun krav på 4 uker og 1 dag.

Forresten, det kan hende det kommer ann hvor du jobber. Men i Bergen kommune er det ihvertfall slik. De 4 siste dagene tar jeg rett etter endt permisjon ;-)

Du kan bare føre på lovbestemt ferie i foreldrepengesøknaden, dvs. 4 uker + 1 dag. Men om du har rett på fem ukers ferie kan du snakke med arbeidsgiver om du kan ta ut de resterende 4 dagene før eller etter permisjonen.

Man kan kun legge inn lovbestemt ferie ja, altså 4 uker og 1 dag.. De 4 siste dagene må man bli enige med jobben om. :0)

Dunn skrev:
Hvis du får lønn (foreldrepenger) fra jobben din er det det samme. Får du fra NAV har man kun krav på 4 uker og 1 dag.

Jepp.

Jeg har ført opp 4 uker og 1 dag i søknaden, de 4 siste tar jeg etter pappapermisjonen for å strekke tiden ut så lille ikke begynner i bhg før august 2013 (samt litt permisjon uten lønn).

Samme her. Tar ut 4 dager ferie før permisjonen (blir shoppingtur i Stockholm neste helg!!! Med hotell med boblebad, og gode venninner - juhu), og fører kun opp 4 uker og 1 dags ferie på søknaden.

Back
Topp