ferie og permisjon

Rimfrost92

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
Hvordan gjør dere det med ferie og permisjon I år?

Jeg må starte permisjonen 12 august, så tar derfor en uke ferie før permisjon start, også tar jeg resten av ferien etter permisjonen.

Jeg er vikar, så skal forhåpentligvis jobbe ekstra I sommer, så de siste årene har jeg ikke pleid å ta ferie I juni/juli.

Jeg blir sykemeldt helt fram til termin nå, så jeg tar ikke ferie i sommer. Planlegger å pause permisjonen, og ta ferien i november.

Jeg tar 2 uker i juli.. så 3 uker på jobb før permisjon. Overført 2 uker til neste år.

Jeg har bare 1 uke opptjent da jeg var student i fjor, og siden vi prøver og utvide permisjonstiden så mye vi kan så tar jeg den i forbindelse med permisjon i høst. Så jobb i hele sommer, men har jo bare en 75% stilling så jeg har jo masse fri :D

For å forlenge permisjonstiden så pauser jeg permisjonen 4 uker i desember og tar ferie da. Heldigvis en flink økonomiavdeling på jobb, så jeg håper det ikke blir kluss med lønn kontra utbetaling fra NAV.

Jeg tar 3 uker i månedskiftet juni/juli. Etter dette regner jeg med at jeg blir sykemeldt fram til permisjonen starter. Så overfører jeg 2 uker til neste år. Har planer om å ikke begynne i jobb før ferieturnusen er over neste sommer. Så alt jeg kan flytte over er fint siden det da blir ferre uker med permisjon uten lønn!

Jeg tar fire uker juli. Tror jeg trenger ferie da. Også må jeg jobbe 2,5 uker før permisjonen begynner. Skal nyte lang ferie denne sommeren og neste siden kundene mine vanligvis gjør det vanskelig for meg og ha tre uker sammenhengende ferie.

Jeg har hvert sykemeldt siden slutten av mars og vil være det resten av tiden frem til permisjonen. Så får da ikke tatt ut ferien min.
Jeg vet ikke helt hva jeg gjør med ferien min og alt av avspasering heller, for på min ene jobb er det kraftig nedbemanning. Så mister nok jobben i tiden der permisjonen starter.

Jeg har hvert sykemeldt siden slutten av mars og vil være det resten av tiden frem til permisjonen. Så får da ikke tatt ut ferien min.
Jeg vet ikke helt hva jeg gjør med ferien min og alt av avspasering heller, for på min ene jobb er det kraftig nedbemanning. Så mister nok jobben i tiden der permisjonen starter.
Dersom du ikke får tatt ut ferie før permisjonen starter kan du kanskje overføres den til neste år? Hvis ikke går det også an å ta ferien til høsten/vinteren. Da stopper du permisjonen i de ukene du skal ha ferie og fortsetter på permisjonen etter at ferien din er ferdig. Verdt å undersøke slik at du ikke bare mister ferien din.

Dersom du ikke får tatt ut ferie før permisjonen starter kan du kanskje overføres den til neste år? Hvis ikke går det også an å ta ferien til høsten/vinteren. Da stopper du permisjonen i de ukene du skal ha ferie og fortsetter på permisjonen etter at ferien din er ferdig. Verdt å undersøke slik at du ikke bare mister ferien din.
Men det som er er at jeg mest sansynlig mister hele stillinga mi nå og at jeg da er ferdig med oppsigelsestida 31.aug og går i permisjon 30.aug. Min ene jobb har gått med kraftig underslag på mange millioner.
Spurte noen om hva jeg da gjør med ferien og avspasering og de trodde da at jobben må utbetale det til meg i form av penger. Men så er det nettopp penger min jobb sliter med.

Jeg mistet jobben ifjor og fikk derfor ikke tatt ut ferie. Fikk utbetalt lønn for de feriedagene jeg ikke hadde avviklet. Det har du krav på, så det MÅ de utbetale.

Tok ut all ferie(4uker) nå i mai. Har vært veldig godt å ha fri nå når jeg har hatt eksamensperioden min. :)

Jeg går ut i perm i ca midten av sept, å har 3 uker ferie fra slutten på juni :) så ikke lenge til perm etterpå

Skal ha ei, muligens 2 veker (i tilfelle vi bare tar en hoppe-på tur til Syden) i juni, og så to veker i august - 3 om eg bare tar ei veke i juni. Etter ferien så er det to veker jobb før permisjonen starter. Skal spare 2 veker ferie og overføre disse til neste år, slik at eg får lenger ferie då.

Jeg er sykemeldt, så jeg tar ut årets ferie, neste sommer, når permisjonen er over :)

Er sykemeldt og seg ikke at jeg kommer tilbake før permisjon..

Jeg kommer til å ta ut permisjonen på slutten av året i stede :)

Tar ut 4 uker og 1 dag i november/desember og samme i mai 2016. Så forlenger permisjonen med 8 uker :-)

Sykemeldt frem til fødsel, så skal ta mine fire uker med ferie i november og forlenge permisjonen på den måten :)

Jeg starter permisjon 3. August så tenker ikke ta mer ferie før den tid. Har fått flyttet fire uker til neste år slik at jeg får en ekstra lang permisjonstide. :)

Back
Topp