FERIE,SYDEN??FLY??

carro_91

Andre møte med forumet
Jeg lurer på om det er noen av dere som skal fly eller reise(har reist) til syden i løpet av svangerskapet??? Jeg er jo nå 24+3 og vi skal reise til Kypros om 1 uke og 5 dager.

Vi skal være der i 14 dager. Snakket med legen min om å fly, hun sa det ikke var noe farlig, men at jeg bare måtte bruke støttestrømpene mine(har litt vann i beina) under selve reisen. Men så er det så mange andre "folk" som sier det er farlig, og at trykket fra flyet kan starte falske rier? Har du hørt noe om dette? Blir helt stressa jeg nåå...

Så lenge du ikke har noe risikosvangerskap og alt er bra er det absolutt ikke farlig, nei.. Jeg var i Kypros da jeg var i uke 21 og det gikk heeeelt fint;)

Nei, det er ikke farlig så lenge du har hatt svangerskap uten problemer.

Og grunnen til at de ikke ønsker gravide på fly på slutten av svangerskapet, er ikke fordi trykket kan fremprovosere en fødsel eller noe, men fordi det kan hende at fødselen starter av seg selv (akkurat som hvor som helst) og det er ikke den ideelle fødeplassen ;)

Hvis det er noen trøst så reiser jeg til USA når jeg starter med uke 29 i august. Reiser hjem igjen den dagen jeg blir 32 uker. Ingen fare så lenge svangerskapet er normalt :)
Har fått legetime 2 dager før avreise for å få legeerklæring.

Vi tar den korteste ruta denne gang, så sammenhengende flyreise (fra Island) blir "kun" ca 8 timer, hehe ;)

Jeg reiser til Mallorca når jeg er nesten 32 uker og hjem når jeg er nesten 34 uker og legen min mener det skal gå helt fint, så lenge jeg er i grei form. Blir sikkert litt slitsomt på flyturen, men jeg skal bare ligge å vake ved bassengkanten i to uker etter det, så det er nok verdt det :)

Jeg er i syden nå ( 3 timers flytur) og alt gikk greit under flyturen, var foresten i uke 23 når jeg dro og er i uke 26 når jeg kommer tilbake. Men er nok lurt å bruke støttestrømper og gå en liten tur eller to i gangen. Og kanskje å gjøre sirkelbevegelser med anklene noen ganger når du sitter for å holde sirkulasjonen i gang. 

Jeg var i syden nå i uke 23, gikk så fint så! Hadde kjøpt inn støttestrømper, men glemte de såklart...merket ikke noe til det selv om jeg har fått litt vann i kroppen:)

Kos deg på tur du:)

Back
Topp